וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחי שלטון העם

עו"ד אורי שלף

22.8.2008 / 14:42

בפעם הראשונה בהיסטוריה של העם היהודי, תכהן הנהלה של קבוצת ספורט, הפועל אוסישקין שמה, לאחר שנבחרה בבחירות דמוקרטיות. הבלוג של אורי שלף

דמוקרטיה, שלטון העם בלשון העם, נועדה להבטיח לאזרחים את היכולת להשפיע על המדיניות במדינתם, באמצעות בחירות הוגנות וחשאיות, בהן יש לכל אדם קול שווה ולכל האזרחים ניתנת הזכות להצביע והזכות להתמודד בבחירות. הבחירות ביחד עם כללים/חוקים המגדירים את מבנה השלטון ובעיקר מגבילים את כוחו, הם שניים מהתנאים העיקריים לקיומה של דמוקרטיה.

בימים ההם, בקיץ שעבר, על גדות הירקון בין אוהלי מחאה וילדים שבוכים על ביתם ואולמם שנידון להריסה, קמו מן העם שני צדיקים אדומים והחליטו שהגיעו מי ירקון עד נפש והגיעה השעה לעשות מעשה. באותם ימים קשים מאס העם ביושבי הראש המביאים את הקבוצה לידי פשיטת רגל, מבעלים שמדרדרים את קבוצתנו האהובה במורד הליגות לתהומות אותם הנפש לא יכולה לשאת ומרשעים שהפקירו את אולם אוסישקין לשרשראות הבולדוזרים האימתניים. היה זה הזמן לקחת אחריות על גורלה של קבוצתנו, הרגע הנכון לתפוס בעלות, להתחיל להשפיע ובעיקר לשמור על הקבוצה שלנו למען לא תיפול בידי זרים ואינטרסנטים, אצלם טובת הקבוצה לא עומדת בראש סדר העדיפויות.

וכך, מעפר הריסות אולם אוסישקין קמה לה הפועל אוסישקין, עמותת אוהדים בה באים לידי ביטוי עקרונות הדמוקרטיה: קול שווה לכל חבר, זכות הצבעה לכל חבר, אסיפות כלליות, תקנון ובחירות, הכול על מנת להבטיח לחבריה את היכולת להשפיע על הגורל, על הדרך ועל העתיד. עמותה שהצליחה לסחוף אחריה בשנתה הראשונה 650 חברים ועוד אלפי אוהדים אדומים.

עד כאן הכול טוב ויפה, אבל בשבוע שעבר קרה לטעמי האירוע המשמעותי והמכונן ביותר עד כה של המועדון הצעיר. בפעם הראשונה בהיסטוריה של העם היהודי בכלל ושל הספורט הישראלי בפרט, תכהן הנהלה של קבוצת ספורט, הפועל אוסישקין שמה, לאחר שנבחרה בבחירות דמוקרטיות ע"י ציבור אוהדיה, הרי הם חברי עמותת הפועל אוסישקין. לא עוד שלטון טוטליטרי כוחני, לא עוד עסקנים סוג ח' ופקידי הסתדרות אפורים העושים בקבוצה כבשלהם. תחי המהפכה! יחי שלטון העם!

15 חברי עמותה העמידו עצמם לבחירה בפני חברי העמותה בבחירות דמוקרטיות להנהלת העמותה. ההנהלה הזמנית, שנבחרה ע"י שני הצדיקים והתנדבה לשרת עד הבחירות הראשונות, זכתה באמונם של ציבור החברים על פועלה בשנת ההקמה ותוביל את העמותה בשנתיים הקרובות. חמישה צדיקים, אדומים מלידה, הם זה הקהל והקהל זה הם, יפעלו יומם וליל בכדי לקדם את האינטרסים של הפועל אוסישקין. הם ישאפו להעלות את הקבוצה הבוגרת במעלה הליגות, ישקיעו בדור העתיד ויקימו מחלקת נוער ובתי ספר לכדורסל, ירחיבו את מעגל האוהדים ואת כמות האוהדים במגרשים, יגדילו את מספר חברי העמותה ואת מקורות המימון ומעל הכול יתנו את הנשמה.

ככה זה עם אוהדים, ככה זה שהכול בא מאהבה, ככה זה שנבחרת ע"י ציבור האוהדים, שאתה חלק ממנו, להוביל את אהובתנו החדשה, ככה זה שאוהדים לוקחים אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully