וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו רוצים לשנות את חיינו לטובה"

21.8.2008 / 20:48

באיו אדפמי, שהעלה את ניגריה לגמר האולימפיאדה, מחכה למסי, אבל לא שוכח את אבו סובחי. בראיון מיוחד מבייג'ינג הוא מדבר על הדרך לתהילה

השער הראשון של נבחרת ניגריה מול בלגיה בחצי גמר טורניר הכדורגל האולימפי בבייג'ינג, גרם ללא מעט אוהדי כדורגל לתהות מאין מוכר להם השם באיו אדפמי, המבקיע. התשובה ברורה, אדפמי מוכר לחובב הספורט הישראלי כשחקן ששיחק בעונה שעברה בבני לוד והיה שותף משני לזכייתה של הפועל תל אביב בגביע המדינה. ניגריה ניצחה 1:4, עלתה לגמר מול נבחרת ארגנטינה וכעת אדפמי, שנאלץ להתווכח עם אבו סובחי על עשרת אלפים דולר בעונה שעברה ולא חתם עדיין על חוזה באף קבוצה אחרת, מוצא את עצמו בפני הזדמנות שכמעט כל שחקן מחכה לה-לרשום הופעה טובה בגמר האולימפיאדה, שאולי תוביל אותו למבחנים בקבוצה אירופאית.

הקריירה של אדפמי, 23, ידעה עליות ומורדות. אחרי ששיחק בא.ס ראסינג ודלתא יונייטד מניגריה, החליט לנסות את מזלו מחוץ ליבשת. הוא הגיע להפועל ירושלים, אז קבוצה אלמונית עבורו, ששיחקה בליגה הלאומית בישראל. המעבר שלו לליגת העל היה קצר. אדפמי חתם לפני שלוש שנים בהפועל תל אביב, זכה עימה בגביע המדינה והיה שותף לסגנות, למרות שלא ממש מצא את מקומו בסגל. אחרי עונה אחת, הוא עזב להכח עמידר רמת גן, ואז החליט לרדת לליגה הארצית – בשביל לחתום בקבוצה של אבו סובחי, בני לוד.

מודה לאלוהים ואבו סובחי

"אני באמת מודה לאלוהים על העונה האחרונה שלי בבני לוד", אמר היום (חמישי) השחקן בראיון מיוחד לוואלה! ספורט מבייג'ינג, לקראת משחק הגמר בשבת. "עברתי הרבה פציעות לפני שחתמתי אצלם, אבל בלוד הכול הלך לפי התכנון. עזבתי את הקבוצה כי הייתי צריך לקחת את הקריירה שלי למקום גבוה יותר. אבל בני לוד תמיד תישאר בליבי".

הקריירה שלך ידעה עליות ומורדות. למה עדיין לא הצלחת להוכיח את עצמך ברמות הגבוהות?

"זה הכדורגל. לפעמים לא הכול הולך כפי שרוצים. בסך הכול עשיתי עבודה טובה בתקופה כששיחקתי בישראל. זכיתי בגביע עם הפועל תל אביב. חתמתי בהכח רמת גן כששיחקה בליגה הראשונה, לפני שנפצעתי. אני יכול להאשים מעט את הפציעה, אבל תודה לאל שאני נמצא כאן עכשיו ועושה את מה שצריך. אנשים שוכחים שכמעט לקחתי שתי קבוצות מהליגה השנייה (הפועל ירושלים ובני לוד) לליגת העל".

תאר את ההרגשה מייד אחרי השער בחצי הגמר.

"זה היה נהדר לכבוש בשלב כזה של טורניר גדול כמו המשחקים האולימפיים. הבקעתי כבר שלוש פעמים בשלב חצי הגמר עבור ניגריה בכל מיני טורנירים חשובים. אם זה המשחקים האולימפיים בבייג'ינג, מונדיאל עד גיל 20 בהולנד ובאליפות אפריקה לאומות בגילאי נוער שהתקיימה בבנין. אני נורא שמח עכשיו וחייב להודות לאנשים שעמדו לצידי בתקופות הקשות, עורכי הדין שלי, עופר קינן וניר רחמין (שוער הפועל תל אביב והכח רמת גן בעבר). אני מתפלל שהגול יתרום לקריירה שלי כמה שאפשר".

רוצה להגיע לנבחרת הבוגרת

"המטרה של כל שחקן היא לשחק עבור הנבחרת הבוגרת של ארצו, אז המטרה שלי לא צריכה להיות יוצאת דופן", הוסיף אדפמי. " אני מאמין ביכולות שלי ואם אני אחכה קצת, יגיע גם הזמן שלי. תהיה בטוח - כשזה יגיע, אקח את זה בשתי ידיים".

אתה מבין שאתה בדרך לגמר אולימפי?

"כמו שציינתי, בשלושה טורנירים עם ניגריה הגעתי לשלושה משחקי גמר, אבל זהו הגדול ביותר. אני שמח, אבל אהיה יותר שמח אם נוכל לעבור את ארגנטינה ולזכות במדליית הזהב".

עד כמה חשוב לניגריה לזכות בקמפיין הזה?

"מאוד חשוב, בעיקר בגלל שניגריה לא זכתה באף מדליית זהב עדיין בבייג'ינג. ראינו איך הזכייה בזהב של נבחרת ניגירה במשחקים האולימפיים ב-1996 שינתה את חייהם של הכוכבים שלנו: קאנו, אוקוצ'ה, ווסט ובאבאיירו. אנחנו רוצים לעשות אותו דבר. לשנות את חיינו לטובה".

סוכניו של השחקן, אייזיק אסיידו ועו"ד עופר קינן, אמרו היום לוואלה! ספורט: "אנחנו מודים לאלוהים על כך שעזר לביו ורוצים לאחל לו הצלחה במשחק הגמר נגד ארגנטינה. אנחנו מודים להנהלת בני לוד על כך שנתנה לו את ההזדמנות בעונה שעברה. אדפמי שחקן מוכשר מאוד ואנחנו מקווים שיגיע לרמות הגבוהות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully