וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייט אודי גל: "לשחר צוברי יש וייב של אלוף"

כל המשלחת הישראלית זינקה למים בבייג'ינג עם זכייתו של צוברי במדליה, אודי גל: "היו לי צמרמורות". יהודה מעיין: "אצלנו בשייט יש רק ווינרים"

התרגשות גדולה נרשמה היום (רביעי) במחנה הישראלי אחרי הזכייה של שחר צוברי במדליית הארד בגלישת רוח מדגם ניל פרייד. עם הגיעו של צוברי למזח קפצו עליו כל חבריו למשלחת. ורד בוסקילה וניקה קורניצקי, אודי גל וגידי קליגר, מעיין דוידוביץ' - כולם זינקו למים, הריעו למדליסט הישראלי והניפו גבוה את הגלשן שלו, כשהוא ניצב עליו, עומד, מנופף לכולם.

יהודה מעיין, יו"ר איגוד השייט, אמר כי "אצלנו בשייט יש רק ווינרים. היה לנו ברור שאם שחר לא יסיים היום את השיוט בשלישייה הראשונה, הוא לא היה לוקח מדליה. זה היה העניין, לעשות את השיוט החשוב בפריים טיים. אתמול אלכס גלעדי התקשר אלי ושאל אותי אם לבוא. אמרתי לו שאני לא משנה תוכניות אבל הוא הגיע בכל זאת, ישב איתי בסירה בבוקר וכשראינו מה קורה במצוף הראשון אמרתי לו שיש לנו מדליה.

"השייט לא בא להציל לנו את האולימפיאדה", המשיך מעיין, "הוא בא לגרום לכך שהשייטים המצוינים שלנו יחזרו עם מדליה, אבל צריך לזכור שהם לא צריכים לשאת את מדינת ישראל על הכתפיים. אלה היו התנאים של שחר והמזל הולך עם הטובים. הוא עשה חמש פעמים מקום ראשון ופעמיים מקום שלישי. למזלנו, בניגוד לשיוט המדליות של ה-470, כאן כולם נלחמו בשיניים".

שמחה גדולה הלילה

אודי גל, אחד הקופצים למים, תיאר את הרגשתו: "היו לי צמרמורות כשראיתי את שחר מסיים את השיוט. הבוקר אמרתי לו 'שחר, יש לך משהו שאין לאחרים. תנצל את זה ותיהנה מזה'. שחר עשוי מחומר אחר, חומר של אלופים. מרגש להיות בסביבה של בן אדם כזה. יש לו וייב של אלוף והוא יוביל את הספורט הישראלי בשנים הקרובות".

גור שטיינברג, המנהל המקצועי של נבחרת השייט: "שחר הוא ספורטאי ענק, ווינר אמיתי. יש לו יחסי אנוש מדהימים עם כל מי שמסביבו. אסור לשכוח את כל המועדון של שחר שעזר. יש את רוני מאיר, מנהל המועדון, שליוה את שחר צוברי בשלוש השנים האחרונות ושלח אותו לחו"ל כשלא הכירו אותו. שלמה זקס, מאמן הכושר, שליווה אותו והביא אותו לרמות פיזיות מדהימות. הכישרון היה קיים והיכולת המנטלית גם אבל מה שעשה את ההבדל זה השיפור המדהים בהיבט הפיזי. בסך הכל אנחנו מאוד נהנים".

מאמנו של הגולש, רפא בלילוס, לא יכול היה לעצור את הדמעות: "איזה מתוק זה, איזה מתוק. לא האמנתי שאני אקפוץ היום למים משמחה. זה היה שיוט מדהים. אסור לשכוח הוא חשב שהוא פסל וחבל שהוא חזר כי הוא היה יכול לגמור במרום הראשון.

"אתה מתחיל לחשוב מה היה בעבר, איך הוא נלחם בשיוטים הקריטיים בתחרויות קודמות ולא יכולתי לזכור שהוא סיים במקום הרביעי. אצלו זה או מקום 30-50 או ראשון. אני זוכר את התחרות הראשונה שלו באילת, שהוא עלה לפודיום עם נקודה אחת יותר מהמקום הרביעי".

שייט העבר אלדד אמיר, שהוסיף פרשנות צבעונית בשידור בערוץ 1, אמר: "רק ביום חמישי שעבר הזמנתי כרטיס טיסה לכאן בידיעה שאני הולך לראות מדליה. היום היה לי ברור שהוא לוקח מדליה. שחר יודע לעשות את העבודה ברוחות האלו והיה לי ברור שאחד משלושת המתחרים שלו חייב ליפול. צריך לזכור שהוא גם לא היה רחוק מזהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully