וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסולין חתם לעונה במכבי פ"ת

20.8.2008 / 11:16

החלוץ ינסה לשקם את הקריירה במלאבס. עמוס לוזון מסביר למה שיחרר את שירזי. אם רוני לוי ועטר יסרבו, הקבוצה תפנה לעזורי

העונה עוד לא החלה וחשבנו שפיטורי מאמנים יגיעו רק במהלכה, אך כבר עכשיו החליט ניצן שירזי להתפטר מאימון מכבי פתח תקווה. ההחלטה יוצאת הדופן התקבלה אתמול (שלישי) על ידי שירזי, שהגיע במהלך העונה שעברה כדי להציל את הקבוצה מירידה.

כזכור, שירזי החליף בתפקיד המאמן את גיא לוזון שלא הצליח להרים את הקבוצה כשהצטרף ומונה במקום עופר פביאן. שירזי, שסיים במקום העשירי עם אותו מספר נקודות כמו הפועל כפר סבא שנשרה לליגה הלאומית, הסביר את ההחלטה: "אני לא יכול לתת לקבוצה מאה אחוז".

מפתיחת העונה מכבי פתח תקווה לא הציגה יכולת גבוהה, גם לא במחנה האימונים אותו ערכה. פתח תקווה פתחה את גביע הטוטו עם הפסד 3:0 למכבי תל אביב ובהמשך סיימה ב-1:1 מאכזב מול העולה החדשה, הכח עמידר רמת גן.

בינתיים פתח תקווה תרה אחרי מאמן חלופי. הקבוצה פנתה למאמן מכבי חיפה בעונה שעברה, רוני לוי, והציעה לו לאמן. בשלב זה לוי לא מעוניין לאמן קבוצה בליגת העל ואינו מעוניין לאמן קבוצה כלל. לוי כבר הצהיר בעבר כי הוא מעוניין לצאת לשנת חופש ואת הדברים הללו בדיוק הוא אמר לאנשי מכבי פתח תקווה.

בעקבות ההערכה שבסופו של דבר לוי יסרב להצעה, בקבוצה מתכוונים לפנות עוד היום לראובן עטר, אך בשלב זה לא ברור אם הוא יסכים לקחת את הקבוצה. במידה שהשניים לא יגיעו, מועמד נוסף שפתח תקוה צפויה לפנות אליו הוא מאמן הנוער של בית"ר ירושלים, גיא עזורי. יש לציין כי בשלב זה, למרות העזיבה של שירזי, עוזר המאמן אבי פיטוסי ושאר חברי הצוות המקצועי, נשארים בקבוצה.

בצד של השחקנים, היום הודיעה הקבוצה על החתמתו לעונה אחת של ליאור אסולין, שקיים לאחרונה מגעים עם ראשי המועדון אחרי עונה קשה בפועל תל אביב ובקפריסין.

אוהד כהן: "אנחנו בהלם" (משה בוקר ומשה הרוש, "הארץ")

השחקנים קיבלו בהפתעה גמורה את הודעת המאמן, כשחלקם מנסים לשכנעו אחרת, אך לשווא. את אימון הערב העביר עוזר המאמן, אבי פיטוסי. "אנחנו בהלם", סיפר השוער אוהד כהן. "ידענו שיש בעיות, אבל לא חשבנו שזה יוביל לעזיבה". בפתח תקוה תולים את האשם בפיצוץ בין ראשי המועדון לשירזי בעימות בין הצדדים סביב החתמתו של ליאור אסולין, בסיומו הוחלט במועדון להחתים את חלוץ הפועל תל אביב ללא אישור המאמן. אחרי ויכוחים דומים על מספר שחקנים נוספים, כשכל צד איתן בעמדתו, החליט שירזי לגשת אתמול לחדרו של זוארץ, להודיע כי אין בכוונתו להישאר בתפקיד אם לא ישלוט מבחינה מקצועית ולהכריז על עזיבתו הרשמית.

לוזון עצבני

לאחר הודעת העזיבה, התברר כי עמוס לוזון, הנשיא המתקמבק של פתח תקוה, הוא זה שקיבל את ההחלטה לסיים הלכה למעשה את עבודתו של שירזי במועדון. במועדון מודים כי חזרתו של הנשיא השבוע נועדה לזעזע את המערכת ובין השאר גם את כיסא המאמן. למעשה, עניין סיום עבודתו במועדון סוכם בין הצדדים, כשבין השאר סוכמה גם פשרה כלכלית, בה יקבל שירזי שכר של שלושה חודשים ובתקופה הקרובה יוכל להחזיק ברכב שקיבל מהמועדון.

ההחלטה לסיים את עבודתו של שירזי התקבלה כבר לפני כחודש, מתוך חשש כי הקבוצה, כמו שנראתה באותם ימים, עלולה לנשור בסיום העונה לליגה השנייה. מה שחרץ את גורלו היה המשחק מול מכבי תל אביב בגביע הטוטו (0-3) בשבוע שעבר, אחריו הודיע המאמן כי אין ביכולתו לרכוש שחקנים, בשל היעדר משאבים כלכליים. אחרי המשחק שוחחו ראשי הקבוצה עם שירזי ואמרו לו כי הקבוצה מציגה כדורגל רע ושאין בה טביעת אצבע של מאמן.

בתחילת השבוע, אחרי המשחק מול הכח עמידר ר"ג (1-1) בשבת, הבין עמוס לוזון כי עליו לחתוך בבשר החי ולבצע זאת בעצמו. "צריך להיות מאמן מוכשר כדי להבין רק אחרי ארבעה חודשים שאין בלם, הגנה, קשר, חלוץ ולא לעשות כלום", זעם עמוס לוזון. "לא יכול להיות שמאמן שעובד בקבוצה מספר חודשים לא יצליח למצוא חמישה זרים ברמה; לא יכול להיות שמאמן יבזבז חודש חשוב להכנה באולפן הטלוויזיה של יורו 2008; לא יכול להיות שמאמן של קבוצה שתעמיד תקציב של 15 מיליון שקל ועברה גיהנום בעונה שעברה, לא ישקיע בה את מלוא הזמן".

שירזי סוגר תקופה סוערת במועדון, בה הספיק לריב עם איציק לוזון המנהל, לשמוע צעקות מהיציע מיעקב לוזון, בן המשפחה השלטת בקבוצה ואפילו להתעמת עם כמה משחקני הקבוצה ועם עוזר המאמן לשעבר, טל בנין.

מקצועית, לא הצליח שירזי לרכוש יותר מזר אחד לקבוצה, למרות שבמועדון מעידים כי איפשרו לשירזי להשתמש בסכום של יותר מ-300 אלף דולר עבור כל שחקן.

"הצבנו לניצן רף של מקום שני עד חמישי בליגה וכנראה שהלחץ עליו היה גבוה מדי", אמר אתמול עמוס לוזון. "אמר כבר יוסי מזרחי בעבר, שלוזון אחד בפתח תקוה הוא כמו 10,000 אוהדים בטדי. לפ"ת סטנדרטים גבוהים והמאמן בה צריך לעבוד סביב השעון ולא לבזבז זמן בשטיפת מכוניות ורחיצת כלים באולפני טלוויזיה".

עדכון ראשון: 19.08, 19:00
עדכון אחרון: 20.08, 11:16

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully