וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסקילה וקורניצקי סיימו במקום הרביעי הכללי ב-470

ורד בוסקילה וניקה קורניצקי סיימו את הופעתן ב-470 במקום השני בשיוט המדליות, אבל נותרו במקום הרביעי: "עשינו את המקסימום"

למרות שלא הגיעו לאולימפיאדה בתור מועמדות בולטות לאחד המקומות הראשונות בדגם ה-470, הפכו במהלך התחרויות צמד השייטות הישראליות, ורד בוסיקלה וניקה קורניצקי, לאחת התקוות הגדולות של ישראל למדליה אולימפית. השתיים, שאיכזבו באולימפיאדת אתונה לפני ארבע שנים ומאז פירקו את השותפות ביניהן וחזרו לשוט יחד רק בשנה שעברה, היו בעמדה טובה להשיג את מדליית הארד לפני שיוט המדליות הבוקר (שני), אך בסופו של דבר סיימו רק במקום הרביעי, המכובד מאוד אומנם, אך מחוץ לפודיום הנחשק.

בתחילת היום ניצבו בוסקילה וקורניצקי במקום הרביעי, ארבע נקודות מתחת לצמד הברזילאיות פרננדה אוליביירה ואיזבל סוואן, אותן הן היו צריכות לעקוף בשני מקומות כדי להתברג במקום השלישי. בוסקילה וקורניצקי הגיעו ראשונות למצוף הראשון בשיוט המדליות, אבל הברזילאיות הגיעו מיד אחריהן במקום השני. שני הצמדים הגיעו באותו מצב גם למצוף השני, מה ששמר על המקום השלישי של הברזילאיות, שהגדילו לעשות ועקפו את הצמד הישראלי בדרך למצוף השלישי, והמשיכו כל הדרך לניצחון.

בוסקילה וקורניצקי הסתפקו במקום השני בשיוט, וכאמור במקום הרביעי הכללי בתחרות, שסגר את המאבק על הארד וקטע את חלום המדליה הישראלית, לפחות בינתיים. צמד האוסטרליות, אליס רצ'יצ'י וטסה פרקינסון, זכו במדליית הזהב למרות שסיימו במקום התשיעי בלבד את שיוט המדליות בזכות הפער הגדול שצברו מהשיוטים הקודמים. צמד ההולנדיות, מרסלין דה קונינג ולובקה ברקהאוט, שהיו במקום השני בתחילת היום, כמעט והצליחו לשמוט את מדליית הכסף כשדישדשו במקום האחרון בתחילת השיוט, אבל התעשתו בהמשך ועלו עד המקום החמישי, שהספיק להן לכסף.

"עשינו את המקסימום"

כאמור, ורד בוסקילה וניקה קורניצקי סיימו הבוקר (שני) את הופעתן בתחרות ה-470 בצ'ינגדאו במקום הרביעי, הרבה מעל הציפיות המוקדמות מהן, אבל עם אכזבה לא קטנה על אי השגת מדליית הארד שבשלב מסוים בתחרות היה ברת השגה עבורן.

בוסקילה אמרה בסיום: "מה שקרה זה שיצאנו לנצח את השיוט. ניסינו ללכת ימינה או שמאלה כדי לנסות להפריע לברזילאיות, אבל שום דבר לא עבד. גם אנחנו וגם הן יצאו לשיוט של החיים, והן לא התבלבלו, למרות שציפינו שזה יקרה, כי זה צוות חדש יחסית, הן גם היו מאוד לחוצות ביומיים האחרונים, וחשבנו שזה ישפיע עליהן".

על הדירוג הנמוך של ההולנדיות, אמרה בוסקילה: "ההולנדיות עשו עבודה גרועה בשיוט הזה, כי הן היו צריכות להיצמד לברזילאיות. זו היתה עבודה לא מקצועית, ומאוד התאכזבנו מהן. בדרך כלל שיוטי מדליות הם הרבה יותר מהירים, צמודים וטקטיים. ככה זה היה אצל הגברים, וזה לא קרה אצלנו".

קורניצקי היתה מאוכזבת לא פחות לאחר השיוט: "עכשיו אנחנו קודם כל מקצועיות. אם הייתי מפסידה מדליה בשיוט המדליות הייתי בוכה, אבל מה הייתי יכולה לעשות כאן? נתנו את המקסימום ועשינו את מה שצריך בשיוט הזה".

לגבי העתיד המשותף שלהן אמרה בוסקילה: "יש מה לדבר על העתיד. קשה לקבל החלטות, אבל נראה שזה מדגדג. צריך לקחת את הזמן ולחשוב על זה". קורניצקי הסבירה: "זה כמו לאכול מצוין במסעדה, לצאת שבעים ואז לקבל גלידה. כמובן שאני שבעה, כי מתחו אותנו עד הסוף, כולל ביטול ימי חופש ויום של תשע שעות במים".

קורניצקי סיכמה: "הייתה לנו אולימפיאדה מצוינת. זה לא שנפלנו למקום רביעי, כי לפניח כמה ימים לא היה שום דבר בידיים. אנחנו לא מאוכזבות מההפלגה שלנו, אנחנו מאוכזבות מהתוצאה ויש הבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully