וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "בית"ר לא תוכל להחזיק שחקנים יקרים"

גאידמק נפגש עם יו"ר ההתאחדות לוזון, ונענה לבקשתו להוריד את תקציב בית"ר ב-50 אחוז בעונה הבאה. לוזון: "זה יעלה את התחרותיות"

האם תקציב בית"ר ירושלים יוקטן בחצי החל מהעונה הבאה? על כך סיכמו הבוקר (שישי) יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון ובעלי הקבוצה, ארקדי גאידמק. בפגישה שנערכה הבוקר (שישי) בין הצדדים והוגדרה כ-"חברית", שטח גאידמק בפני לוזון את אכזבתו מהקבוצה שבה השקיע כל כך הרבה כסף. לוזון הסביר לגאידמק כי הסיבה ליכולת בקרקוב נובעת מחוסר אכפתיות של השחקנים, שמקבלים סכומי עתק שלא תואמים את היכולת שלהם על המגרש. לוזון, שמנסה לקבוע תקרת שכר החל מהעונה הבאה, ייעץ לגאידמק להצטרף גם הוא ליתר הקבוצות שכבר הסכימו וליישר קו בעניין.

עד כה עמד תקציבה של בית"ר ירושלים על כ-120 מיליון שקל כולל שכר השחקנים, הוצאות מנהלת ושכר לעובדי הקבוצה. על פי הדרישה של לוזון, בית"ר תצטרך לקצץ לפחות בחצי את תקציבה ולהגיע לרמה של כ-65 מיליון שקלים. גאידמק הקשיב, למרבה ההפתעה, ליו"ר ההתאחדות ואף הסכים להעמיד החל מהעונה הבאה קבוצה בתקציב נמוך יותר, שיקוצץ בלא פחות מ-50% מהתקציב הנוכחי. משמעות הדבר: תקציבה של בית"ר בעונה הבאה יעמוד על 65 מיליון שקלים ויהיה קרוב לתקציבים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, דבר שלבטח יפתח מחדש את התחרות סביב המרוץ לאליפות.

מהלך כזה, אותו כאמור אישר גאידמק, יגרום לקיצוצים גדולים במערכת, כשמספר שחקנים זרים ימצאו את דרכם מחוץ לקבוצה, כשאחרים ייאלצו לקצץ בשכרם או יחפשו לעצמם קבוצה אחרת. "גאידמק הוא הבעלים וכל החלטה שלו היא הבלעדית", אמר היום גורם בכיר בקבוצה, "כמובן שקיצוץ כזה משמעותי יגרום לנו להיראות קבוצה אחרת לגמרי, אבל ארקדי יודע מה הוא עושה".

מי שייאלץ לשקול מחדש את הגעתו לירושלים הוא לואיס פרננדז, שבנה על תקציב פתוח בו יבנה קבוצה לרמות האירופאיות, וכעת ייאלץ להסתדר עם תקציב נמוך מאוד במידה שיגיע לקבוצה.

אבי לוזון מגיב לדבריו של גאידמק

יו"ר ההתאחדות לכדורגל הגיב היום (שישי) על הסיכום עם הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק: "כבר לפני כחודש היה צריך להיערך דיון בנוגע לשינוי מבנה הליגות. אחד הנושאים שאמורים היו לעלות בו היה נושא מגבלת התקציב ושכר השחקנים", הוא מזכיר. "בית"ר ירושלים התנגדה אז כשהעלנו רעיון להגביל את התקציב ל-40 מליון שקל".

אז מה השתנה מאז?

"הטענה העיקרית שלה הייתה שיש לה שחקנים עם חוזים והיא לא יכולה לבצע מהפך כזה. לא רציתי שיתפרש כאילו מגבלת השכר או התקציב נועדה לפגוע בה. שאר הקבוצות לא משקיעות סכומים כאלה. היום, בפגישה עם ארקדי, עלה הנושא הזה. הוא סבר שצריך לבצע מגבלת תקציב. מגבלת השכר היא פועל יוצא".

מה יהיה התקציב של בית"ר בעונה הבאה?

"תקציב השחקנים יהיה 13 מיליון דולר, התקציב הכללי לא יעלה על 20 מיליון דולר".

עד כמה זה ישפיע על רמת התחרותיות?

"אין ספק שזה ישפיע. אף קבוצה היום לא מעמידה תקציב של 20 מיליון דולר, מלבד בית"ר. מכבי נתניה, מכבי תל אביב וחיפה מעמידות תקציב ממוצע של 15 מיליון דולר. העונה זאת תהיה עונת מעבר של בית"ר. הם יכינו את עצמם לעניין הזה. בית"ר לא תוכל להחזיק שחקנים יקרים. היא תאלץ לשחרר שניים או שלושה שחקנים לקבוצות אחרות. זה מה שיגביר את רמת התחרותיות".

עדכון ראשון 14:55 15/8
עדכון אחרון 16:40 15/8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully