וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העם עם אריק

אחרי שאנדי רם ויוני ארליך הודחו, והשייטים קליגר וגל מתרחקים מהמדליה, המשלחת הישראלית בבייג'ינג מרגישה שכרגע רק אחד יכול להושיע – מדליסט הארד האולימפי מאתונה, אריק זאבי

אריק זאבי נמצא כבר שבוע וחצי בכפר האולימפי. את הימים הראשונים הוא התחיל עם אימונים סגורים בהוראת מאמנו אלכס אשכנזי, לאחר מכן כבר פגשנו אותו בכפר ואחרי שבוע הוא התאקלם סופית והגיע לעודד את גל יקותיאל, שעשה את טבילת האש ביום הראשון של המשחקים. לפני שישה ימים זאבי שמע על ההגרלה הקשה שלו בבייג'ינג 2008, אבל לא התרגש יותר מדי.

הוא אף פעם לא נלחץ, לפחות לא כלפי חוץ. נראה שזאבי הוא הספורטאי היחיד במשלחת חוץ מהשייטים, שאף ספורטאי אחר מהתחום שלו לא יגרום לו לפיק ברכיים. הוא גם היחיד שיכול להרשות לעצמו להיות "אדון לעצמו" בכפר האולימפי – גם מבחינת מאמנו וגם מבחינת ההרגשה שלו. יש עוד ספורטאים שניסו לצאת מהאווירה של הלחץ ולשדר עסקים כרגיל בכפר, אבל היה נראה שהם עושים את זה בכוח. אריק זאבי רגיל לזה, הוא יודע למה מצפה ממנו מדינה שלמה, וזה לא מה שיפריע לו בדרך אל המטרה הגדולה. יש מספיק דברים אחרים שכן יכולים להפריע, אבל לא הלחץ וההתרגשות.

לפני הנסיעה לבייג'ינג, זאבי ביקש שלא לרכז את הציפיות למדליה סביבו. למעשה, הוא חזר על המנטרה הזאת די הרבה בזמן האחרון. הוא לא עשה את זה כדי שירדו ממנו, הוא פשוט עשה את זה כי די נמאס לו לדבר על המדליה שכולם כל כך מחכים לה. תוך כדי, הוא תמיד שמר על חיוך ממזרי, חיוך של אחד שיודע שיש לו את היכולת לעשות את העבודה, להשפיל יריבים, לשמח מדינה שלמה – דברים שכבר רשומים לו ברזומה. מצד שני, הוא גם יודע שאם לקרב באתונה הוא הגיע עם ארטילריה שלמה, הרי שלקרב על בייג'ינג הוא יגיע עם כמה גדודים פחות, זכר לפציעות שמגבילות אותו יותר. לא נורא, גם אריק שרון – זה שעל שמו הוא נקרא, הצליח לעשות את זה באותם תנאים.

היריב הראשון: זקן, מנוסה, וצרפתי

אריק זאבי יפתח את המסע שלו אל עבר המדליה בסיבוב הראשון, שייצא לדרך ב-7 בבוקר שעון ישראל. יריבו של זאבי, פרדריק דמונפוקו הצרפתי, הוא שועל קרבות ותיק ואנחנו צריכים לקוות שהוא באמת מעבר לשיאו, כמו שמלמדת הביוגרפיה שלו. דמונפוקו בן ה-34 עשה את רוב הקריירה שלו בקטגורית המשקל עד 90 ק"ג, אחת פחות מזו של זאבי, כך שהשניים מעולם לא נפגשו במסגרת המשחקים האולימפיים. בקטגוריה הזאת, דמונפוקו זכה במדלית הארד בסידני 2000, ובמדלית הזהב באליפות העולם ב-2001. בשנה שעברה הגיל עשה את שלו, והצרפתי עבר לקטגורית המשקל של זאבי. בינתיים, ההישג הבולט שלו הוא מדלית ארד באליפות אירופה ב-2007, כאשר באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בברזיל, הוא נשר בשלב מוקדם.

זאבי אמור לעבור את הקרב הזה, אבל צריך לזכור שגם הוא כבר עבר את גיל ה-30, וכשהמכונה חורקת אפשר להפסיד גם ליריבים נחותים על הנייר – זה בדיוק מה שקרה לזאבי בכמה וכמה תחרויות בשנתיים האחרונות. הפסד בקרב הראשון יהווה אכזבה גדולה בכל מקרה. הניצחון שכולנו מצפים לו יסדר קרב קשה בהרבה בסיבוב השני. מדובר במפגש מול המנצח בין אלוף העולם הברזילאי לוצ'יאנו קוראה לאלוף אירופה, ההולנדי הנק גרול. מבחינתו של זאבי, מה שיבוא יבוא. לפני ארבע שנים באתונה הוא חלם בלילות על קוסיי אינוי היפני, ובסופו של דבר אינוי הפסיד במפתיע בסיבוב הראשון, וזאבי הופל על ידי קוריאני שבכלל לא היה בתכנון, לפני שהגיע לבית הניחומים.

ומה יהיה בהמשך הדרך?

צריך לזכור דבר חשוב – התחרות בבייג'ינג אמורה להיות קשה בהרבה מזו שהייתה באתונה. הסיבה פשוטה, יש הרבה יותר מתחרים רציניים במשקל שהזכרנו. פרט לאלה שכבר הוזכרו כאן, הנה סקירה קצרה של היריבים הפוטנציאליים בהמשך הדרך, בשאיפה שזאבי יעבור את שני הסיבובים הראשונים: 1. קייג'י סוזוקי (יפן) – האלוף האולימפי במשקל סופר כבד ואחד הג'ודוקאים הנערצים במולדת הג'ודו. סוזוקי ירד בקטגורית המשקל והחליף את קוסיי אינוי. השנה, זאבי גבר על סוזוקי בטורניר גביע העולם בגרמניה. 2. דניאל האפדי (הונגריה) – אלוף אירופה לשעבר שעושה לזאבי המון צרות בכל קרב שבו הם נפגשים. מדובר בג'ודוקא בונקריסט, שהסגנון שלו מקשה מאוד על זאבי ומכוון את הקרב למקומות שהוא לא אוהב. 3. רוסלן גאסימוב (רוסיה) – עוד אלוף אירופה לשעבר, עם עבר של קרבות קשים ושקולים מול זאבי. 4. יאנג סונגו (קוריאה) – סגן האלוף האולימפי שניצח את זאבי באתונה וכל מילה מיותרת. 5. פיטר קוזינס (בריטניה) – סגן אלוף העולם, אבל אמור להיות יריב פתוח יותר במקרה וזאבי יפגוש אותו. 6. אשחט ז'ידקייב (קזחסטן) – אלוף אסיה שעדיין לא רשם הישג ענק בקריירה בזירה הבינלאומית, אבל כל עוד מדובר בג'ודאי שהוגדר על ידי זאבי כמצוין, זה כבר צריך להפחיד. 7. פרמיסלב מטייאשק (פולני) – ג'ודוקא שהגיע לאליפות אירופה האחרונה ללא רזומה עשיר, אבל הצליח להפתיע את אבי והוא למעשה האחרון שניצח אותו.

יחד עם שלושת היריבים שהוזכרו בתחילת הכתבה, יש לזאבי לפחות עשרה יריבים חזקים בדרך למדליה. מצד שני, קרוב לודאי שיהיו לו יותר אוהדים ביציעים של היכל אוניברסיטת המדע והטכנולוגיה ואחוז רייטינג גבוה יותר במולדתו. כן, גם מבייג'ינג מרגישים שעיני כל המדינה יהיו נשואות למזרני הג'ודו בבייג'ינג ואת רובם של מאות אלפי הצופים שישכימו קום, לא ממש מעניינת סקירת היריבים שקראתם כאן. מבחינתם, אין עשרה יריבים חזקים – יש ג'ודוקא חזק אחד, שאסור שיהפוך לחלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully