וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לחגורה? מתחת למים

מרפקים, דחיפות, בעיטות ומה לא. דני בורשבסקי היה בקרב הכדורמים האדיר בין איטליה לארה"ב (9:9) וגילה עולם נשי אכזרי במיוחד

יש כאלה שאומרים שנשים לא יכולות להיות כל כך אכזריות, ושהעולם שלנו היה ורוד אם רק הן היו מקבלות את ההחלטות – לא כשזה קשור לכדורמים. עזבו אתכם מהיאבקות בבוץ ומעוד כל מיני שטויות שנועדו לבדר אמריקאים בגיל העמידה. כדורמים זה המקום שבו הנשים פורקות את כל העצבים, אותם עצבים שבדרך כלל הן מוציאות עלינו במילים או במניפולציות. כן, נשים יכולות להיות אכזריות ביותר, בטח כשהאלופה האולימפית פוגשת את אלופת העולם בשלב כל כך מוקדם במשחקים האולימפיים. מדובר במשחק בין איטליה, שזכתה במדליית הזהב ב-2004, לבין ארצות הברית, שלאור ההישגים האחרונים כולל זכייה באליפות העולם, נחשבת הפייבוריטית לזכייה בתואר.

האמריקאיות זכו במדליות אולימפיות, אך מעולם לא בזהב. הדרך לשם נעצרה באולימפיאדת אתונה, כשהן איבדו יתרון בן שני שערים בחצי הגמר מול איטליה, והפסידו בשניות הסיום. עכשיו הגיע זמן הנקמה, כאשר היריבות על המדליה הן אותה איטליה ואוסטרליה, והמשחק מול ה"סטהרוסה" (הפנתרות בורוד) היה אמור להכריע את ראשות בית א', לקראת משחקי הדירוג.

באמת תהיתי לעצמי להיכן נעלמים מאות האמריקאים שבאים לעודד את מייקל פלפס בין 10 ל-11 וחצי בבוקר שעון סין, מצאתי אותם ביציעים של בריכת יינגדונג, שמארחת את טורניר הכדורמים. מסתבר שהספורט הזה מכניס את האמריקאים כאן לאטרף, ועד שיתחילו תחרויות האתלטיקה - מאות מהם מתכוונים לשבת ביציעים של האולם היפה הזה. אולם שמשמש כאן רק למשחקי הכדורמים, ואנחנו היינו יכולים לחלום רק על חצי ממנו, לטובת אליפות ישראל בשחיה. את האיטלקים, לעומת זאת, מעודדים בעיקר העיתונאים. בכל זאת, ביום של סיוף, אופני כביש, כדורעף נשים וכדורגל – יש לאיטלקים מספיק מקומות להסתובב בהם בבייג'ינג הגדולה.

רגע לפני הקפיצה למים לקראת הספרינט-בול (סוג של ג'אמפ בול, רק שהמטרה היא לשחות מקצה הבריכה לכיוון הכדור) אפשר היה להתרשם משתי חבורות של בחורות צעירות וחביבות במיוחד. האיטלקיות הן ברובן שחקניות מקצועניות מהאלופה קטאניה והאמריקאיות הן סטודנטיות במלגת כדורמים, חוץ מאלו שכבר סיימו ללמוד ועברו לשחק בקטאניה או במקום אחר. שלב הגישושים עדיין מזכיר לנו ששוחות כאן בסך הכל בחורות עדינות, אבל אחרי שהאיטלקיות עולות ליתרון מוקדם של 0:2, הבלונדיוניות החביבות מקליפורניה, שרק לפני כמה ימים קיפצו ורקדו כמו ילדות השכן בטקס הפתיחה, מתחילות לפוצץ.

צלמי הסטילס שממוקמים בחלקה מיוחדת מתחת לבריכה, נהנים סוף סוף מאקשן אמיתי, וחווים את הגרסה הנשית של "מועדון קרב". מלמעלה זה לא פחות מעניין – כובע ים כחול מתקדם לכיוון השער, מנסה להגביה לכיוון הרחבה הוירטואלית ופתאום נעלם. מהאזור של כובע הים הכחול מגיח מהמים כובע בצבע לבן שעוטף פנים מחייכות ומסופקות, מלווה בכתפיים וידיים שמתחילות לחתור להתקפה המתפרצת. ארצות הברית משווה ל-2:2 והמשחק הופך לצמוד ולוהט במשך כל ארבעת הרבעים. בתוך המים, רואים את מה שיש מתחת לכובעים – ידיים שמושכות בכוח את בגדי הים, בעיטות, ברכיות, אפילו הטרדות מיניות. השופטים, לעומת זאת, רואים רק את מה שקורה למעלה.

וככה שתי הקבוצות מוסיפות עוד שבעה שערים כל אחת, ומסיימות את המשחק בשוויון 9:9. השוויון הושג משער של האיטלקיות 10 שניות לסיום, אחרי שהשומרת של הסקוררית האיטלקיה הורחקה במאני טיים. כן, יש גם הרחקות, ובמקרה הזה צריך היה להעיף מרפק לפרצוף של היריבה כדי שזה יקרה.

ההכרעה על המקום הראשון בבית א' תיקבע לפי יחס השערים אחרי המחזור הבא, אבל אנחנו הרווחנו חווית כדורמים אדירה. כדאי לעקוב אחרי המשך דרכן של שתי הנבחרות האלה, ויכול להיות שדרך הטלוויזיה – זה אפילו נראה טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully