וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר אור: "אסור היה לי להפסיד"

13.8.2008 / 7:21

תומר אור הופתע על ידי מקגוויר הקנדי והודח מבייג'ינג: "אין לי את מי להאשים חוץ מאת עצמי". מאמנו: "בסופו של דבר אנחנו נכשלנו"

עריכת וידאו: ארנון מעוז

תומר אור מסייף ברמות הגבוהות כבר הרבה שנים, שכללו לא מעט הצלחות בזירה הבינלאומית ואפילו התחילו בזכייה באליפות העולם לנוער. עם זאת, אחת הבעיות שמלוות אותו מאז אותה תחרות בונצואלה ובמשך יותר מעשור, היא הבעיה המנטלית.

אור נחשב בעולם לסייף מצוין, אבל נראה שגם שעות על גבי שעות של עבודה מול פסיכולוג, לא עזרו לו להשתחרר מזה. מצד אחד הוא יכול לנצח את הסייף הטוב בעולם, ומצד שני להפסיד לסייף שלא עשה שום דבר משמעותי בקריירה, דווקא בתחרות החשובה בחייו. לאור יזכרו עכשיו את אותו רגע מביך, 48 שניות ליתר דיוק, שבהן הוא איבד יתרון 6:10 והפסיד 11:10 בטוש.

"אין לי את מי להאשים חוץ מאת עצמי", אמר בסיום הקרב מול מקגוויר הקנדי והוסיף: "אסור היה לי להפסיד. מדובר ביריב פחות טוב, שגנב ממני את הקרב. זה לא סוף העולם, אני לא בוכה, אבל מאוד עצוב לי שהפסדתי ואני צריך לעשות עם עצמי דין וחשבון. הייתי חייב לנצח את הקרב הזה ולעלות לקרב השני מול יריב חזק כדי לתת התקפה".

מבחינתו של אור, הלחץ של האווירה האולימפית לא היה זה שפגע בו: "עשיתי הכנה מושלמת והאמנתי בעצמי שאני יכול לנצח את שני הקרבות הראשונים. לא היה עליי לחץ מיוחד". על מה שקרה בשניות הסיום של הקרב אמר: "לא עשיתי בדיוק את מה שהמאמן שלי אמר לי. בשניות הסיום היה לי ברור שהוא חייב לתקוף, אבל אז הגיעה סדרה של החלטות לא נכונות מהצד שלי".

מאמנו של תומר אור, אודי כרמי, הסביר בצורה מקצועית את מה שקרה ביום המצער הזה: "אמרתי לו שאסור לו להתקיף, אבל זה לא ממש משנה מה אמרתי כי בסופו של דבר הוא זה שמכריע על המסלול. בסופו של דבר אנחנו נכשלנו, ואין דרך אחרת לסכם את זה. היינו צריכים לנצח בקרב הזה חד משמעית. אני נושא באחריות של כל זה.

"היתרון של אור הוא במרחק הקצר והוא לא יישם את זה. מה שקרה בשניות הסיום הוא לא דבר נדיר בסיוף, אבל אסור שזה יקרה. זה הכל בראש. תומר פשוט חזר לסיוף לא נכון והתחיל אולי לגמור מהר את הקרב, אבל זה לא עובד ככה. לא עבדנו טוב". כרמי התייחס גם לעתידו של תומר אור, עליו מעדיף הסייף שלא לחשוב כרגע: "אני מאמן של הרבה סייפים. תומר יחליט בעצמו על הקריירה שלו ואני מבחינתי אעמוד לרשותו".

גילי לוסטיג, המנהל המקצועי של המשלחת בבייג'ינג, אמר: "הוא היה צריך לנצח חד משמעית וזה מאוד מאכזב. תומר הוא ספורטאי שמסוגל להגיע לרמות הגבוהות והוא הגיע לכאן בכושר מעולה. בסך הכל הקו שלנו חיובי. אולימפיאדה זה כמו גל - אי אפשר לשמור על הצלחה וגם לא על חוסר הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully