וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנחם אותי שהוכחתי שאני ברמה הזאת"

שחר פאר הפסידה לורה זבונרבה הרוסית 6:3, 7:6 וסיימה את חלקה בטורניר הטניס. גם אובזילר בחוץ, אחרי הפסד 5:7, 7:5, 6:2 לקוריצבה

ברני ארדוב

טורניר הטניס באולימפיאדה המשיך גם היום (שלישי), ושתי הנציגות הישראליות במסגרת טורניר היחידות עפו, כשפאר הפסידה לזבונרבה, ואובזילר לקוריצבה. השתיים יחברו כדי לפגוש בטורניר הזוגות את הצמד הארגנטינאי ג'יזלה דולקו ובטינה ג'וזאמי, אבל ספק אם זה ינחם אותן.

שחר פאר הגיעה לאולימפיאדה בכושר רע שייצר ציפיות די נמוכות, אך למשחק מול ורה זבונרבה, המדורגת 11 בעולם, עלתה הישראלית הבכירה במומנטום טוב, אחרי שניצחה אמש (שני) את הרומניה הצעירה סוראנה קירסטאה ב-3 מערכות. בזמן שמשחקיהם של אובזילר ורם וארליך נדחו עקב הגשם, נאלצה פאר לשחק יום אחרי יום.

המחבט הראשון של ישראל פתחה נורא ואיום את המערכה הראשונה, ואפשרה לזבונרבה לשבור פעמיים ולעלות ל-4:0 במערכה הראשונה. פאר שברה חזרה כדי לצמצם את המערכה הראשונה ל-4:2. אלא שהרוסיה הציגה טניס מצוין, ולא השאירה לפאר סיכוי, בדרך לניצחון 6:3 במערכה הראשונה.

המערכה השניה נפתחה מעט מאוזנת יותר, ולמרות שזבונרבה שברה את הישראלית, פאר שברה מיד בחזרה כדי לעלות ל-1:2. אלא שהרוסיה העיקשת מיהרה להשיג שבירה משלה, כדי להשוות ל-3:3. פאר לא הצליחה לחזור לעניינים, נשברה שוב, וזבונרבה העדיפה הראתה קור רוח כדי לשמור על ההגשה ולעלות ל-5:3. פאר שמרה על ההגשות כדי לצמק ל-5:4, וידעה שהמשחקון הבא עשוי להיות האחרון שלה בטורניר. הישראלית שברה, כדי להשוות מ-5:5 ולחזור למשחק. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשות והלכו לשובר שוויון, שם ניצלה הרוסית את העליונות הגדולה שלה כדי לנצח בדרמטיות, ולהדיח את הישראלית הבכירה מבייג'ינג.

שחר פאר סיכמה את המשחק מול ורה זבונרבה: "הפסדתי, וזו עובדה. אני חושבת ששיחקתי טניס לא רע, בעיקר בהתחלה. בחלקים מסוימים זה היה משחק ברמה גבוהה, של טופ 20, והוא יכל ללכת לשני הכיוונים. אם הייתי מנצחת את המערכה השניה הכל היה נראה אחרת, אבל הפסדתי. עשיתי הכנה טובה, אבל היו משחקונים שהייתי קרובה לקחת ולא הצלחתי. זה בסך הכל היה טניס די טוב, ופספסתי נקודות פה ושם שיכלו לשנות הכל".

על העובדה שהיא לא ממש מסתדרת מול זבונרבה, שעלתה ל-0:4 במאזן המשחקים בין השתיים: "לא נראה לי שיש לי בעיה מסוימת מולה. ההגשה שלה הייתה ברמה גבוהה, היא כמעט ולא החטיאה סרבים ראשונים. אפשר לתת לה את הקרדיט כי היא שחקנית טובה, והיא משחקת טוב כל השנה. מנחם אותי שהוכחתי שאני ברמה הזאת. לא היו לי ציפיות לפני האולימפיאדה כי לא הגעתי לכאן במצב הכי אידיאלי כדי לצפות למשהו. פשוט רציתי לשחק משחק אחרי משחק ולעשות את המקסימום כדי להישאר כאן כמה שיותר. לצערי הפסדתי כבר בסיבוב השני. בסופו של דבר נהניתי מחוויה מדהימה ואני עדיין נהנית. אני שמחה שאני חלק מכל זה וזו גאווה בשבילי להיות כאן".

אובזילר נתנה פייט, אך הודחה

הנציגה הישראלית השניה, ציפי אובזילר, המשיכה את משחקה בסיבוב הראשון מול מריה קוריצבה האוקראינית, המדורגת 53 בעולם. אובזילר, שרק ביום ראשון קיבלה את הכרטיס לטורניר היחידות, המשיכה את המשחק שהופסק אמש בגלל הגשם כשהיא בפיגור 5:3 במערכה הראשונה.

אובזילר פתחה היטב את משחקה המחודש, וניצחה את המשחקון הראשון כדי לצמק ל-5:4. הישראלית המשיכה את המומנטום החיובי, ונדמה היה כאילו הפסקת הגשם דווקא עשתה לה טוב, כשניצחה גם במשחקון הבא כדי להשוות ל-5:5 במערכה הראשונה. המומנטום המעולה של אובזילר לא הפסיק, והיא ניצחה גם את שני המשחקונים הבאים, בדרך לניצחון 5:7 במערכה כולה. קאמבק נפלא של הישראלית.

המערכה השניה נפתחה מאוזנת יותר, כשקוריצבה סוף סוף חזרה לעניינים, ואחרי שישה משחקונים אף שחקנית לא הצליחה לברוח, והתוצאה עמדה על 3:3. ואז, במשחקון השביעי, סוף סוף הצליחה הישראלית לשבור כדי לעלות ל-3:4. אלא שהאוקראינית שברה מיד בחזרה, ואחרי שני משחקונים רצופים מוצלחים עלתה ל-5:4, ולא הסתכלה אחורה, בדרך לניצחון 7:5 במערכה השניה, וכפיית מערכה שלישית.

אל המערכה הקובעת עלתה אובזילר הוותיקה מעט עייפה, ולא הצליחה לשמור על ההגשות שלה, כקוריצבה מנצלת את זה כדי לעלות ל-3:1. אובזילר לא הצליחה לשחזר את היכולת הטובה מהמערכה הראשונה, ונשברה שוב בדרך לפיגור גדול 5:2. בשלב הזה חזרה אובזילר לעניינים בשארית כוחותיה, כדי לשבור ולצמצם ל-5:4. אלא שזו היתה שירת הברבור של הישראלית הוותיקה, כשקוריצבה שמרה על ההגשות בדרך לניצחון 6:4 במערכה המכרעת.

אובזילר מסיימת משחק מכובד ביותר בהפסד, אך בהתחשב בעובדה שהיא מראש לא היתה מיועדת להשתתף בטורניר היחידים, הרי שהתצוגה היפה שהיא נתנה היתה בונוס ראוי לענף הטניס הישראלי. חבל שלא יותר.

ציפי אובזילר לא ניסתה לתרץ את ההפסד שלה בסיבוב הראשון, אבל ניסתה לתאר מה עבר עליה ביומיים האחרונים: "יצא לי להיות במגרשי הטניס יומיים מלאים. שלשום חיכיתי לראות אם אני נכנסת לטורניר היחידות והודיעו לי על זה בעשר בלילה. אתמול חיכיתי לשחק כל היום, התחממתי ארבע פעמים, ובסופו של דבר עליתי לשחק אחרי חצות, עד שהגשם עצר אותנו – ככה שאי אפשר להגיד שאני טרייה. לפי המומנטום של המשחק ב-10 דקות לפני הפסקת הגשם אתמול, התחלתי לשחק יותר טוב והמומנטום נעצר. היום המשכתי מהנקודה שעצרתי, אבל היו כמה נקודות של מזל רע, ששינו את המומנטום וזה הטניס".

על העובדה שעלתה לשחק אחרי חצות אמרה אובזילר: "הכינו אותנו מראש שיש סיכוי לעלות לשחק מאוחר. זה לא משהו רגיל, ואני לא חושבת שזה קורה גם בגראנד סלאמים שבהם משחקים בלילה". על האווירה הכללית בכפר האולימפי אמרה הטניסאית הוותיקה: "האווירה כאן מדהימה. לא ידעתי למה לצפות. כשבאים לפה זה מרגיש כמו גראנד סלאם, אבל אז רואים את כולם עם הטרנינגים הלאומיים, אז זה שילוב של גראנד סלאם עם גביע הפדרציה. הכפר האולימפי הוא קיבוץ היי-טקי וזה פשוט מדהים. אני שמחה שיש לי את המזל להיות בבייג'ינג 2008". אובזילר התייחסה לעתידה ואמרה: "ללונדון 2012 אני לא אגיע, אבל אני בטוח אתחיל את העונה הבאה ואשחק בגביע הפדרציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully