וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "פרננדז יאמן את בית"ר יחד עם שום"

אסף שקד

11.8.2008 / 18:00

שום נשאר מאמן בית"ר, ויעבוד בצוותא עם לואיס פרננדז, שחוזר לקדנציה נוספת בטדי. "חשבנו על הסיטואציה הבינלאומית ועל שאסור לנו ללכת אחורה". פרננדז: "אגיע להיות המנג'ר של בית"ר"

ברני ארדוב

צילום וידאו: גדעון צנטנר
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

"לואיס חוזר ברצון"

הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, זימן היום (שני) מסיבת עיתונאים, כדי להודיע על המהלך שאמור היה לבצע במועדון - החלפת המאמן. אלא שתוכן הדברים של גאידמק לא היה בדיוק צפוי. "אני חש אחריות למצב, והתחלתי לנהל משא ומתן עם מאמן ברמה בינלאומית, שמו לואיס פרננדז", פתח גאידמק. "נכשלנו באופן דרמטי באירופה, ועלינו לבצע דברים כדי לחזור לעצמנו. לואיס פרננדז הסכים לעבוד בבית"ר. זה לא פורמלי, אבל הוא נתן את מילתו. דיברתי על העניין עם פרננדז ויצחק שום ושניהם הסכימו. כרגע לואיס בספרד והוא אמר שהוא יחזור ברצון. יש לו זיכרונות טובים מישראל, ויש לו הרבה חברים כאן". משמעות ההכרזה של גאידמק: שום נשאר בבית"ר, הצרפתי צפוי להגיע במקום גיורא שפיגל.

לאחר שגאידמק הודיע כי פרננדז יגיע לבית"ר, ויעבוד יחד עם שום, הוא נאלץ להסביר את הזיווג המוזר. "כינסתי את התקשורת רק כדי להודיע שהם יאמנו יחד. דיברתי עם הרבה מאמנים פוטנציאלים, בחנתי כל מיני אפשרויות והחלטנו על הדרך הזו. לשום יש יותר נסיון, אבל אנו מכירים את התשוקה שיש לפרננדז ואת ההתלהבות שלו מהמשחק. שניהם יהיו שווים, יעבדו ביחד, לא תהיה דומיננטיות של פרננדז".

"יצחק שום הוכיח את יכולותיו באירופה. הוא הפסיד במשחק אחד חשוב. פרננדז יביא לקבוצה כדורגל התקפי". ומה לגבי שחקנים, האם ישוחררו? "זה תלוי בהחלטת המאמנים", השיב גאידמק. כשנשאל ספציפית לגבי דרק בואטנג, השיב גאידמק את אותה התשובה. "השינוי בקבוצה התבקש, אבל אם היינו מפטרים את שום זה היה חסר אחריות. פרננדז יביא לנו נסיון בינלאומי. אלי אוחנה הוא מאמן טוב מאוד ואהוב בירושלים, אבל אנחנו חשבנו על הסיטואציה הבינלאומית ועל כך שאסור לנו ללכת אחורה. אנחנו אלופים, ואסור לנו ללכת אחורה".

עוד קודם לכן שוחח גאידמק עם יצחק שום בארבע עיניים, כדי לדבר על המשך תפקידו בקבוצה. בסופה של הפגישה הוחלט על הישארותו של שום במתווה החדש שנוצר. אז שום נשאר, והיחיד ש"שילם" על החרפה בקרקוב הוא גיורא שפיגל, ששימש כמנהל המקצועי של המועדון, ובחר לסיים את תפקידו בקבוצה כבר אתמול. "הוא היה יועץ טוב ויעיל לקבוצה", אמר גאידמק על שפיגל.

בסופו של דבר, גאידמק קיבל את המלצתו של אלי ארזי, יו"ר הקבוצה, שלחץ על מנת לשלב את הצרפתי במערכת של בית"ר ירושלים. "זו הייתה החלטתי כבר מההתחלה, שוחחתי עם מספר אנשים, במיוחד עם מר אלי ארזי, והוא הסכים עמי".

שום: "אני אעשה את העבודה שעשיתי עד היום, בדיוק באותה דרך"

"אנשים יגידו על כל דבר שאעשה כי זה מהלך פוליטי, מה אני יכול לעשות", סיכם גאידמק את דבריו, ופינה את הבמה לשום. "בימים האחרונים סיפרו לי מה כתבתם. בסופו של דבר, אני שמח להיות פה. אלה ההחלטות שהתקבלו, וזה פשוט ביותר. שום סמכות לא נלקחה ממני. לקחת אליפות בפעם הראשונה זה קשה, בפעם השנייה זה מאוד קשה". כאן נכנס גאידמק לדבריו של שום ואמר כי "אם לא ניקח דאבל השנה זה יהיה כישלון". לאחר הפרעה זו, שום המשיך. "הבוס החליט מה שהחליט. אין לי שום בעיה לשתף פעולה עם כל מאמן שבעל הבית החליט עליו. אני אעשה את העבודה שעשיתי עד היום, בדיוק באותה דרך".

שום תיאר באוזני העיתונאים מה עבר עליו בימים האחרונים. "זה לא נעים, אבל כבר עברתי הרבה בחיי. אתם העיתונאים לא משלמים שום מחיר על מה שכתבם. אני לא התייחסתי כמעט לשום דבר. אני יודע איך זה עובד. אני שיתפתי פעולה עם גיורא בצורה הטובה ביותר שאפשר. היינו חברים ונמשיך להיות חברים. פרננדז הוא בעל שם, כל אחד יכול לתרום, בוודאי אחד כמותו".

"שום אחד מהטובים בישראל"

לואיס פרננדז אמר הערב (שני) לוואלה! ספורט: "בית"ר ירושלים דיברה איתי והציעה לי לחזור לעבוד בקבוצה. הסכמתי להצעה, אבל הדברים עדיין לא סגורים באופן סופי. אני נמצא כרגע בחופשה בספרד ואני מקווה שבעוד כשבועיים אגיע לישראל, אחרי שאסכם את כל התנאים".

על הגדרת תפקידו בקבוצה אמר הצרפתי: "אגיע להיות המנג'ר של בית"ר ירושלים, תפקיד אותו הייתי אמור לבצע בקדנציה הקודמת שלי במועדון. עודכנתי שיצחק שום ימשיך לאמן את הקבוצה, ואני יכול להגיד עליו שהוא מאמן עם רקרוד מצוין, הוא מהטובים בישראל". על החזרה הצפויה לישראל, הוסיף: "כולם יודעים טוב מאוד כמה אני אוהב את בית"ר ירושלים, וכמה אני אוהב את ישראל. התגעגעתי מאוד לבית"ר ועקבתי אחריה גם כשלא הייתי שייך למועדון. אני שמח לחזור לאוהדים החמים שיש בטדי, ומקווה שכל העניינים יסגרו בימים הקרובים".

פרננדז נשאל האם ז'רום לרואה יגיע עמו לישראל, וענה: "זה לא סוד שאני ולרואה בקשרים טובים, אבל מוקדם לדבר על כך לפני שאני סגור בקבוצה. קודם אחתום בבית"ר ורק אז אוכל להיות יותר חכם לגבי שאלות מהסוג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully