וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיגל: "בישראל אין כמו שמחה לאיד"

משה בוקר ומתן קרקוב, הארץ, אסף שקד

10.8.2008 / 20:14

גיורא שפיגל החליט לסיים את עבודתו בבית"ר ירושלים ואמר: "הבאנו תוצאות טובות לבית"ר. בגלל משחק אחד התחילו לעשות עליהום"

גיורא שפיגל, מנהלה הספורטיבי של בית"ר ירושלים בעונה החולפת, הודיע אתמול בערב (ראשון) להנהלת הקבוצה כי הוא מתפטר מתפקידו. למעשה, לשפיגל לא היה חוזה לעונה הקרובה, ובכך בית"ר לא צריכה לשלם לו פיצויים על עזיבתו.

"מזה מספר שבועות אני בהתלבטות", מסר שפיגל. "לגבי היכולת שלי להקדיש את הזמן הדרוש לבית"ר ירושלים, ובהתחשב בעובדה שהעסקים שלי סובלים ואני צריך להקדיש להם יותר זמן, ביקשתי ממר ארזי לשחרר אותי מתפקידי בקבוצה.

"ארזי ביקש ממני לחשוב על הדברים ובכל מקרה להמשיך לפחות זמן מה כדי שההכנות לקראת אירופה לא ייפגעו. היום, אחרי התבלטויות קשות החלטתי בצער רב לעזוב את הקבוצה", הוסיף המנהל. "למרות עזיבתי, הודעתי לארזי שבכל מקרה שאדרש לעזרה או ייעוץ אני אשמח לעמוד לרשותו בכל נושא שהוא. אני מודה לצוות הניהולי בראשותו של ארזי, לצוות המקצועי, לשחקנים ולצוות הארגוני מסביב. הייתה לי שנה נהדרת עם הישגים מדהימים ובית"ר תישאר בליבי לעד".

"כל כישלון של מישהו הופך אצלנו ליום שמחה עבור רבים. אין לי ספק שהרבה אנשים מרוצים מאוד מהעובדה שאני ושומי הולכים הביתה", סיכם שפיגל את תקופתו בבית"ר ירושלים בראיון ל"ספורט הארץ", לאחר שהודיע כי הוא עוזב.

"מעטים הם האנשים שעבורם זה יום עצוב, כי הרי בישראל אין כמו שמחה לאיד. אתמול היה תשעה באב, אבל זה לא מפריע להרבה אנשים לשמוח כאשר רע למישהו אחר. אנחנו מומחים בזה בישראל. היום זה יום ההולדת שלי, ואני לא אתן לאף אחד לפגוע לי במצב הרוח. זה יום נפלא עבורי, הכל אצלי דבש.

"הודעתי לאלי ארזי כבר לפני מספר שבועות שאני רוצה לעזוב. אני לא מצליח להקדיש את כל הזמן שבית"ר דורשת ממני, מכיוון שאני צריך להשקיע גם זמן בעסקים שלי. החלטתי שאני חייב להקדיש את עצמי לעצמי. ארזי ביקש ממני להמתין, אני מעריך אותו מאוד והחלטתי להתפטר בלי קשר לתבוסה. אני רוצה להקדיש את הזמן לעסקיי ולמשפחתי. עבורי זה ערב נפלא".

שפיגל מזדרז להגן על שום, שעתידו בבית"ר בספק גדול. "עשינו עונה נפלאה, זכינו בדאבל. מאז ששומי ואני באנו לבית"ר עשינו רק טוב. הבאנו תוצאות טובות לבית"ר, אז מה קרה? בגלל משחק אחד התחילו לעשות עליהום? יכול להיות שמדובר בשיקולים פוליטיים, אבל בטח לא בשיקולים מקצועיים. ההתנהגות כלפי שומי מתלהמת וחבל. מבקרים כל מאמן אחרי תבוסה כזאת, אבל שומי הוא המאמן היחידי בכדורגל הישראלי שיש לו קבלות בכדורגל האירופי. הבעיה שאין לשומי תקשורת טובה, אין לו עיתונאים שיפרגנו לו. גם כשאני אימנתי עשו לי עוול לא פעם, אבל אני מחזק את שומי. אני אדאג לשמור עליו, הוא אדם חזק, הוא יעבור גם את זה.

"אני לא חושב ששומי אשם בהפסד בקרקוב. זו לא היתה בעיה של מאמן. הגזימו עם ההתקפות על שומי ואין מקום לפטר אותו. מאמן שהביא דאבל לקבוצה לא הולך הביתה בגלל הפסד אחד, גם אם זה במסגרת אירופית. את מה שקרה לנו בקרקוב אף אחד לא יכול להסביר. אבל גם שומי וגם אני יכולים לומר בוודאות כי השארנו חותם בבית"ר, דאגנו לקדם שחקנים צעירים, נהנינו לעבוד יחד. מה עשינו לאנשים שעד כדי כך לא אוהבים אותנו?"

יש לך כוונה לחזור לכדורגל?

"תן לי לחיות, אני לא יודע מה יקרה. אני עכשיו בלי הלחץ של הכדורגל. אנחנו לא קובעים מה יהיה מחר, הכל מלמעלה. היה לי טוב, נהניתי שנה אחת, אני רוצה לחיות".

אוחנה צפוי להתמנות למאמן

בתוך כך, צפוי אלי אוחנה להתמנות היום (שני) למאמנה החדש של הדאבליסטית, וזאת למרות ניסיונות של אלי ארזי להחתים בסופו של דבר את הצרפתי לואיס פרננדז כמנג'ר הקבוצה. במהלך כל היממה האחרונה הופעלו לחצים כבדים על ארקדי גאידמק על מנת שישנה את החלטתו ויבחר בסופו של דבר בפרננדז, אך גם הלחצים הללו לא עזרו וגיאדמק ואנשיו נחושים בדעתם שאלי אוחנה הוא הבחירה הטובה ביותר עבור הקבוצה. הערב היתה אמורה להיות פגישה בין ארזי לגאידמק, אך זאת התבטלה, ובמקומה אמור גאידמק לקיים מסיבת עיתונאים בשני ולהודיע על מינויו של אוחנה.

הנהלת בית"ר כבר הספיקה לגשש אצל פרננדז שאף נתן את הסמכתו הראשונית להגיע לישראל, אך ההחלטה הסופית הייתה של גאידמק והוא זה שהחליט בסופו של דבר להחזיר את הסמל הגדול ביותר של בית"ר למשרת המאמן. המכשול היחיד שנותר בין אוחנה לבין בית"ר הוא השחרור ממשרת מאמן הנוער של הנבחרת, אך גם כאן לא צפויים להיות קשיים מיוחדים. גאידמק כבר נתן את הסכמתו לשלם את "קנס היציאה" של אוחנה מהנבחרת, והמאמן יקיים מחר שיחה עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ויבקש להתפטר מתפקידו לטובת בית"ר ירושלים, קבוצת האם שלו.

"אלי אוחנה יחזיר לקבוצה את הזהות הירושלמית", מסבירים אנשיו של גאידמק את ההחלטה לבחור באוחנה כמאמן. "אחרי שהקבוצה התרסקה בפולין לא היה מנוס מהצעד הזה. הוא האיש הנכון בזמן הנכון". לאותו גורם אף היה מה לומר על הטענות על פיהן אוחנה אינו המאמן הראוי לבית"ר. "קיבלנו הרבה פניות מאוהדים וכל מיני גורמים שטענו שאוחנה נכשל בפעם האחרונה שהיה בבית"ר. אני אזכיר לכל אותם אנשים שאז אוחנה אימן קבוצה עם תקציב דל ובלי אמצעים. הפעם הוא יקבל את התקציב הגבוה ביותר, השחקנים הטובים ביותר והתנאים הכי טובים בארץ".

המינוי של אוחנה צפוי לגרום לזעזוע גדול במערכת הניהול של הקבוצה. אלי ארזי התבטא כבר הבוקר שהוא לא יהיה מוכן להיות שותף להחלטות "פוליטיות" ושהוא רוצה את פרננדז כמאמן הקבוצה. בתוך כך רמז היו"ר כי הוא יגיש מכתב התפטרות לבעלים במידה ואכן המינוי של אוחנה יאושר וההצעה שלו להחתים את פרננדז תידחה.

בואטנג מתנדנד, אבראו פחות

שלשום פורסם כי קשר הקבוצה דרק בואטנג צפוי לעזוב את בית"ר כבר בחלון ההעברות בינואר. היום הודיעה הנהלת הקבוצה לסוכנו של השחקן, עו"ד יוסי גאייר, שימצא לגנאי קבוצה, שתקלוט אותו כבר בשבועות הקרובים. מטרתה של בית"ר היא להחזיר את ההשקעה על השחקן, שנרכש לפני כשנתיים תמורת כשני מיליון יורו. בבית"ר רוצים למכור את השחקן כבר עכשיו על מנת שלא לאבד את ההשקעה על השחקן.

גם התקרית הקשה עם האוהדים במגרש האימונים של הקבוצה, בבית וגן, העיבה על יחסיו של הקשר עם הקהל. יחד עם זאת בעקבות התקרית ביום שישי מספר אוהדי הקבוצה שוחחו עם השחקן והתנצלו בפניו אחרי הנהמות שספג מהם. הם אף דרשו ממנו להישאר בקבוצה. בואטנג, שלקח קשה את האירוע ואת תגובתו, אמר להם כי המצב מאוד רגיש והוא מאוד פגוע.

לגבי חלוצה של הקבוצה סבסטיאן אבראו, הנהלת הקבוצה הבהירה כי אין בכוונתה לשחרר את השחקן. עם זאת מסרו במועדון כי ההחלטה הסופית תתקבל על ידי המאמן החדש שימונה לקבוצה.

עדכון ראשון: 10.8 20:14
עדכון אחרון: 11.8 8:55

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully