וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ארזי: "אוחנה? הוא הוריד קבוצה ליגה"

ליו"ר בית"ר ירושלים נמאס מהניסיונות של אנשי גאידמק להחזיר לקבוצה סמלים במקום שום, ובפגישה היום עם הבעלים הוא עשוי להודיע על סיום תפקידו אם תידחה תמיכתו בפרננדז ועזורי

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

צפו בתגובות בסיום משחק גביע הטוטו של בית"ר ירושלים מול מכבי חיפה בקרית אליעזר (1:1)

צילום ועריכה: יועד כהן

הכל בשביל האוהדים

שער השוויון של אבירם ברוכיאן אתמול (שבת) בקרית אליעזר אומנם מנע מבית"ר ירושלים הפסד ראשון העונה במסגרת רשמית בישראל, אך מאחורי הקלעים המצב עדיין מתוח ותוצאת המשחק מול מכבי חיפה (1:1) נשכחה מיד לאחר שריקת הסיום. לקראת הודעתו הצפויה של ארקדי גאידמק ביום שני על מינוי מאמן חדש במקום יצחק שום, בבית"ר מתפתחים שני מחנות. מתברר כי בין אנשי גאידמק להנהלת בית"ר ירושלים מתקיים מאבק לגבי זהות האנשים שיתפסו את מקומם של יצחק שום וגיורא שפיגל.

כבר לאחר ההפסד לויסלה קרקוב, קיבל הבעלים ארקדי גאידמק את החלטה לפטר את יצחק שום. אנשיו של בעלי בית"ר ירושלים, ביניהם גם יועצים פוליטיים ואנשים בעלי עמדות מפתח בירושלים, המליצו לבעלים להחתים את אורי מלמילאן ואלי אוחנה במקומם של שום ושפיגל, ובכך להחזיר, כהגדרתם, את הזהות הירושלמית לבית"ר. "אוחנה ומלמיליאן הם הסמלים הכי גדולים של בית"ר", אמרו לגאידמק מקורביו. גאידמק יודע כי החזרתם של שני הסמלים הגדולים ביותר למערכת תגרום להרבה אוהדי בית"ר ירושלים להיות מרוצים ואולי בכך אף להגביר את התמיכה בבעלים בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים.

מלמיליאן ואוחנה מול פרננדז ועזורי

גאידמק שוחח עם אלי אוחנה, שנתן את האור הירוק ואמר לבעלים: "אשמח לחזור לבית"ר. זה הבית שלי והחלום שלי הוא להוביל את הקבוצה לתואר כמאמן". אנשיו של גאידמק שמעו את הדברים והיו מרוצים מאוד. עבור אוחנה, עמו יש סיכום עקרוני, זו יכולה להיות עונה שבסיומה הוא יוכל לזכות עם הקבוצה באליפות חמישית שלו, אבל ראשונה כמאמן. אורי מלמיליאן כבר נתן את הסכמתו למהלך, אם כי לגביו לא מדובר על משרת אימון אלא יותר על ניהול ספורטיבי בתפקיד פחות או יותר זהה לזה של שפיגל.

הבעיה היא שבסיפור מעורבת גם ההנהלה הנוכחית של בית"ר ירושלים, שרוצה להשמיע את דעתה בעניין. ההנהלה, בראשות אלי ארזי, גיבשה תוכנית לגבי המחליפים של שום ושפיגל, כשבמרכזה חזרתו של לואיס פרננדז למועדון הירושלמי, הפעם בעמדת מנג'ר העל והצבתו של גיא עזורי כמאמן על הקווים. עזורי זוכה לתמיכה אדירה מכיוונו של יו"ר בית"ר ולהערכה גדולה בקרב האוהדים. שמו של פרננדז עלה בעיקר מכיוונם של האוהדים, שחולמים לראות אותו חוזר לטדי. אחד מהאנשים הקרובים לצרפתי כבר שוחח עמו וזה נתן את הסכמתו למהלך.

"אשמח לחזור לבית"ר. יש לי תוכניות גדולות שלא השלמתי בקדנציה הקודמת שלי שם. אם ייתנו לי את המפתחות אהפוך אותה לקבוצה מצליחה גם באירופה", אמר פרננדז. האוהדים, כאמור, מעוניינים במהלך ובסקר שנערך באתר האוהדים של הקבוצה זכה פרננדז במרבית הקולות וחלף גם על פני אלי אוחנה.

ההחלטה נותרה בידיו של גאידמק בלבד ובמידה שהבעלים יבחר באופציה הראשונה וימנה את אלי אוחנה למאמן, לא מן הנמנע כי אלי ארזי יבקש להתפטר ביחד עם אנשיו וזאת לאור העובדה כי כל המינויים הפרסונליים שנעשו לא התקבלו על ידיו והמלצותיו לא מתקבלות אצל הבעלים. גאידמק מעריך מאוד את ארזי וכעת יצטרך להחליט באיזו מן האפשרויות הוא יבחר. היום (ראשון) בערב, מיד לאחר צאת צום תשעה באב, יקבל יצחק שום את ההודעה כי סיים את דרכו בקבוצה. גם גיורא שפיגל, שטרם חתם על חוזה לעונה נוספת, יקבל הודעה זהה. ביום שני יודיע גאידמק במסיבת העיתונאים על זהות הצוות המקצועי החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ארזי לא רוצה להיות בובה (מתן קרקוב, "הארץ")

"העמדה שלי מאוד פשוטה - כל עוד אני בבית"ר ירושלים, לא אתן לשום אג'נדה פוליטית לקבוע מהלכים. הדבר היחיד שיקבע כאן הוא טובת הקבוצה, "אמר אתמול ארזי בראיון ל"ספורט הארץ".

"אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים ונציע את זה, אבל אני לא הבעלים של הקבוצה. ארקדי גאידמק הוא זה שמחליט". ארזי ייפגש הערב עם גאידמק כשבפיו מסר חד משמעי וברור: "בזמן שאני בבית"ר, לא אתן לכל העסקנים הפוליטיים ואנשי העירייה להשפיע על הקבוצה. זאת תהיה קבוצת ספורט ששואפת להישגים. עבדתי קשה כדי להוציא אותם, וכל עוד אני כאן הם לא יחזרו".

ארזי מתייחס בדבריו לניגוד העמדות סביב זהות המחליפים של שום ושפיגל. "אני לא מבין גדול בכדורגל ולכן אני שואל ומתייעץ, ועלו אצלנו שמות מסוימים", מסביר ארזי. "אני לא יודע הרבה על אלי אוחנה, אבל הוא הוריד קבוצה ליגה. אני גם לא יודע יותר מדי על אורי מלמיליאן, אבל הסבירו לי שגם הוא הוריד קבוצה ליגה. לא נראה לי חכם להביא דווקא אותם בתור מי שיובילו את הקבוצה".

ארזי אמנם לא מצהיר על כך עדיין, אך עושה רושם שהחלטה בעלת אג'נדה לא מקצועית בעיניו, עשויה לגרור את התפטרותו. "אני לא אוריד את הראש ולא אבוא לרצות אנשים. כל עוד אני בקבוצה, אעשה מה שטוב לה ולא אעבוד על פי פופוליזם".

אגב, למרות שגורמים רבים בהנהלת בית"ר ובין שחקניה ממליצים על פרידה משום, ארזי עוד לא סגר את הגולל על הסיפור. "האופציה של שום לא ירדה סופית מהפרק", מצהיר ארזי. "אני פועל כאן בצורה שונה, כמו שפעלתי במשטרה. ראשית עושים תחקיר, אחר כך מפיקים לקחים ואז מיישמים אותם. אם צריך נחליף, אבל אני לא שוכח את שירי ההלל ששרו לשום רק לפני חודשיים על בימות בירושלים וגם לא את השירים ששרו לו לפני שבוע וחצי בטדי אחרי הניצחון הראשון על הפולנים".

בנוגע לשחרורו של אוחנה מאימון נבחרת הנוער לא צפויה בעיה, ויו"ר ההתאחדות אבי לוזון לא יערים עליו קשיים. "אלי אוחנה מאמן מצוין והחתמנו אותו כדי שיהיה בנבחרת הנוער לפחות שנתיים", אמר אתמול לוזון. "נכון לעכשיו לא קבלתי שום פניה, לא מבית"ר ולא מאוחנה, כך שאין טעם שאתייחס לדברים לא רשמיים. כמו שנהגתי עם גיא לוי, כך אנהג עם כל עובד בהתאחדות, ואין זה משנה כמה הוא טוב. אני מעריך ומכבד את אלי, אבל אם הוא יחליט לעזוב את ההתאחדות, הוא יכתוב מכתב התפטרות ויקבל את ברכת הדרך".

לאוחנה יש כמה סיבות לא למהר ולחתום בבית"ר. הוא לא רוצה להיתפס כמי שהפר חוזה בהתאחדות, במיוחד לנוכח שאיפתו להתמנות בעתיד למאמן הנבחרת הבוגרת. לאוחנה יש חוזה בהתאחדות של כ-80 אלף דולר ועבודה בסביבה נוחה מאוד. בנוסף, בימים אלה סיכם אוחנה על חוזה טלנט בערוץ הספורט תמורת 100 אלף דולר לעונה, ולכן רק הצעה מפתה של חוזה ארוך טווח בשכר של 300 אלף דולר לעונה לפחות תגרום לו להגיש ללוזון את התפטרותו.

בואטנג לא הגיע לקריית אליעזר, צפוי לעזוב כבר בינואר

דרק בואטנג, שהיה מעורב ביום שישי בתקרית עם אוהדי בית"ר ירושלים, לא הגיע בשבת לקרית אליעזר והעדיף להישאר בביתו. הגנאי שהרגיש פגוע מאוד מהתנהגות האוהדים, אשר נהמו לעברו וקיללו אותו במהלך כל האימון, הודיע כי הוא חולה ואין בכוונתו להגיע למשחק. בנוסף אמר לחבריו כי הוא צריך לשקול את המשיך דרכו בקבוצה.

"אני צריך לחשוב אם אני רוצה להישאר כאן אחרי הנהמות והקללות של האוהדים ביום שישי", אמר בואטנג לאחד מחבריו לקבוצה. "בצורה הזאת קשה לי מאוד להמשיך ולשחק עבור המועדון. יש לי הצעות מקבוצות אחרות באירופה, אולי עדיף בשבילי לעבור לאחת מהקבוצות האלה".

במועדון לא חסכו ביקורת על בואטנג וגורם בבית"ר אמר בנושא: "בואטנג התנהג בצורה לא נאותה כלפי האוהדים. כל הקללות והנהמות שספג לאחר מכן לא היו בסדר מבחינת האוהדים, אבל אלו היו ההשלכות של ההתנהגות שלו. למרות כל הדיבורים אין שום החלטה לגביו והוא שחקן בית"ר עם חוזה עד סוף העונה".

עדכון ראשון: 9.8.08, 19:07
עדכון אחרון: 10.8.08, 7:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully