וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: גל יקותיאל הפסיד את הקרב על מדליית ארד

בסופו של יום מרגש ומפרך נוצח הג'ודוקא הישראלי על ידי הוקס ההולנדי, ופספס את ההזדמנות הגדולה בחייו למדליה אולימפית

צפו בהפסד של יקותיאל בקרב על המדליה, באדיבות ערוץ 1
עריכה: ענת ברק

אכזבה ישראלית ביומה הראשון של האולימפיאדה. הג'ודוקא הישראלי גל יקותיאל היה רחוק היום (שבת) קרב אחד בלבד ממדליית ארד מפתיעה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג בקטגוריית המשקל של עד 60 ק"ג, אבל הפסיד בקרב המכריע לרובן הוקס ההולנדי.

יקותיאל סיים יום מפרך ומרגש אך עם זאת מאכזב, אחרי ארבעה ניצחונות גדולים ושני הפסדים כואבים. כל ארבעת הניצחונות של יקותיאל הושגו מול ג'ודוקאים איכותיים ומנוסים, אבל למדליה זה לא הספיק, לצערנו. אחרי שהפסיד בשמינית הגמר, יקותיאל הצליח להתאושש, לזכות בבית התנחומים ולהעפיל לקרב ישיר על המדליה מול ההולנדי (שהפסיד בחצי הגמר), אך בסופו של דבר, כאמור, זה נגמר עם תחושת פספוס גדולה, אך עם כבוד גדול לישראלי לוחם.

בקרב הראשון שלו, שפתח את היום, גבר יקותיאל על השטאר צנגבטאר המונגולי, מדליסט הארד מאולימפיאדת אתונה 2004, אך בקרב השני (שמינית הגמר) הפסיד הפסד אכזרי לדימיטרי דרגין הצרפתי. יקותיאל הגיע לבית התנחומים שם פגש את הגאורגי נסטור חרגיאני, בעל מדליית הכסף באתונה, והישראלי השיג שוב ניצחון יפה מאוד, ששמר אותו בתמונה על המדליה. לאחר מכן פגש יקותיאל את רוסלן קישמאחוב הרוסי, סגן אלוף אירופה לשעבר, ואחרי שמונה וחצי דקות ארוכות ללא ניקוד הצליח הישראלי לנצח ולהמשיך הלאה. הניצחון על פאלון האנגלי(אלוף העולם ב-2005 ואלוף אירופה ב-2006), שהגיע אחרי קאמבק מצוין, הבטיח את לו ראשות בית התנחומים, אך המסע הנהדר שלו הסתיים מול הוקס ההולנדי, אלוף העולם ב-2007.

היה זה יום ארוך, מפרך והפכפך

בקרב הראשון של יקותיאל מול צנגבטאר המונגולי שני היריבים לא השיגו נקודות בחמש הדקות של הקרב והגיעו לתוספת הזמן, שבה הישראלי הצליח להשיג קוקה ולהבטיח את ניצחונו. מדובר היה בניצחון מרשים ליקותיאל מאחר שמדובר באחד מהספורטאים הטובים במונגוליה בכל הזמנים, שבנה על מדליה גם במשחקים הנוכחיים.

בסיבוב השני פגש יקותיאל את דימיטרי דרגין, הצרפתי הנמרץ, והישראלי כבר הוביל לאחר שהשיג קוקה והיה בדרכו לניצחון, אך 13 (!) שניות לסיום הקרב דרגין הצליח להשוות את התוצאה. בתוספת הזמן יקותיאל המאוכזב נראה המום, בעוד יריבו המשיך את המומנטום והשלים את הניצחון על נציגנו.

בקרב השלישי מול הגאורגי נסטור חרגיאני, בעל מדליית הכסף באתונה, יקותיאל הראה הרבה אגרסיביות לאורך הקרב, והשופט העניש את יריבו על פאסיביות והעניק את הנקודות לישראלי. הפעם יקותיאל הצליח לשמור על היתרון, השיג ניצחון שני על מדליסט לשעבר והמשיך קדימה, לקרב הבא.

הקרב הרביעי של יקותיאל, מול רוסלן קישמאחוב הרוסי, היה המפרך ביותר ביום הארוך שלו, כשרק בדקה האחרונה של תוספת הזמן הישראלי הצליח להשיג ניקוד ולהשיג עוד ניצחון על יריב חזק.

יקותיאל עלה לגמר בית התנחומים מול קרייג פאלון הבריטי, ושם הוכיח הרבה ווינריות ובגרות. 1:20 דקות בתוך הקרב פאלון זכה בקוקה בעקבות תרגיל מוצלח, ודקה לאחר מכן האנגלי עשה ווזארי והגדיל את היתרון שלו. יקותיאל לא נבהל וצימק עם ווזארי, ושניות לאחר מכן השלים את הקאמבק עם עוד ווזארי מהיר, ניצחון גדול והתאוששות מרשימה.

את הקרב הגדול של חייו ניהל יקותיאל מול רובן הוקס ההולנדי, אלוף העולם ב-2007 וסגן אלוף אירופה ב-2008. יקותיאל פתח בהיסוס, ו-2:50 דקות לסיום הקרב ההולנדי השיג יוקו ראשון. 2:00 דקות לסיום ההולנדי הוסיף קוקה ליתרון שלו. בהמשך יקותיאל אף נענש על פאסיביות, ולקראת הסיום הישראלי רותק למזרן ונאלץ לצפות ביריבו חוגג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully