וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "אוחנה לא ישוחרר מהנבחרת"

למרות שמאמן נבחרת הנוער סיכם ככל הנראה כבר בבית"ר, יו"ר ההתאחדות מטיל וטו. מלמיליאן אמור להיות החוט המקשר בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת, אחרי שיצחק שום יעזוב את הקבוצה ביום שני

זה כנראה סופי: יצחק שום יעמוד מחר (שבת) בפעם האחרונה כמאמן בית"ר ירושלים על הקווים במשחק גביע הטוטו מול מכבי חיפה בקרית אליעזר. המאמן שזכה עם הקבוצה בדאבל הראשון שלה והיה רשום על אחת ההשפלות הכואבות של המועדון בתבוסה בקרקוב (5:0), יקבל ביום ראשון בערב את הודעת הפיטורים מהבעלים ארקדי גיאדמק, שיכריז כבר ביום שני הקרוב על המאמן שיחליפו, כשהמועמד המוביל לתפקיד הוא אלי אוחנה בצוותא עם אורי מלמיליאן, שכנראה ישמש כמנהל ספורטיבי במקום גיורא שפיגל שיפנה גם הוא את מקומו.

בהתאחדות לכדורגל לא מתרשמים יותר מדי מהמינוי הצפוי של אוחנה, וגורמים בהתאחדות סיפרו כי לאוחנה אין סעיף יציאה בחוזהו המאפשר לו לעבור לקבוצה בליגת העל במהלך הקדנציה שלו כמאמן נבחרת הנוער. כעת, דגש על כעת, נראה כי במידה ואוחנה ימונה רשמית לתפקיד ההתאחדות תטיל וטו על מעברו. יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, אמר: "לא קיבלתי פניה רשמית מבית"ר ירושלים לגבי אוחנה. הוא לא ישוחרר ולא אשקול לשחרר אותו".

אוחנה הוא אחד משני הסמלים הגדולים של בית"ר בכל הזמנים, אבל גם המאמן עליו אמר גיאדמק לפני שלוש שנים כי "אין לו כריזמה, הוא לא מנהיג". התבוסה בקרקוב שינתה את קו המחשבה של גאידמק שקיבל אינספור עצות ממקורביו להחתים בקבוצה אנשים בעלי זהות מובהקת לקבוצה ובכך להחזיר לה את הנשמה שנעלמה בתקופה האחרונה.

מי שצפוי לעבוד עם אלי אוחנה, אם ישוחרר, הוא אורי מלמיליאן, שפוטר במהלך העונה החולפת מאימון הפועל פתח תקוה. הסמל השני של בית"ר ירושלים יגיע לקבוצה לא על תקן מאמן, אלא על תקן סוג של מנהל ספורטיבי ולמעשה יתפוס את מקומו של גיורא שפיגל, שלא ימשיך בקבוצה. בניגוד לשפיגל שמעורבותו בקבוצה הייתה זניחה מאוד, מלמיליאן צפוי לקחת חלק חשוב במערכת ובין היתר להיות החוט המקשר בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת.

בין גאידמק לאוחנה כבר התקיימו מספר שיחות ובין הצדדים אף הושג סיכום על עבודתו של המאמן בשנתיים הקרובות. על פי הסיכום, אוחנה ישתכר פחות מיצחק שום ויקבל מגאידמק כמיליון שקל לעונה. עד כה לא חתמו הצדדים על חוזה ולא האיצו את העניינים וזאת משום שהן אוחנה והן גאידמק לא רוצים לסגור שום דבר לפני צאת תשעה באב. בעיה נוספת שנמצאת על הפרק היא כאמור הסכמתו של אבי לוזון לשחרר את אלי אוחנה מאימון נבחרת הנוער.

גם עם מלמיליאן, מאשרים בבית"ר, התקיימו שיחות וגם עימו הדברים קרובים לסגירה. בדומה לאוחנה, גם מלמיליאן לא מעוניין לסגור כלום לפני צאת תשעה באב, אך גם בענייניו צפויים הדברים לקבל תאוצה כבר ביום ראשון בערב.

כבר היום באימון קיבלו מספר שחקנים את הידיעה על המאמן החדש שלהם כשגם לשום ברור כי אלו הם הימים האחרונים שלו במועדון. "עוד לפני שהתחיל האימון ידענו ששום כבר לא המאמן ואוחנה יהיה זה שיחליף אותו", אמר אחד השחקנים הוותיקים בקבוצה, "מחר בחיפה נעשה הכל בשביל לנצח ולסיים את התקופה עימו בטעם טיפה יותר מתוק מזה שהיה בקרקוב".

בואטנג לאוהדים: "תסתמו את הפה, זבלים"

כ-20 אוהדים של בית"ר ירושלים הגיעו הבוקר (שישי) הגיעו למתחם האימונים בבית וגן במטרה למחות על היכולת שהציגה הקבוצה בתבוסה לוויסלה קרקוב (5:0) ביום רביעי.

עוד לפני שהחל האימון, יצא דרק בואטנג מחדר ההלבשה אל מכוניתו שחנתה סמוך לאוהדים ואלה צעקו לו : "דרק לך הביתה, לא רוצים אותך". הגנאי התעצבן ובמקום להבליג ענה לאוהדים: "אתם תלמדו לסתום את הפה שלכם, זבלים". כאן גלש השחקן לפסים נמוכים מאוד, נגע עם ידו באיבר מינו ואמר לאוהדים: "אתם יכולים ללכת להזדיין, אתם וההורים שלכם, והסבים שלכם וכל שאר האוהדים. ואני אעזוב את בית"ר".

דוד אמסלם ההמום, שראה את העימות, ניגש לשחקן וניסה למשוך אותו בחזרה לחדר ההלבשה, אבל הגנאי המשיך המשיך לקלל את האוהדים. במהלך האימון המשיך העימות בין הצדדים, כשהאוהדים צועקים "בואטנג לך הביתה" ואילו הגנאי פונה וממשיך לעשות לעברם תנועות מגונות. ברק יצחקי הפסיק את המשחקון הפנימי וביקש מבואטנג להירגע לפני שהמצב יחמיר.

הקפטן דוד אמסלם שראה את חבית הנפץ קרובה לפיצוץ, ניגש לאוהדים וביקש מהם להפסיק את הקריאות לעבר בואטנג. האוהדים נענו לבקשה של אמסלם ועזבו את השחקן.

המשחק האחרון של שום

לפני האימון, שפיגל ושום נפגשו הבוקר עם אלי ארזי ושטחו בפניו את כל הסיבות לגבי הכישלון בקרקוב. כאמור, ביום שני צפוי להודיע גאידמק עם סיום דרכם של השניים בקבוצה ולא נראה שהשיחה היום תשנה משהו בהחלטה שכבר התקבלה. לאחר הפגישה שנערכה בתל אביב, נסעו השניים לבית וגן על מנת להעביר את האימון. כשנכנסו למתחם האימונים קראו האוהדים: "שום ושפיגל לכו הביתה, השפלתם אותנו, הרסתם את בית"ר ירושלים". בניגוד לבואטנג, השניים הבליגו ולא ענו לאוהדים.

במהלך האימון שימש שום כמוקד העניינים כשהאוהדים המשיכו לצעוק לעברו : "לך הביתה, תתפטר כבר, אחרי הבושה אין לך מה להמשיך. בטדי אתה לא תדרוך יותר". באותן קריאות אף הבהירו האוהדים את מי הם רוצים כמחליף, כשצעקו את שמו של גיא עזורי עשרות פעמים.

מחר תפגוש בית"ר את מכבי חיפה למשחק הראשון העונה בגביע הטוטו. עקב סמיכות שעת המשחק לכניסת ט' באב, ולאור התצוגה בפולין, מאות בודדות של אוהדים צפויים ללוות את הקבוצה לקרית אליעזר (15.15, 5+ לייב).

ארבעה שחקנים ייעדרו מהסגל הצהוב-שחור, שמעון גרשון הפצוע, ומשה אוחיון, עידן ורד וברק יצחקי, שטרם עברו בבקרת התקציבים. במשחק, שכאמור צפוי להיות האחרון של שום כמאמן הקבוצה, תפתח בית"ר בהרכב התקפי יותר מזה שפתח בקרקוב. מי שיקבל דקות רשמיות ראשונות העונה הוא עמית בן שושן, שככל הנראה יפתח בהרכב.

הרכב משוער: טברטקו קאלה, שמואל קוזוקין (כריסטיאן אלברז), תומר בן יוסף, אריק בנאדו, יואב זיו, דרק בואטנג, עידן טל, אבירם ברוכיאן, מיכאל זנדברג, עמית בן שושן, סבסטיאן אבראו.

אלישע לוי לשחקנים: "אסור לבוא שאננים"

אלישע לוי ערך היום אסיפת שחקנים לקראת המשחק הרשמי הראשון של מכבי חיפה העונה, במהלכה הזהיר המאמן את חניכיו מפני שאננות. לוי אמר לשחקנים: "אחרי התבוסה לפולנים, בית"ר תהיה קבוצה אחרת במשחק הזה. הם לא רוצים להפסיד שוב. אסור לבוא שאננים". המאמן ערך תדרוך טקטי והקרין לשחקנים קטעים ממשחק התבוסה 5:0 לויסלה קרקוב והזהיר מפני ההתקפה של בית"ר.

פיטר מסיללה עדיין פצוע ורוני גפני ימלא את מקומו בעמדת המגן השמאלי. אייל משומר לא ייכלל בסגל בגלל פציעה. הקשר ישראל זגורי עבר לבסוף בבקרת התקציבים לאחר סיכום עם המנכ"ל, איתמר צ'יזיק. בחוד ההתקפה יפתח החלוץ הברזילאי ג'וסה פרננדו. אלישע לוי צפוי לקבל לאחר המשחק החלטה לגביו. שי מימון ושלומי ארבייטמן ימיתנו להזדמנות מהספסל.

במועדון כועסים על בית"ר טוברוק שמנסה לשדך את אייל גולסה לקבוצות אנגליות. יש לציין כי אף הצעה בכתב לא הגיעה למועדון, אלא מדובר בהצעה בעל פה של סוכן השחקנים דיוויד אבו. "כל ההודעות לגבי גולסה הם לא על דעתה של מכבי חיפה. אייל גולסה הוא שחקנה של מכבי חיפה והמועדון מאחל לו הצלחה רבה בעונת המשחקים הקרובה", אמר צ'יזיק בהודעה לתקשורת.

הרכב משוער, מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, ליאוניד קרופניק, רוני גפני; ג'ון קולמה, יניב קטן, בירם כיאל, ליאור רפאלוב; ת'מבינקוסי פנטאני, ג'וסה פרננדו.

עדכון ראשון: 8.8.08 14:23
עדכון אחרון: 8.8.08 16:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully