וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'וניור ויסה לויסלה קרקוב

7.8.2008 / 18:11

מהי הסיבה האמיתית לכישלון של בית"ר מול ויסלה קרקוב, ומה כל זה אומר על העתיד של שום ושפיגל. הסיבה כנראה נמצאת בשמות ובתורת הנסתר

מדורי הספורט מלאים הבוקר (חמישי) בפרשנויות של חכמים בדיעבד אשר מתיימרים לנתח את תבוסתה של בית"ר אמש על אדמת פולין. חסרי הבושה ביניהם ידעו לספר שהכתובת הייתה על הקיר (אם כי הם, מתוך אתיקה של ידעונים, לא גילו אותה לאיש). שונאי בית"ר קפצו על ההזדמנות כדי לדוש קצת בבשרה של הקבוצה המושפלת. אוהדי גאידמק ניצלו את הבמה כדי לקלל את המאמן ואת קאלה. כותבי הטורים שהבטיחו לשלוח משהו עד סגירת הגליון, מיחזרו את הגיגיהם הישנים. ויש גם שגיא כהן אחד, שעל איכות הפרשנות שלו נוכל להגיב ברגע שיסתיים תהליך הפענוח.

לקהל הירושלמי השורשי, זה שרגלו האחת נטועה בטדי והאחרת במסורת ישראל, כל גבבת המלים הזו היא חסרת משמעות. לא רק שאין בה נחמה או תוכן כלשהו מלבד המובן מאליו, אלא שהיא מטפלת רק במישור השטחי ביותר של המציאות. היהדות, דרך תורת הסוד וספר הזוהר הקדוש, מלמדת אותנו שלכל ארוע בעולם יש סיבה רוחנית שנעוצה בעולמות עליונים. רק יחידי סגולה, צדיקי יסוד עולם עם גילוי שכינה, יכולים להציץ לתוך הספירות הגבוהות של המציאות. אנחנו, המאמינים הפשוטים, צריכים לנסות להבין נסתרות מתוך רמזים אשר פזורים סביבנו.

לא היה צריך רקע מקצועי בכדורגל, כדי לזהות את שלוש החוליות החלשות במערך הבית"רי אתמול: הקשר עידן טל, השוער טברטקו קאלה והחלוץ טוטו תמוז. מה משותף להם? על פי מסורת האר"י הקדוש, צריך לחפש את התשובה בשמות, שכן 22 האותיות העבריות הן אבני הבנין של העולם. מיד מזדקרת לעין העובדה, שאלה היחידים בסגל הבית"רי ששמם מכיל את האות ט'. צרוף מקרים? נביט אחורה, לשנים השחונות של בית"ר שהחלו מאז אותו יום נמהר בקיץ תש"ס, עת קיימה הקבוצה טקס ראוותני במהלך ט' הימים האסורים בעינוגים בחודש אב. מי היו מאז השחקנים הגרועים ביותר במועדון? שני השמות הראשונים שעולים הם עופר טלקר וז'אן טלסניקוב. מארת האות ט' החלה אז, עם דגש מיוחד על התחילית "טל".

חברים, הכל כתוב באותיות

הצצה חטופה בלוח השנה, מפוגגת את הסיכוי התאורטי הקטן שמדובר ביד המקרה. הבזיון בקראקוב התרחש באמצע ט' הימים שלפני ט' באב, כך שקריסת שחקני הט' היא ממש בבחינת איגרת משמיים, מסר ישיר וברור שרק עיניים עצומות לרווחה יכולות להחמיץ.

מי שמתעמק קצת בספרות הסוד היהודית, מכתבי ר' חיים ויטאל ועד לתורתו של הרב אשלג, יודע שחוטי המציאות הפנימית והחיצונית קשורים ביניהם במארג קוסמי טמיר. גם במקרה זה, הסודות רק נערמים ככל שמעמיקים להתבונן בעובדות. לבד מהעובדה שט' באב, בספרות לעז, הוא 9/11, הרי שהאות ט' כלולה בכשלון הגדול ביותר של העולם המערבי בשנים האחרונות, הלא הוא windows בגירסת ויסטה.

אלא שחוק שימור החומר, אותו ידעו חכמי ישראל אלפי שנים לפני שנוסח על ידי לבואזיה הצרפתי, מלמד אותנו שהט' של הויסטה לא יכלה להשתתף בתהליך הקללה של בית"ר, מבלי לנטוש את מקומה במילה המקורית.

בגלגול נפלא, אנו מוצאים שאותה ויסטה נטולת ט', הופיעה בשנה שעברה בדמות ג'וניור ויסה, הזר הכושל שהחתים יצחק שום תמורת מאות אלפי דולרים. כמובן שהגלגול לא הסתיים בנקודה הזו, שכן מוטל עלינו עדיין להסביר את ה-ל' בשמות השחקנים טל, טלקר וטלסניקוב. האם לאות קדושה זו אין חלק בעונשה של בית"ר?

גם הכופרים שבין הקוראים בוודאי כבר הבינו, שאין בעולם הזה מקריות. אותה ל' שלכאורה נותרה ללא תפקיד, נכנסה לתוך החלל שפינתה ה-ט' בויסטה, כשהיא יוצרת את המילה "ויסלה" – בדיוק שמה של הקבוצה שמעכה אמש את בית"ר ירושלים. המעגל נסגר, המופת גלוי והכל שריר ובריר. ומי שלא השתכנע מכל האמור לעיל שצריך לפטר את שפיגל ושום, אין מנוס מלהכריז עליו שהוא אפיקורוס גמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully