וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לנו על מי להישען

4.8.2008 / 13:19

כך הפכו ההתאחדות ובית"ר לפוסקי הלכה: נלחמים על קדושת צום ט' באב למען הציבור המסורתי, אבל משחקים בשבת. בני מאמינים, עלק

כשהבחירות לפריימריז ב-"קדימה" מתקרבות, הכל מותר. מותר לערב את חברי הכנסת בקדושת ט' באב, להמציא, לשנות את ההלכה, לפסוק על פי דעת אוליגרך. אולי אפילו לסחוף את אוהדי בית"ר בשם המונח הון-שלטון. הנה, כך אוהדי בית"ר ירושלים מחליטים, על פי חלק מאמצעי התקשורת, לפנות לחברי הכנסת מהסיעות הדתיות על מנת לערב אותם בהחלטה נוראית של ההתאחדות לכדורגל שבינתיים קיבלה רגליים קרות: בית"ר, מאמינה בת מאמינה, צריכה לשחק בט' באב. גוועלד.

כל הסיפור הזה בטח לא מתקשר ליומרות הפוליטיות של גאידמק. זה גם בוודאי לא מתקשר לעובדה שמדובר בבירת ירושלים, שהכותל הוא נר לרגליה של העיר הכי קדושה בעולם. זה כבר עניין של פסיקה, של הלכה, של איסור מפורש לשחק ביום צום. המסורת היהודית הפכה, לפתע, לעננה שמרחפת מעל הכדורגל הישראלי. באמת הגיע הזמן.

מישהו שאל את עצמו מה באמת האינטרס שעומד מאחורי ההחלטה הזאת? האם באמת הכדורגל הישראלי החליט לקשור את עצמו עם ערכים? האם השתנו כאן סדרי עולם בניסיון להטיב עם החברה, להפוך את הכדורגל לתרבותי יותר, ערכי יותר, מזדהה יותר עם הערכים שלנו כישראלים, כשומרי מסורת, כיהודים?

הפוסק החדש של ירושלים, הרב גאידמק, סחף אחריו אלפי אוהדים של בית"ר בניסיון להזיז את שעת המשחק. אז מה עשו חכמי החלם מההתאחדות לכדורגל? הודיעו כי הם מתחשבים באוהדים הדתיים. ההתאחדות, פוסקת ההלכה של הכדורגל הישראלי, הודיעה כי היא מסירה את האיום המתמשך על שומרי המסורת. הנה, היא קבעה מועד חדש למשחק: שבת בצהריים. התכנס לו הסנהדרין, ופסק כדי שאתם, ציבור אוהדי הכדורגל בישראל, תוכלו לישון בשקט אם אתם חובשי כיפה: אם כבר צמים, אז בואו נחלל שבת. קצת סותר, לא?

אין ספק שאוהדי בית"ר יכבדו את ההלכה היהודית. הם בטח לא ייחלו לשער בקריית אליעזר (בכל זאת, אסור לחגוג בתקופת "בין המיצרים"), הם יצפו במשחק באמצעות מערכת כריזה שומרת שבת (הרי לפי ההלכה, איסור חילול שבת הוא החמור יותר) ולא יגיעו למשחק מפאת קדושת השבת, אבל גם משום שלא יוכלו להגיע לארוחה המפסקת, שתיערך לפני צאת השבת, בזמן (גם אם יחללו שבת, הם לא יגיעו חזרה לירושלים במסוק, נכון?). אז אחרי שהתכנס הסנהדרין, החליטו הרבנים המוסמכים של התאחדות להנהיג שיטה רפורמית ייחודית למגזר המסורתי: "בעקבות פניית גורמי ציבור, לרבות שומרי מסורת, בבקשה להתחשב בצום ט' באב, החליטה ההתאחדות להקדים את השעה הראשית של המשחקים ל-15:15", הם כתבו בהודעה לתקשורת. כלומר אתם, שומרי המסורת, בואו בהמוניכם בשבת ולכו לצום בכדי לכפר על העוונות שלכם. מקורי, נכון?

אם חשבתם שכל זה עוזר לתקשורת הישראלית לנתק מגע עם בעלי המאה - טעיתם. הנה, לפתע גם היא הפכה לפוסקת, למתערבת, לשותפה למסע הבחירות. לחוזרת בתשובה. אם אוהדי מכבי חיפה החליטו "להילחם על קדושת ט' באב", אז מי מכיר בכלל בקדושת השבת? (ובכלל, האם מישהו יכול להסביר לנו מה זה בכלל "צום קדוש"?). תשעה באב נקבע במסורת היהודית כיום זיכרון לחורבן הכפול - חורבן בית המקדש הראשון ובית המקדש השני. אבל החורבן הכי גדול הוא השחתת היהדות, הסלידה מערכיה והניסיון לצבור הון פוליטי על הגב שלנו, האזרחים הפשוטים, משלמי המיסים. גאידמק "מתקשה להבין אם אנחנו באמת יהודים המכבדים את מנהגי הדת שלנו". אה, וואלה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully