וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס ארויו חתם במכבי ת"א

הרכז הפורטו-ריקני ששיחק בשבע השנים האחרונות ב-NBA חתם בקבוצה לעונה אחת. בירבוים: "זה בדיוק השחקן שאנחנו צריכים"

החיפוש הארוך של מכבי תל אביב אחרי רכז זר הגיע הערב (ראשון) לסיומו, עם החתמתו של קרלוס ארויו. רכז נבחרת פורטו-ריקו, ששיחק בשבע השנים האחרונות ב-NBA, חתם לשנה אחת עם אופציה לשנתיים נוספות. עלות העיסקה מוערכת בכ-3.5 מיליון דולר ברוטו, מתוכם 2.5 מיליון יגיעו לארויו עצמו.

ארויו (29, 1.88) החל את הקריירה בפורטו-ריקו, כשזכה עם קבוצתו סאנטורסה בחמש אליפויות תוך שש עונות (1998-2001 ו-2003, שיחק שם בקיץ). ארויו למד ושיחק במכללת פלורידה אינטרנשיונל בארה"ב במשך 4 שנים (1998-2001), שם העמיד ממוצעים של 16 נק' ו-4.6 אסיסטים, והוא מחזיק בשיא האסיסטים והחטיפות של המכללה בכל הזמנים. הרכז החל את קריירת ה-NBA שלו בטורונטו בעונת 2001-02, בה שיחק חמישה משחקים בלבד. בקיץ 2002 עבר ליוטה ג'אז, שם, למעשה, רשם את הפריצה הגדולה.

בעונה הראשונה שיחק רק כ-7 דקות בממוצע, אבל בעונתו השניה כבר קיבל במה גדולה יותר, שיחק ב-71 משחקים, בכולם פתח בחמישיה. ארויו הציג מספרים טובים של 12.6 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק. עונתו השלישית ביוטה הייתה בינונית יותר, כשקלע 8.2 נקודות למשחק וחילק 5.1 אסיסטים. בינואר 2005 עבר לשנתיים לדטרויט, אך לא זכה לדקות משחק משמעותיות. את שלוש העונות האחרונות בילה ארויו באורלנדו מג'יק. בעונה האחרונה שיחק בממוצע 20.5 דקות לערב, קלע 6.9 נקודות וחילק 3.5 אסיסטים.

בירנבוים: "הוא רכז מהשורה הראשונה"

"אני שמח מאוד על ההחתמה", אמר מאמן הקבוצה, אפי בירנבוים, לאתר הרשמי של מכבי תל אביב. "מדובר בשחקן מהרמה העולמית הגבוהה ביותר, שנמצא זמן רב בעדיפות העליונה שלנו. לשמחתי, ההנהלה החליטה להחתים אותו למרות העלויות הכבירות שלו. זה בדיוק השחקן שאנחנו צריכים. הוא גם כדורסלן גדול, וגם מנהיג".

באולפן "חדשות הספורט" אמר בירנבוים "ארויו הוא רכז מהשורה הראשונה, שאני חושב בכל קנה מידה כל קבוצה היתה מתברכת בו. רק לפני שנה הוא קיבל 4 מיליון דולר ב-NBA, וההנהלה שלנו עשתה מאמץ גדול מאוד כדי להביא אותו. הבחור הזה יהיה בעל השכר הכי גבוה בקבוצה. הוא שחקן ברמה, רכז, והדבר שהכי מצא חן בעיני היות ואני מכיר אותו הרבה שנים, זה הפעילות הבינלאומית שלו, איך שהוא סוחב את הנבחרות שלו לרמות הכי גבוהות".

לגבי הסחבת בהחתמת הרכז אמר בירנבוים: "וויל סולומון הודיע לנו מזמן שהוא רוצה ללכת ל-NBA, לקחנו את זה בחשבון. הפכנו כל אבן למצוא רכזים, הגיעו הרבה שמות, אבל לפני שמונה ימים שמענו שארויו הוא שחקן חופשי, והלכנו עליו".

"יש לנו אנשים שאמונים על כל הצד הכספי", המשיך בירנבוים. "אני יודע שההנהלה שמעה לרחשי הקהל, רצו שם גדול, אבל מעל הכל הוא שחקן מצוין, בגיל המתאים ואני מקווה שהוא יוביל את הקבוצה על המגרש ואת הקבוצה קדימה. אני מאוד מקווה שזו ההחתמה האחרונה, ושנתחיל את העונה ונגמור את העונה עם אותו סגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully