וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: שפירא בר אור צורף לסגל האולימפי

31.7.2008 / 14:23

ועדת הערעורים של הועד האולימפי קיבלה את בקשתו של השחיין הצעיר והפכה אותו לספורטאי ה-43 במשלחת לאולימפיאדה

ועדת הערעורים של הועד האולימפי החליטה היום (חמישי) לקבל את ערעורו של נמרוד שפירא בר אור ולצרף אותו לסגל משלחת ישראל לאולימפיאדת בייג'ינג. בשבועות האחרונים ניהל שפירא בר אור ומשפחתו מאבק בועד האולימפי, שסירב לאפשר לו להתחרות באולימפיאדה לאחר שלא עמד בקריטריון שנקבע במשחה ל-200 מטר חופשי, שעמד על 1:48:72 דקות, אך כעת נשא מאבקם פרי, כששפירא בר אור הפך לספורטאי ה-43 במשלחת הישראלית לבייג'ינג.

שפירא לא הצליח לקבוע את הקריטריון לבייג'ינג באליפות אירופה האחרונה, אבל בהמשך עונת הקיץ הוא שיפר את שיאו הישראלי של מקס ג'ייבן (שהוצא מהמשלחת בגלל חומרים אסורים) והעמיד אותו על 1:48:76 דק' בתחרות בקרואטיה. לאור גילו הצעיר ולאור העובדה ששיאו החדש של שפירא היה רחוק ב-15 מאיות בלבד מתוצאת A איכותית, החליטה ועת הערעורים של הוועד האולימפי לצרף אותו למשלחת.

"חבל על הסחבת שהייתה מלכתחילה"

איגוד השחייה קיבל בשמחה את החלטת ביה"ד העליון של הוועד האולימפי, אשר עשתה צדק לשחיין. מהאיגוד נמסר: "האיגוד מבקש להבהיר שרישום השחיין מבעוד מועד למשחקים האולימפיים נעשה על פי דרישה של האיגוד מהוועד האולימפי, דרישה שאיגוד השחייה הגיש מבעוד מועד ומתוך הערכה שמקומו הראוי של השחיין הוא במשלחת האולימפית, זאת בפרט לנוכח התוצאה אותה השיג באליפות קרואטיה.

"אנו מבקשים להדגיש שדרישתנו לצירוף השחיין למשלחת האולימפית נעשתה על פי הקריטריונים המלאים שקבע הוועד האולימפי עצמו ובו מצוין כי שחיין צעיר (נמרוד הוא בן 19) צריך היה לקבוע הישג הקרוב לסגל מיוחד, אך לא נדרש לקבוע הישג של סגל מיוחד. גם האתלט ניקי פאלי, צורף למשלחת האולימפית בדיוק באותן נסיבות ואיגוד השחייה בהחלט מברך על כך.

"יש להצטער שעניינו של נמרוד שפירא הגיע להכרעה בבית הדין, אין לנו ספק שהוא יכול היה להיפתר לפני שבועיים ובכך לחסוך לשחיין סחבת וסבל מיותרים ובתוך כך החמצת מחנה האימון של הנבחרת, המתקיים ביפן ועל פי הדיווחים משם מדובר במחנה הכנה מוצלח וחשוב במיוחד כמוהו עוד לא היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully