וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק שום: "אנחנו לא מחפשים תירוצים"

אסף שקד

29.7.2008 / 23:59

מאמן בית"ר ירושלים יצחק שום והקפטן אריק בנאדו הציגו חזית מאוחדת לקראת ויסלה קרקוב. הקפטן: "מצפים מעצמנו לקפוץ מדרגה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יועד כהן

בית"ר ירושלים קיימה הערב (שלישי) את האימון המסכם במתחם בית וגן לקראת המשחק מחר במוקדמות ליגת האלופות מול אלופת פולין, ויסלה קרקוב. כ-100 מאוהדי הקבוצה הגיעו כדי לתמוך בשחקנים, וכפי שמסתמן מהאימונים של היום ואתמול, טוטו תמוז יפתח בהרכב לצדו של סבסטיאן אבראו, כשברק יצחקי יפתח על הספסל. מחר בצהריים תקיים הקבוצה את האסיפה המסכמת לקראת המשחק.

היום יריבת בית"ר ויסלה קרקוב נחתה בישראל, ובקבוצה הירושלמית התפנו לערוך את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק החשוב. המאמן יצחק שום והקפטן אריק בנאדו התפנו לשאלות העיתונאים הרבים, שפקדו את אוהל התקשורת המיוחד, שהוקם לקראת המשחק באצטדיון טדי. המאמן והקפטן הפגינו ביטחון וחזרו על מנטרה קבועה: השנה, לעומת השנה שעברה, אין תירוצים.

"ההרכב בראש מהרגע שקיבלנו את ההגרלה"

שום אמר היום במסיבת העיתונאים: "מבחינתי זה תמיד חג להופיע במפעל הזה שקוראים לו צ'מפיונס ליג. אני מקווה שתהיה לנו הצלחה, בשני המשחקים. המשחק מחר קובע, אבל לא מכריע. כולנו מצפים ורוצים לעשות תוצאה טובה כדי שהמשחק בקרקוב יהיה מכריע. נעשה מה שאפשר כדי לתת את התענוג הגדול לקהל הירושלמי", אמר המאמן. "המטרה היא המשחק הראשון. כשמתחילים את העונה במוקדמות הצ'מפיונס, זה בא בזכות האליפות, שתמיד תישאר הדבר החשוב ביותר. חוץ ממחר, יש לנו עוד הרבה עבודה, לקחת אליפות פעם שלישית זה כמעט בלתי אפשרי, ובודדות הקבוצות שעשו את זה. ננסה לזכות העונה בכל התארים האפשריים, בזכות השחקנים, הקהל והבוס שלנו".

שום נשאל לגבי הלחץ בקבוצה הירושלמית וענה: "הלחץ נורמלי וטבעי. המטרה היא אחת ויחידה, להגיע טריים ומוכנים, כי במשחק הראשון אתה לא בשיא הכושר. דרך משחקי האימון, עשינו כל מה שאפשר כדי שנעלה את ה-11 הכי טובים. אבל לפי הראייה שלי, ה-11 שיסיימו את המשחק הם אפילו יותר חשובים". עוד גילה שום כי הוא כבר קבע את ההרכב: "ההרכב בראש מהרגע שקיבלנו את ההגרלה. אין לי כל התלבטות. אין לנו מסורת ולכן אנחנו מקבלים קבוצות יותר טובות. מסורת יוצרים כשעוברים לשלב הבא". בעניין זה ציין המאמן, כי הקבוצה לא תיקח סיכונים עם ברק יצחקי, שישותף רק אם יהיה בריא.

שום הוסיף: "עשינו כל מה שאפשר, הבאנו כל מי שרצינו, עבדנו בשני מחנות מחנות אימון ושיחקנו שבעה משחקי אימון. אין לנו שום תירוצים ואנחנו לא מחפשים תירוצים. בית"ר באה לשחק את הכדורגל שלה, וכך עשיתי בכל מקום שהייתי בו. רק דרך הכדורגל שאנחנו יודעים אפשר להגיע לתוצאות, ודרך זה להגיע להישגים".

אריק בנאדו ציין בהקשר הזה: "יש סגל איכותי, והביאו שחקנים שהיו נחוצים. אם נעבור את הסיבוב הראשון, נצבור ביטחון ונבנה מסורת. כשאתה נמצא בליגת האלופות, הכל אחרת. אתה משחק בלי לחץ, בא כאנדרדוג ויותר קל להפתיע. אם נעבור את הסיבוב הראשון, זה יפתח לנו דלתות ויוריד לנו לחץ".

הקפטן המשיך: "בשנה שעברה ההכנות היו פחות טובות. העונה עשינו הכנות אופטימליות. אנחנו מבינים שהמועדון מצפה מאיתנו, וגם אנחנו מצפים מעצמנו, לקפיצת מדרגה, ולעבור לפחות את השלב הזה. זה אתגר גדול וכל האנרגיות שלנו מתרכזות בו. חשוב מבחינתנו לא לספוג שער. החלק ההתקפי שלנו יוכל להבקיע, אם לא נספוג יהיו סיכויים טובים לעבור שלב".

"יודעים עליהם הכל"

שום התייחס גם ליריבת בית"ר, ויסלה קרקוב: "כל המידע על ויסלה הועבר לשחקנים. אבל במגרש, גבשושית אחת יכולה לשנות את המשחק. אנחנו יודעים עליהם הכל והם יודעים עלינו הכל. ננסה להיות יותר טובים במגרש".

"אין שום זלזול", דחה שום את הטענות על זלזול הפולנים בבית"ר. שתי הקבוצות מעריכות אחת את השניה. שתי הקבוצות לקחו אליפות בקלות, ואני תמיד אומר לשחקנים לקחת כל יריבה ברצינות. גם אנחנו וגם הם במשחק ראשון, ולא יודעים מה לצפות. נצטרך להיות בשיא המוטיבציה ולרוץ יותר מהם. אם נעשה את זה, התוצאה תהיה טובה".

מאמן ויסלה קרקוב, מאצ'יי סקורזה, אמר היום כי "אנחנו לא במצב שבו אפשר לדבר על טיול בישראל. אנחנו מכירים את הרמה הטובה של הכדורגל הישראלי ומעריכים אותו מאוד. אנחנו באים לכאן עם כבוד גדול לבית"ר ירושלים, ויודעים שיהיה משחק לא קל.

"ביקרנו באיצטדיון והתרשמנו ממנו מאוד", הוסיף המאמן, "ואקווה גם לבקר בעיר העתיקה בירושלים. אנחנו מתארים לעצמנו ששתי הקבוצות פחות או יותר באותה רמה. אני מצפים למשחק קשה, וכל שער שנצליח לכבוש פה בטדי יהווה צעד משמעותי בשאיפתנו להתקדם הלאה ולעבור שלב".

מהמשטרה נמסר כי היא תיערך בכוחות מתוגברים לקראת המשחק. 320 שוטרים ו-240 סדרנים יאבטחו את האצטדיון. חפ"ק מיוחד בשיתוף עיריית ירושלים, מד"א וכוחות כיבוי אש ילווה את המשחק מתחילתו ועד סופו. כמו כן נמסר כי הבידוק בכניסה למגרש יהיה מחמיר במיוחד והמשטרה תנקוט בגישת "אפס סובלנות" כלפי אוהדים שיתפרעו. שחקני ויסלה קרקוב יזכו לליווי צמוד מהמלון בו הם ישתכנו עד לאצטדיון טדי ובחזרה.

הרכבים משוער, בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, אריק בנאדו, תומר בן יוסף, יואב זיו, אבירם ברוכיאן, דאריו פרננדז, דרק בואטנג, עידן טל, טוטו תמוז, סבסטיאן אבראו.

הרכב משוער, ויסלה קרקוב: מאריוש פאבלק, מרצ'ין בצ'ינסקי, קלבר, ארקדיוש גלובצ'קי, פיוטר ברוז'ק, מאורו קנטורו, ראדוסלאב סובולבסקי, תומאש יירסאק, מארק זיינצ'וק, רפאל בוגוסקי, פאבל ברוז'ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully