וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידת בית"ר

אסף שקד

29.7.2008 / 12:29

החלוצים בקושי כובשים, הקשרים לא לגמרי חדים, הבלמים עדיין לא מתואמים והמגן עולה חצי פצוע. בית"ר עולה למשחק מול קרקוב עם כמה סימני שאלה מקצועיים ותקווה אחת: לא להסתמך על ההתלהבות שהחילוף של יצחקי יכניס בקהל

החיוך שהוציא מאיר הרוש, איש הלוגיסטיקה של בית"ר ירושלים, ממאמן הקבוצה יצחק שום, היה די נדיר בשבוע האחרון. שום עבר כמעט הכל בכדורגל – מונדיאל כשחקן, ליגת אלופות כמאמן, אבל אין ספק כי הלחץ לקראת המשחק הגורלי מול ויסלה קרקוב ניכר היטב בקבוצה שלו. קשה לפרוט את זה למילים, אבל מספיק מבט אחד בהתנהגותם של אנשי המערכת כדי לחוש בלחץ בכל צעד שלהם. משחק אחד יכול להכתים להם ולמאמן שלהם עונה שלמה. אם בעונה שעברה עוד אפשר היה לתרץ את המפלה מול קופנהאגן, הפעם אין שבילי יציאה: לחץ, לחץ, לחץ – ביום רביעי נראה כיצד הקבוצה מתעלת את המתחים האלה במגרש.

הקהל יעיר את אבראו?

בית"ר מגיעה מחר (רביעי) למשחק עם סגל משובח, אבל עם כמה בעיות שקצת מחריפות את הלחץ הטבעי. הראשונה, אין כרגע חלוץ שנמצא בכושר הבקעה משביע רצון. אחת הבעיות שבה נתקלה בית"ר בשני מחנות האימון הייתה היכולת הדלה בחלק ההתקפי. מלבד שני משחקי האימון האחרונים, שנקבעו נגד יריבות חלשות בהרבה כדי לקבל ביטחון מול הרשת, הקבוצה התקשתה מאוד לכבוש. וגם כשעשתה זאת, זה היה או מהנקודה הלבנה או מרגליו של אבירם ברוכיאן. כולנו זוכרים את המצבים שבית"ר החמיצה בעונה שעברה מול קופנהאגן ומה היה המחיר, וזאת בדיוק הסיבה ללחץ בנושא.

מי שהיה אמור לתת מענה לכך הוא סבסטיאן אבראו – מכונת שערים בכל קבוצה בה שיחק, חלוץ שלא זקוק בדרך כלל לזמן התאקלמות. שחקן ברמה של אבראו הגיע לכאן מסיבה מקצועית אחת: ליגת האלופות. "עוד לפני שאבראו בכלל חושב על זכייה באליפות ישראל, הוא חושב על ליגת האלופות", מספר אחד האנשים הקרובים לחלוץ, "הוא סימן לעצמו את המטרה הזאת ואני מאמין שכבר במשחק ביום רביעי תראו אותו במיטבו". השאלה היא מה יעשה אבראו אם יישאר אפילו מחוץ לגביע אופ"א כבר בשבוע הבא.

בינתיים, אבראו מעורר לא מעט ביקורות נגדו: דובר על זה שהוא מתקשה להתאקלם מבחינה חברתית, נאמר שהוא לא מוצא את מקומו מקצועית, נרמז אפילו כי רומולו היה הרבה יותר מתאים ממנו. אבראו, חיית מגרשים לוהטים, בטוח כי התהיות האלו ייפסקו ביום רביעי. בית"ר הצמידה לו מתורגמן שיעזור לו להיקלט – בחור בשם לירן עטיה, שגדל בירושלים והעביר את שבע השנים האחרונות בארגנטינה בסוכנות שחקנים בכירה בבואנוס איירס. אבראו קורא גם כל מה שכותבים עליו, בינתיים הוא לא מנפק תגובה במגרש.

"אבראו הוא מסוג השחקנים שנדלקים בקלות מהקהל ועולים ביכולת שלהם בצורה משמעותית כשהתמיכה מגיעה", מספר העיתונאי האורוגוואי דייגו אלפרדו. "אולי זאת הסיבה שעד עכשיו הוא לא בא לידי ביטוי במשחקי האימון. ברגע שהוא יכנס לאצטדיון עם קהל, ולא משנה אם הקהל בעדו או נגדו, הוא יקבל את האדרנלין שמניע אותו".

החיסרון הבולט ביותר של אבראו זוהו היכולת הטכנית. אבראו הוא מסוג החלוצים שיודעים לנצל את ההזדמנויות אליהן הם מגיעים, לא מסוג שיוצרים מצבי הבקעה או מבשלים. כחלוץ בודד, בית"ר תצטרך לבנות לחיית הרחבה האורוגוואית מצבים או חצאי מצבים, דבר שהיא כרגע מתקשה לספק. אבראו גם צריך חלוץ טכני ומפרגן שישלים אותו . יצחקי ובן שושן נראים כמו פתרונות הולמים, אבל הם לא אמורים לפתוח מול קראקוב. התקווה היחידה של אבראו הן ההגבהות של חברו הטוב ביותר בקבוצה, דאריו פרננדז, אבל גם איתן, בית"ר, על הנייר, הולכת להזיע לא מעט עד השער הראשון והכל כך חשוב.

אלברז יסתדר עם זיינצ'וק?

שאלה נוספת איתה מגיעה בית"ר למשחק מול קרקוב נוגעת בתיאום בין צמד הבלמים החדש שיפתח – תומר בן יוסף ואריק בנאדו. בן יוסף מוצף במוטיבציה לקראת האתגר הגדול שלו, הוא רעב מאוד לקראת משימת חייו, נראה לא רע בכלל במחנה האימונים, לא דומה לבלם שעשה את הטעות הקריטית בקריירה שלו מול קרואטיה. אבל עדיין: חסר תיאום בינו לבין בנאדו. הקפטן של בית"ר היה רגיל במשך עונה שלמה לשחק עם פרטנר אחר, שמעון גרשון. במהלך משחקי ההכנה היה אפשר לראות את חוסר התיאום בין צמד הבלמים החדש. לאחרונה חל שיפור בהבנה ההדדית, אך זה טרם עמד למבחן משמעותי עד המשחק מול קרקוב.

סימן שאלה נוסף הוא המגן כריסטיאן אלברז, שהחליט לנשוך שפתיים ולא לעבור ניתוח כדי לשחק. אלברז יודע שניתוח היה גומר לו את העונה בבית"ר, וייתכן כי הפסד או פציעה מול קרקוב תשלח את הצ'יליאני בכל זאת לחדר הניתוחים. על הצד שלו משחק מארק זיינצ'וק, מבשל השערים העיקרי של קרקוב, קשר שכבש בעונה שעברה 16 שערים, שחקן מהיר מאוד, מסוכן מאוד, אותו המגן הצ'יליאני החצי פצוע יצטרך לעצור.

אלברז כבש אמנם שער במחנה האימונים של בית"ר מול פרטיזן בלגרד, נראה בסדר גמור גם בהשוואה למגן שבישל לברק יצחקי את השער מול קופנהאגן בעונה שעברה, אבל עדיין קשה לדעת כיצד הוא יתמודד עם שחקן המפתח הפולני. "כשאלברז חזר מהמחנה בשוויץ, ידעתי שהוא התגבר על הפציעה, לפחות בקטע המנטאלי", מספר חברו הטוב, מילובאן מירוסביץ'. "אני מכיר אותו מאז שהיינו ילדים ואני יודע שהוא לא נשבר בקלות. הפחד שלו לאבד את המקום בקבוצה אולי גרם לו להתגבר על הפציעה מבחינה פסיכולוגית ולבוא מוכן למשחק מול הפולנים. במצב הנוכחי, אני בטוח שאלברז ייתן מולם יותר ממה שהוא היה נותן אם הוא היה כשיר במאה אחוז".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בואטנג יסתדר לבד?

בית"ר תעלה למשחק מול קרקוב במערך קצת שונה. אם בעונה שעברה בית"ר שיחקה עם שני קשרים אחוריים מובהקים, העונה יהיה זה רק דרק בואטנג, שייעזר בחיפוי של עידן טל ודאריו פרננדז. הקשר הארגנטינאי, שאמר לחבריו במהלך מחנה האימונים "הייתי על סף מעבר לפאנאתנייקוס", מביא איתו המון אינטליגנציית משחק שאמורה אולי לתת פתרונות לאבראו.

לפרננדז, שהגיע לארץ בזכות ההיכרות עם יצחק שום, יש חיבור טוב עם המאמן, שייתן לו מול קרקוב המון שטחים להביא את הלהט והשכל שלו לידי ביטוי. "אין דבר יותר טוב ממאמן שרוצה שחקן ומביא אותו לקבוצה בגלל שהוא רצה אותו, ולא בגלל קשרים או לחץ של הנהלה", מספר גורם בבית"ר. "כאשר מדובר בשחקן זר, החיבור עם המאמן מביא המון ביטחון במגרש ויחסים מיוחדים מחוץ למגרש. פרננדז הוא אחד השחקנים הטובים שראיתי בשנים האחרונות ומה שהוא הראה עד עכשיו הוא רק חצי מהיכולת שלו. תמיד דיברו כאן על שחקן זר שיקפיץ את הקישור רמה אחת קדימה, פרננדז הוא בדיוק האיש שיכול לעשות את זה".

שוב, למרות כל סימני השאלה שציינו, לבית"ר יש סגל מספיק טוב כדי לעבור את קרקוב. יש לה גם ספסל עמוק מספיק כדי לשנות דברים תוך כדי משחק. קחו לדוגמה את ברק יצחקי, שיהיה מספיק כשיר כדי להיכנס לקראת הסיום למרות הפציעה שלו. בבית"ר בונים לא מעט על ההתלהבות שהוא יכניס בקהל רק כשהשלט שלו יונף. בצוות המקצועי יודעים היטב שהשתתפות של יצחקי במשחק, אפילו ל-20 דקות, תביא לזריקת עידוד אצל יתר השחקנים בקבוצה ובעיקר אצל האוהדים, שיכולים להכניס את הקבוצה לאטרף בגלל ההופעה המחודשת של מספר 9. בשלב הזה יצחקי עדיין לא נכנס לעניינים במאה אחוז (גם בגלל הפציעה), אבל כדי להרים את המוראל הוא בכושר שיא. "גם אם ברק לא יפתח בהרכב, הוא יכול לעזור לנו מאוד מול קרקוב. יש לו חיבור יוצא מן הכלל עם הקהל והוא יכול להדליק אותם בשניות. מספיקה חצי שעה שלו, במיוחד כשלא הולך, כדי לעורר התלהבות", אומר שחקן בבית"ר, שגם יודע: עדיף לא להסתמך הפעם על דברים כאלה ולנצח את קרקוב ללא עזרה מהקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully