וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס: "אני מכבד ומעריך את עבודתו של עטר"

אייל בן יעקב

28.7.2008 / 19:32

אחרי שביקר בצורה חריפה את המאמן לשעבר של נתניה, המאמן הגרמני חזר בו. "הוא עשה עבודה טובה ואני בהחלט מברך אותו על כך"

מאמנה של מכבי נתניה לותר מתיאוס התייחס היום (שני) לדברים שפורסמו בכלי התקשורת כאילו ביקר את עבודתו של המאמן ראובן עטר בשתי העונות האחרונות.

"אני מעריך ומכבד מאוד את העבודה של ראובן עטר במכבי נתניה", אמר מתיאוס. "בעונה וחצי שעבד במועדון הוא עשה עבודה טובה מאוד והוביל את מכבי נתניה פעמיים למקום השני בליגה ולגביע אופ"א, ואני בהחלט מברך אותו על כך. אמרתי בראיון שהבנתי שהקבוצה שיחקה בעונה שעברה בשיטה של כדורים ארוכים, ובסך הכל אמרתי שאני מאמין בפילוסופיית משחק אחרת, והייתי רוצה שהקבוצה שלי תשחק כדורגל אטרקטיבי כמו ארסנל או ברצלונה".

לגבי נושא מצב המתקנים הוסיף המאמן: "דיברתי בכלליות על ישראל בכלל ונתניה בפרט ואמרתי שלמען דור העתיד ולמען עתיד הכדורגל חייבים לשפר את התשתיות ואת מצב האצטדיונים. למועדון שלנו שמתמודד בשנה הבאה באופ"א ומסיים פעמיים ברציפות במקום השני אין מגרשי אימון, ולעומת ערים אחרות באירופה ששם מגרשי האימון נמצאים בסמוך לאצטדיונים ופה אין את זה, אבל אני מקווה ובטוח שיהיה".

לפני ההתנצלות אמר מתיאוס: "איך שנתניה שיחקה אשתקד לא היה כדורגל"

המשחקים שקיימה מכבי נתניה מול סנט פאולי ו-ורדר ברמן, שהתקיימו בסוף השבוע, העמידו את לותר מתיאוס במרכז ההתעניינות של התקשורת הגרמנית. המשחקים סוקרו בהרחבה, והתקשורת הגרמנית התעניינה מאוד ביכולתה של הקבוצה הקטנה מישראל, שבראשה עומד שחקן העבר הגרמני המהולל.

בגרמניה לא השתכנעו ממכבי נתניה. "היכולת שלהם אכזבה אותי, הגיע לנו לנצח בתוצאה גבוהה בהרבה", אמר מאמן סנט פאולי, הולגר סטניסלבסקי. גם התבוסה לברמן לא הותירה רושם, ומתיאוס התבקש לתרץ: "מול סנט פאולי שיחקנו עם הרכב צעיר, ואי אפשר להשוות אותנו לברמן", אמר מתיאוס בראיון נרחב לטלוויזיה הגרמנית.

המאמן ביקר את שיטת המשחק של הקבוצה בעונה שעברה. מתיאוס, שבמהלך מחנה האימונים של הקבוצה באוסטריה שם דגש על הנעת כדור ומשחק מסירות, לא התרשם משיטת המשחק שכללה בעיקר כדורים ארוכים לחלוצים. "נשחק כדורגל טוב יותר מהעונה שעברה", אמר הגרמני. "בעונה שעברה נתניה שיחקה עם שבעה שחקנים בחלק האחורי עם כמות גדולה של כדורים לעבר החלק הקדמי, בלי אמצע. בשבילי זה לא כדורגל. אני מלמד את הדברים הפשוטים והיסודות של הכדורגל מההתחלה". החלוץ פרנסיס קיויו הסכים עם מאמנו: "בעונה שעברה בעטו לי כדורים למעלה. העונה אנחנו מנסים לשחק כדורגל".

מתיאוס העריך את יכולתה של נתניה: "אני מאמין שאנחנו ברמה של קבוצות צמרת בליגה השניה בגרמניה, אבל אי אפשר להשוות את התנאים. האצטדיון מיושן, ומגרשי האימונים מזכירים לי את ימיי הראשון ככדורגלן. אין לנו מגרשי אימונים, ולפעמים אנחנו מתאמנים בבוקר במקום מסוים, ובערב במקום אחר".

על ההגעה לישראל אמר: "אף אחד לא הכריח אותי לקבל את ההצעה מנתניה. בכלל לא חשבתי לכיוון הזה, אבל אני אוהב לחיות בישראל. תל אביב מבחינתי, היא אחת מחמש הערים המעניינות בעולם ויש בה רמת חיים גבוהה. ברור שאלמלא דניאל יאמר, לא הייתי מגיע לישראל. ההחלטה לא הייתה קלה או מהירה".

תקציב נתניה: 10 מיליון דולר

התקציב של מכבי נתניה, על פי התקשורת הגרמנית, הוא כ-10 מיליון דולר. על כך אמר מנהל הכספים של המועדון, הגרמני אנדראס סטאמציו: "המודל שלנו הוא ניהול רציני כמו של ורדר ברמן". סטאמציו הסביר לעיתונאי הגרמני: "זה שלותר מתיאוס עובד בנתניה, משתווה לכך שג'ורג' קלוני היה מגיע לשחק בסדרת טלוויזיה גרמנית".

ולעניין אחר. הקשר הברזילאי וולקר טאינן, שכרטיסו היה שייך למכבי נתניה, הגיע לפורטוגל וצפוי לחתום לשנתיים במדיה של אוניאו לייריה, שהדיחה את נתניה בעונה שעברה בגביע אופ"א. לייריה, נשרה בעונה שעברה לליגה השניה בפורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully