וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דארה טורס: אופרת הכלור של האמריקאים

28.7.2008 / 14:03

מהסיפור של דארה טורס אפשר לכתוב תסריט בקלות, אבל בגיל 41 מעניינת אותה רק מדלית זהב. גיבורי הבריכה בבייג'ינג - פרק 5

הרומן של דארה טורס עם עולם הזוהר התחיל מזמן. היא הייתה פרשנית ב-NBC, שדרת קווים ב-ESPN, דיגמנה בלוח השנה של "ספורט אילוסטרייטד" ואפילו הגישה תכנית טבע בערוץ דיסקברי. בין כל העיסוקים האלה, היה קשה לזכור שטורס הייתה שחיינית אולימפית מצטיינת בשנות השמונים והתשעים, כי באימפרית שחיה כמו ארצות הברית - היא הייתה בסך הכל עוד שחיינית, למרות הקאמבק המרשים בגיל 32. רק עכשיו, כשהיא בת 41 ומתכוונת לזכות במדלית זהב נוספת אם לא שתיים ואפילו שלוש - היא זוכה סוף סוף לכבוד של גיבורה אולימפית תוצרת ארצות הברית.

חייה של טורס ארוכים ומגוונים ואפשר למצוא בהם כל כך הרבה - פשוט אוצר לתסריטאים. זה סיפור על ילדות חלומית באחוזה ב-בברלי הילס, פיק ברכיים במשחקים האולימפיים הראשונים, פרישה מפעילות, פרישה נוספת, קאמבק שלישי, קריירה מצליחה, שתי מערכות נישואים, לידה מאוחרת, התגיירות ושאיפה לסגור מעגל בצורה המושלמת ביותר.

מערוצי הספורט לספורט עצמו ולהיפך

דארה טורס נולדה ב-1967 בבית יהודי למחצה ועשתה את תנועות החתירה הראשונות שלה בבריכה המשפחתית. היא הלכה בעקבות אחיה לאימוני שחיה רציניים יותר והתגלתה כילדת פלא, ששברה את השיא האמריקאי במשחה ה-50 חופשי כבר בגיל 14. במשחקים האולימפיים הראשונים שלה בלוס אנג'לס, המשחה הזה עדיין לא היה אולימפי, אבל עדיין כנערה, היא הייתה שותפה למדלית הזהב במשחה ה-4X100 חופשי, למרות שחשה לחץ אדיר מהאווירה הלא מוכרת בבריכה, ושחתה רע מאוד במוקדמות.

ארבע שנים לאחר מכן היא חזרה למשחקים בסיאול, והוסיפה לעצמה מדליות כסף וארד. היא החליטה לפרוש בגיל 21, אבל השתכנעה לחזור לקראת משחקי ברצלונה 1992, שם הוסיפה עוד תואר במשחה השליחות. באותה תקופה נראה היה שזה הספיק לה, והיא פרשה ולא שחתה באופן מקצועני 7 שנים.

בתקופה הזאת היא השלימה תואר בתקשורת והתמחתה במקומות הטובים ביותר, בעיקר בתחום תקשורת הספורט. בנוסף, היא עבדה כדוגמנית והייתה הספורטאית הראשונה שנכנסה ללוח השנה היוקרתי של ה"ספורט אילוסטרייטד". במקביל, היא דאגה לשמור על כושר גופני גבוה, כי זה היה ה"פטיש" שלה. ב-1999 חלה תפנית גדולה בקריירה שלה, כשידיד הציע לה לעשות קאמבק לבריכה, לקראת סידני 2000. טורס מספרת כי זה נראה בהתחלה כמו רעיון מטורף, עד שהשמועה הגיע לאחד ממאמני הנבחרת האמריקאית, שהחליט כי מדובר בפרוייקט בר ביצוע, לאור ההיכרות שלו עם טורס. תמיד אמרו עליה שיש לה את הגוף המושלם ביותר שיכול להיות לשחיינית, כמו שאומרים על מייקל פלפס. היתרון הזה גרם לה לעשות מעשה שמעט מאוד אנשים בעולם יכולים לחלום עליו. לחזור מהקפאה של שבע שנים ולרשום בגיל 32 את המשחקים האולימפיים המוצלחים ביותר שלה, שכללו שתי מדליות זהב במשחי השליחות ושלוש מדליות אולימפיות אישיות ראשונות בקריירה. כולן היו מארד במשחי ה-50 חופשי, 100 חופשי ו-100 פרפר.

אמנות תחזוקת הגוף

בתום משחקי סידני 2000 טורס שוב פרשה, וחזרה לעיסוקי התקשורת שכל כך אהבה. היו כאלה שחשבו שהיא תפתיע ותחזור לקראת אתונה 2004, אבל זה היה די מופרך, ובסופו של דבר טורס מצאה את עצמה על כסא הפרשנית ביוון.

מה שדחף אותה לקאמבק הגדול בחייה ואחד הגדולים בתולדות הספורט, היה דווקא ההריון המאוחר יחסית, אותו חוותה בגיל 39. זה קרה אחרי שתי מערכות נישואין כושלות עם מפיק ספורט גדול ועם מנתח ישראלי בשם יצחק שאשא. אגב, טורס שאביה היה יהודי השלימה את תהליך ההתגיירות לפני נישואיה לשאשא, ונכנסה להיכל התהילה של הספורטאים היהודים בארצות הברית. להריון היא נכנסה מבן זוגה הנוכחי דייויד הופמן (נחשו איפה הוא מתפלל).

השחיינית בעלת הגוף המושלם בעולם לא ממש התחברה לשינויים ההורמונליים שהאשה חווה בזמן ההריון, והחליטה "לשרוף" בריכות בכל בוקר כדי למזער את תהליך ההשמנה. תוך כדי, היא הבינה שהיא עדיין לא מיצתה לגמרי את התשוקה הגדולה ביותר בחייה ו-15 חודשים לאחר לידת בתה, היא כבר זכתה באליפות ארצות הברית במשחה ה-50 חופשי - זה קרה בגיל 40!

גדולי הפיזיולוגים מתקשים להבין איך טורס עושה את זה, ושוברת שיאים אישיים ואמריקאים בעשור החמישי לחייה. הרי המדע מלמד אותנו כי אי אפשר להימנע מנסיגה של היכולת בגיל שכזה, ועוד אחרי כל כך הרבה שנים ללא אימונים. טורס מייחסת את ההצלחה הפנומנלית לשיטת מתיחות ו"תחזוק גוף" שפותחה על ידי מאמני הכושר שלה. בנבחרת השחיה האמריקאית לא אוהבים את היציאה מהשגרה בכל מה שקשור לאימוני הכושר של השחיינים, אבל כל עוד השיטה מוכיחה את עצמה - אף אחד לא מתווכח.

חומרים אסורים? לא מעט אנשים חושבים על זה כשהם רואים את טורס - היא מצדה מוכנה לעבור כל בדיקה בכל מקום ויתרה מזה - היא אפילו התנדבה למחקרים אקדמאים, שבדקו אמצעים חדשים לאיתור חומרים אסורים בגוף.

ומה עכשיו?

אחרי הקאמבק המאוחר והגדול מכולם, טורס עוד הספיקה לעבור ניתוח בכתף בנובמבר 2007. האופטימיים ביותר ניבאו שהיא תצליח להשתחל לנבחרת השליחות האולימפית, אבל אף אחד לא ציפה לראות אותה מנצחת בשני משחים אישיים במבחנים האמריקאים לבייג'ינג באומהה - טורס הדהימה עם שיא אמריקאי במשחה ה-50 חופשי והמשיכה בדאבל אחרי ניצחון במרחק הכפול על השיאנית האמריקאית נטלי קוגלין.

אחרי שעלתה לכותרות בכל מקום אפשרי בעולם, טורס חשבה כמה ימים והחליטה לוותר על השתתפותה במשחה ה-100 חופשי בבייג'ינג, מתוך כוונה להתרכז בחצי המרחק ולהיאבק על מדלית זהב. הקרב שלה יהיה מול ליבי טריקט האוסטרלית, שיאנית העולם. בכל מקרה, טורס תשתתף בשני משחי שליחות נוספים ואם לא תהיינה הפתעות מרעישות - היא תחזור לפלורידה, מקום מגוריה הנוכחי, עם שתי מדליות לפחות.

כעת, כשהיא אמורה להיות גם אמא במשרה מלאה, טורס מודה כי לא יהיו עוד אולימפיאדות. את השנתיים האחרונות בחייה היא הקדישה כדי להירשם בהיסטוריה כאחת הגיבורות האולימפיות הגדולות בכל הזמנים. כשכל זה יגמר, היא תחזור לאמא ולבן הזוג, ותהפוך לראשונה בחייה לאשת משפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully