וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילה סטאין שוחרר מהכלא

24.7.2008 / 15:19

המרתוניסט הישראלי שוחרר מהמעצר בו היה בכלא האתיופי, לאחר שהמשפט נעצר בעקבות חוסר ראיות ועדויות. צפוי לחזור לארץ בשבת

סאגת היילה סטאין סוף סוף הגיעה לסיומה, כשהמרתוניסט הישראלי שוחרר היום (חמישי) מהכלא האתיופי. כזכור, סטאין נעצר ביום שלישי על ידי שלטונות אתיופיה, ועל פי פירסומים בסוכניות ידיעות זרות מואשם המרתוניסט בכך שלקח כסף שלא כחוק משני תושבים אתיופיים, תוך הבטחה לסדר להם אישורי כניסה לישראל, מה שלא קרה בפועל. בעקבות מגעים שניהלו אנשי משרד החוץ והקליטה הישראליים, בצוותא עם התערבות חבריו של סטאין באתיופיה, הוקדם המשפט, שהיה אמור להיערך מחר (שישי), להיום.

במשפט עצמו, החליט השופט לעצור את ההליכים לבינתיים, בעקבות חוסר ראיות ועדויות שהתבררו כלא נכונות. סטאין נמצא כרגע בהליך שחרור, והוא צפוי לנחות בארץ בשבת, ולהישאר בה במנוחה עד אשר ייצא לבייג'ינג, ב-10 באוגוסט. כרגע, לא ברור אם ההליך המשפטי נסגר באופן סופי. באיגוד האתלטיקה ביקשו ממנו להביא עימו את כל המסמכים חזרה לארץ, כדי לטפל בעניין באופן מקיף. ייתכן והמרתוניסט יחזור לאתיופיה בקרוב להמשך ההליכים.

כזכור, סטאין, שאמור לייצג את ישראל בריצת המרתון במשחקים האולימפיים, הוחזר לידי כוחות המשטרה אחרי שכבר שוחרר ממעצר והועבר לידי הוועד האולימפי באתיופיה. סטאין נלקח בניידת מהבירה אדיס אבבה לעיר גונדר שנמצאת במרחק 700 ק"מ, שם הוא שהה בבית הכלא המקומי עד להליך המשפטי שנפתח ונסגר היום. כרגע, עושה רושם שמדובר בסוף טוב לסיפור קשה.

השר הטרי לקליטת עלייה, אלי אפללו, בירך על שחרורו של סטאין וביקש להודות לכל הגורמים המעורבים שפעלו בנושא. עם צאתו מפגישה עם ראש הממשלה, אפללו התקשר לרעייתו של סטאין, אהובה, ומסר לה את ברכתו וברכת ראש הממשלה על שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully