וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק הפרטי של שרף

23.7.2008 / 7:51

מתי תחדל נבחרת ישראל להיות חבורה מתוחה ועצבנית? ברגע שמאמנה יפסיק להתיש את שחקניו, ולהתייחס אליה כאל רכושו

לכאורה, צביקה שרף יכול לרשום לעצמו קיץ של ניצחונות, עוד לפני שנקלע סל אחד במוקדמות אליפות אירופה. לאחר שנדמה היה שהנבחרת נוזלת לו בין האצבעות, היא מתייצבת הבוקר (רביעי) לאימוניה בסגל כמעט מלא, כולל המורד ליאור אליהו. עוד קודם לכן הודיע בן סורר אחר, דרור חג'ג', שיגיע לאימון הבכורה. במסיבת העיתונאים אתמול הדגיש שרף עד כמה כל השחקנים אוהבים את הנבחרת. אחד מתקשר למאמן בדרך לחופה, אחר דוחה ירח דבש. הדוברים הסכימו שכולם יתנו הכל כי "הנבחרת היא כמו שירות המילואים שלהם", מפני שהשחקנים צריכים לדעת "לא רק לקבל אלא גם לתת" וכמובן - איך אפשר בלי - משום ש"זאת לא הנבחרת הפרטית של אף אחד".

כמה חבל שבתמונה האידילית יש כמה סדקים. ראשית, קלישאות עוד לא ניצחו אף משחק ספורט. הרחק מההצגה הצבועה שתובעות המצלמות, יצטרך שרף להכין קבוצה שמלאה במשקעים. כשאליהו וחג'ג' הודיעו שאינם רוצים לשחק הקיץ, הם לא ראו לנגד עיניהם את הדגל והציונות, אלא את המאמן שהתעמת אתם בקיץ שעבר וביקר אותם בצורה חריפה בתקשורת. הראשון אפילו נמחק אצלו בקבוצה. תגובתם אנושית לחלוטין, וייתכן שהבעיות הרפואיות של בורשטיין חסכו ממנו תגובה דומה. ספק אם מבקריהם היו נוהגים אחרת בנסיבות דומות. ספק אם מאמנם, אחד האנשים הרגישים ביותר לביקורת בפלנטה, היה מסכים לעבוד תחת אדם שמלכלך עליו פומבית.

לכן, לטובת הנבחרת, יש לקוות שחג'ג' ואליהו יתייצבו כי הם באמת רוצים לשחק בה, ולא מפני שהם יודעים שהסיכויים לנצח בקרב הציבורי אפסיים. כשהוא רותם לעזרתו את הציונות, שרף בעל השכנוע העצמי העמוק כמעט בלתי ניתן להכנעה. שחקן או עיתונאי שיתעסק אתו יספוג צרחות, נידויים ולכלוכים פומביים. הוא מתיש את יריביו, שפשוט אינם מסוגלים לצעוק חזק ממנו. לעיתים הוא מתיש גם את חניכיו. אז מה יסתיים קודם - משחקי המוקדמות או סבלנות השחקנים.

השאלה החשובה יותר היא מתי תחדל נבחרת ישראל להיות חבורה מתוחה ועצבנית, ותשוב להיות מה שהיא באמת - קבוצת כדורסל בינונית וסימפטית, שצריכה לנצח את הבינוניות, לדגדג את הגדולות ולחזור הביתה בשלום. זה יקרה בדיוק ברגע שתפסיק להיות העסק הפרטי של המאמן שלה, צביקה שרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully