וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני צריך לעשות שינוי בראש"

22.7.2008 / 16:52

ליאור רפאלוב שכח מרוני לוי ("קיבלתי מעט הזדמנויות, וגם זה בתנאים מסוימים"), ומאמין בכוחו להוביל את מכבי חיפה לעתיד טוב יותר

מכבי חיפה המתחדשת המריאה הערב (שלישי) למחנה אימונים באוסטריה, עם מספר סימני שאלה לקראת העונה הבאה. הבולט שבהם נוגע לליאור רפאלוב, אולי סמל השינוי של מכבי חיפה, שרוצה לתת יותר ביטוי לצעירים שלה. האם סופסוף המשחק של רפאלוב יתבגר, יתחיל להביא תוצרת, יוביל את מכבי חיפה לרמה המצופה ממנה – נדמה כי סביב השאלות האלה יוכרע פחות או יותר עתידו של אלישע לוי. אם רפאלוב יתרומם בעונה הבאה, תדעו שמכבי חיפה מצאה סופסוף כיוון חדש. ולהיפך.

רפאלוב עצמו בטוח שהוא מוכן לאתגר. "אם אני לא אאמין בעצמי, מי יאמין בי? ברור שאני בשל להיות שחקן מוביל במכבי חיפה. דווקא בעונה הזאת אני מרגיש נהדר. זה אומר שעכשיו כיף לי לבוא לאימונים. כיף לי לעבוד קשה, כיף לי עם הצוות המקצועי הנוכחי".

זה אומר שאתה רואה את עצמך כמנהיג?

"תראה, אני לא יכול לסחוב את מכבי חיפה לבד, אני לא בנוי לזה. יש כאן את קטן, דוידוביץ', קולמה וחרזי, הם יובילו. יחד איתם נוכל למצוא את השילוב הנכון, לתת תצוגות יפות".

אז מנהיג אתה לא. אבל בשביל להיות שחקן מוביל, אתה צריך להפיק לקחים. מה חסר לך?

"בוא נגיד שאני צריך להיות יותר יעיל, אני צריך ת'כלס. רוני לוי אמר לי בזמנו שאני צריך להתבגר בראש, שגם רונאלדו כשהגיע למנצ'סטר עשה תרגילים יפים עם הכדור, אבל מעבר לזה כלום. למדתי שבסוף כל עונה סופרים כמה בישלת וכמה הבקעת, ואת זה אני צריך לעשות. אלישע טוען שאני צריך להיות בוגר יותר במחשבה, וזה נכון, אני צריך לעשות שינוי בראש כדי להיות שחקן מוביל. הוא אמר לי 'אם תהיה בוגר במחשבה, השמיים הם הגבול, אתה תהיה הצלחה עבורי'. אני צריך להתבגר גם מבחינת המשחק".

בעונה שעברה תלה רוני לוי בחדר ההלבשה רשימה ובה נתונים סטטיסטיים על השחקנים. איבודי הכדור שלך בלטו.

"שים לב, בארבעה משחקים בעידן אלישע לוי אני כמעט לא מאבד כדורים. יש לי גם כמה בישולים ושערים, אני מתפתח".

יחד היא מילת המפתח

מה היה הרגע הכי קשה בשנתיים האחרונות, בעידן רוני לוי?

"היו לי כל כך הרבה רגעים קשים בתקופה הזאת, שאני מעדיף לא לספור אותם. אצטרך לחשוב המון כדי לזכור את הרגע הספציפי".

אתה יכול לאמוד את רמת ההשתלבות שלך בחיפה בשנים האחרונות?

"לגבי העונה הבאה, ההשתלבות תהיה טובה ביותר מכל השנים שעברו. בעידן הקודם קיבלתי מעט הזדמנויות, וגם זה עם כל מיני תנאים מסוימים".

אולי היית צריך לקום וללכת כמו דקל קינן, ולהתקדם בקבוצה אחרת?

"ממש ממש לא. מכבי חיפה זה הבית שלי, ואני רוצה להיות פה. אם ייצא לי לפרוש כאן, אז זה יהיה כאן. בארץ, אני אשחק רק במכבי חיפה".

מה המבחן הכי גדול של מכבי חיפה העונה?

"המבחן הרציני שלנו נמדד בכמה נהיה יחד. כולם, אחד עם השני. זה דבר שאם עושים אותו נכון, כלומר אם יש את החברות הזאת, אז נורא כיף להגיע לאימונים ולשחק בשביל מכבי חיפה".

מה הלקח שלך לצעירים החדשים של מכבי חיפה?

"אני שיחקתי בעידן אחר, כך שקשה היום לבוא ולומר להם לעזוב. בגדול, אני חושב שזה חוסך הרבה כסף למכבי חיפה. במקום להביא זרים מבחוץ, עדיף להשקיע בצעירים. זה לא רק חוסך כסף, אלא גם מקדם את השחקנים שלנו. ההליך החדש הוא טוב, במיוחד שמשקיעים במחלקת הנוער כל כך הרבה כספים. יש כאן שחקנים מוכשרים מאוד. הם בטוח יביאו תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully