וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי סיכוי

21.7.2008 / 18:40

וואלה! ספורט עם דו"ח ביניים על הכנות קבוצות הצמרת. סוגרת את הפרויקט: מכבי חיפה - קבוצה שהסיכויים הנמוכים שלה בעונה הבאה הם הסיכוי הכי גדול שלה

הכיוון

להחזיר את אמון קהל ואת גאוות המועדון – דרך כדורגל שמח, או דרך טיפוח צעירים, או דרך מאבק מעניין על איזה תואר, או דרך כל קלישאה אחרת.

מי שנתקל בקמפיין המנויים של מכבי חיפה, בו המאמן אלישע לוי נראה כמו מגייס חיילים לצבא האמריקאי בתחילת במאה ה-20, מבין כמה המצוקה גדולה.

בכיוון הנכון: יש מנהל משחק

על פניו, נראה כי למכבי חיפה אין יותר מדי מה לחפש בעונה הקרובה, וזאת בדיוק התקווה שלה. אלו בדיוק החללים בהם אלישע לוי בא הכי טוב לידי ביטוי. גם בקיץ שעבר אף אחד לא נתן לסכנין סיכוי. גם בעונה שעברה דיברו על הפערים הכספיים מהם סובלת הקבוצה של אלישע לוי. בהיעדר ציפיות או פוזה מיותרת, סכנין התלכדה סביבו וניפקה קבוצה מקסימה.

הסיכויים הנמוכים הם בדיוק הסיכוי של אלישע לוי במכבי חיפה. הסיכוי הנמוך הזה הוא גם הסיכוי של שלומי ארבייטמן (חלוץ שנתקע בשנתיים האחרונות), של מסיללה ופאנטיני (שני זרים שבונים את עצמם למונדיאל 2010, ורואים במכבי חיפה מקפצה לתהילה), של רפלאוב וקטן – כולם שחקנים רעבים לקאמבק. כולם חייבים יותר מתמיד את ההצלחה של מכבי חיפה.

מקצועית, ניתן לזהות שינוי בולט אחד. למכבי חיפה יהיה בעונה הבאה סופסוף מנהל משחק: ג'ון קולמה. אפשר למצוא לא מעט סיבות לנפילה של רוני לוי בשנתיים האחרונות, אחת הבולטות בהן קשורה מאוד בנפילה של חבייר דירסאו ואחר כך של גוסטבו בוקולי. רוני לוי ניסה למצוא לא מעט פתרונות לכך, אבל התקשה למצוא מנהל משחק שיעשה סדר בין חלקי הקבוצה ויוריד עומס משחקנים בעמדות אחרות, שבאו אחורה מדי כדי לקבל את הכדור. בעונה הבאה למכבי חיפה יהיה שחקן קישור קלאסי למשימה הזאת, כזה שרק רוצה את הכדור אליו, ומשלב כוח וטכניקה בצורה אידיאלית לליגה האלימה שלנו. אם מכבי חיפה לא תהיה גדולה עליו, קולמה יכול לקחת אותה לאותם מקומות שמחים שהוא לקח את סכנין ולעזור לרפאלוב וקטן כמו שהוא עזר לבוזגלו ויבוריאן.

עדיין תקוע: אין הגנה

אלישע לוי מכוון את רוב הרכש שלו להתקפה, ולוקח הימור גדול מדי בהגנה. קבוצות בסימן שאלה מוצאות לרוב את החיזוקים המנטליים שלהן דרך ההגנה, ומאבדות את מעט הביטחון שלהן בגלל חורים טיפשיים בהגנה. סכנין ספגה בכל העונה שעברה 29 שערים, וקיבלה המון כוח מנטלי מכך. שילוב של קרופניק ודקל קינן, עם חורים של משומר וחרזי באגף ימין, עלול להמית את פרויקט השיקום של אלישע לוי. בטח כשלקבוצה אין עדיין מנהיג אמיתי בסגל. מצד שני, זה מה שאמרנו בעונה שעברה על יא יא פטי, שהגיע לסכנין אחרי שירד ליגה.

מעבר לבעיות בהגנה, חיפה זקוקה עדיין לקשר יצירתי, שיפנה את רפאלוב, קטן ובוקולי עד שימצאו את הביטחון שלהם. אבל יותר מכל, כבר עכשיו מכבי חיפה חייבת להוריד מסדר היום את השטות הזאת על הצערת הקבוצה. זה לא באמת הולך לקרות. תבחנו את ההרכב הפוטנציאלי של מכבי חיפה ותראו כמה צעירים באמת יהיו שם. קינן? רפאלוב? כיאל? כולם שיחקו כבר בהרכב לפני כן. לא מומלץ לפתח ציפיות לא ריאליות בקרב קהל שבע אכזבות בשנתיים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אידיאל ביורו: נבחרת גרמניה

בלי שער מאז יורו 96'? עם מאמן שלא ברור אם הקבוצה גדולה עליו ועם שחקנים לא מהטופ האירופי? תמיד אפשר להפוך נתוני פתיחה כושלים להצלחה יחסית. בטח עם היסטוריה מפוארת.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully