וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאמר בגנותו

דניאל יאמר עזב את סנץ הסלובקית מבלי להשאיר עקבות וחצי שנה לאחר מכן הקבוצה התפרקה. האם מכבי נתניה היא הבאה בתור?

ב-22 בנובמבר 2007, הוציאה מכבי נתניה הודעה רשמית קצרה: "הבעלים, דניאל יאמר, עזב את קבוצתו הסלובקית סנץ, על מנת להתרכז אך ורק במכבי נתניה. יאמר החליט להעביר את כל מניותיו בקבוצה למאמן ולשותפו, ג'וזף ואלוביץ'". יאמר צוטט בהודעה כאומר: "אני לא רוצה להיות יותר בסנץ". לא ברור אם יאמר ידע או לא ידע, או בכלל אם אכפת לו, אבל חצי שנה לאחר מכן, סנץ נפחה את נשמתה. במחזור הראשון של הליגה הסלובקית, שנערך בסוף השבוע, הופיעה בשמה קבוצת דונסקה סטרדה 1904.

קצת רקע. דניאל יאמר רכש את הקבוצה הקטנה מהליגה השניה בסלובקיה במהלך שנת 2004. תחת כהונתו העפילה הקבוצה לליגה הראשונה. יאמר המשיך לתמוך בסנץ במהלך השנה הראשונה לאחר שקנה גם את מכבי נתניה במהלך 2006. בסוף אותה עונה העפילה נתניה לגביע אופ"א, וסנץ הגיעה לגמר הגביע. יאמר טס לסלובקיה, ראה את קבוצתו מובסת 4:0 ונשם לרווחה. אם סנץ הייתה עולה גם היא לאופ"א, הוא היה מחויב למכור. עד נובמבר הוא כבר שינה את דעתו.

מה שקרה לאחר אותה הודעה היא הידרדרות מהירה שסופה בתהום. יאמר השאיר מאחוריו תוהו ובוהו כלכלי וניהולי, שהשאיר במועדון בעיקר הריסות. סנץ שרדה בעור שיניה בליגה הראשונה בעונה שעברה, אבל החובות הצטברו וההתאחדות לחצה על הקבוצה, שמשחקת באצטדיון הלאומי, לעזוב לאצטדיון משלה. לקבוצה לא היה מספיק כסף לשלם לשחקנים או לפרוע את החובות. התקשורת הסלובקית החלה לבחוש, ולפני כחודש העלתה לראשונה את הספקולציה: "סנץ – הסוף".

התסריט, שאף אחד מאוהדי הקבוצה לא חלם עליו, התממש. סנץ מכרה את הזכויות לקבוצת דונסקה סטרדה 1904 מהליגה השלישית. העיירה מרוחקת 50 קילומטרים מסנץ, ונמצאת גם היא, באזור ברטיסלבה הבירה. בדונסקה לעומת סנץ, יש כסף ומתקן מצוין.

"יאמר רצה ללכת, אז הוא הלך בכל מחיר"

האיחוד הכלכלי בין המועדונים לא רק הציל את סנץ, אלא גם הושיע כמה מהשחקנים שלה, שהיו חתומים על חוזים בקבוצה. השחקנים המובילים עברו לקבוצה המאוחדת, והתאמנו תחת שרביטו של מאמן אחר, מילאן דג'ורג'יץ.

שני השוערים הראשונים, יאן נובוטה ומיכאל מינאר, עובדים היום תחת מאמן השוערים אלכסנדר סאריץ', לשעבר שוער הפועל ירושלים. שחקנים מובילים נוספים כמו הקשר המרוקאי, יוסוף מוקפאייר (נבחן בעבר בנתניה ושוחרר), הקשר אטילה פינטה והחלוץ מטה דראגיצ'ביץ' עשו גם הם דרכם אל הקבוצה המאוחדת.

קשה לומר זאת בוודאות, אבל נראה שאחת הסיבות לנפילתה של סנץ היא לא רק בריחת הבעלים, אלא גם מכירת הקבוצה לואלוביץ', שאינו נחשב לטייקון כמו יאמר. גורם שמקורב לעסקת הרכישה סיפר: "יאמר רצה ללכת, אז הוא הלך בכל מחיר. אחרי שסירב להצעות גבוהות לרכישת הקבוצה, מעל מיליון דולר, הוא נתן אותה בחינם. יודע למה? כי הוא הבין שאם הוא ימשיך להחזיק את הקבוצה עונה נוספת, הוא יפסיד עוד כמה מיליונים".

"תחשוב שמכבי נתניה ומכבי הרצליה מתאחדות"

"מר יאמר מכר לי את המועדון, ואני הפקדתי את הניהול בקרב ספונסר מאיראן. החל מה-20 בפברואר אני לא מעורב בניהול סנץ, ולא קשור למועדון", אמר ואלוביץ' לוואלה! ספורט. "סנץ ודונסקה הם עכשיו אותו מועדון", מסביר דובר ההתאחדות הסלובקית, איבן צ'רזגב, "סנץ לא עמדה בסטנדרטים של ההתאחדות. לא היה לה אצטדיון משלה, והיו שם בעיות כלכליות. הם לא עמדו במינימום הנדרש מקבוצה בליגה הראשונה, ולכן לא הייתה להם ברירה אלא להתאחד עם דונסקה".

"לקבוצה במצב כלכלי כמו של סנץ זה דבר נורמלי", ניסה ואלוביץ' להסביר ונתן דוגמא: "תחשוב שמכבי נתניה ומכבי הרצליה מתאחדות ועושות קבוצה אחת חזקה". צ'רזגב הוסיף נתונים: "ועדה של ההתאחדות בדקה את מצב המועדון לאחרונה. בזכות מכירת הזכויות הם הצליחו למחוק את כל חובות העבר. אחרי שהם עברו את הבדיקה של ההתאחדות, אישרנו את שינוי השם, ורישום הקבוצה לליגה הראשונה".

עם פתיחת העונה, מסנץ לא נותר דבר מלבד אותם שחקנים ונציג בהנהלת דונסקה. השם נעלם וכך גם התלבושת והסמל. האתר הרשמי של המועדון נסגר, ובאתר של דונסקה, המשחקת בתלבושת צהובה-כחולה (לעומת הכתום של סנץ) אין כמעט זכר לקבוצה הקודמת, מלבד ידיעות ארכיון שמעלות עובש. גם האוהדים של הקבוצה נותרו המומים מהמהלך, שמחק את הקבוצה שלהם ממפת הכדורגל בסלובקיה.

דניאל יאמר טען לא אחת שהוא הגיע לנתניה לחמש שנים. הבעלים הגרמני מתחיל שנה שלישית בקבוצה מהשרון. לאוהדים של נתניה נותר רק לקוות שבסיומן של חמש השנים, לקבוצה שלהם לא סוף דומה לזה של סנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully