וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילטון ניצח, פיקה הגיבור

ירון אדרי

20.7.2008 / 16:39

לואיס המילטון ניצח בגראנד פרי גרמניה, אבל גיבור היום הוא הרוקי הברזילאי, שטיפס מהמקום ה-17 עד למקום השני. מאסה סיים שלישי

לואיס המילטון עשה היום (ראשון) צעד חשוב בניסיונו לזכות לראשונה באליפות הנהגים בפורמולה 1, אחרי שהשיג ניצחון מצוין במירוץ בגרמניה והגדיל את הפער שלו בצמרת דירוג הנהגים. המילטון השיג את ניצחונו השני ברציפות והרביעי שלו השנה, ואין ספק שהוא נמצא בכושר מצוין בשיאה של העונה.

מאבק גדול מאוד עמד על הפרק, ערב הזינוק לגרנד פרי הגרמני באוקנהיים. עם 48 נקודות, עמדו שלושה נהגים בראש טבלת האליפות. עבור לואיס המילטון (מקלארן), נקודת הפתיחה הייתה הטובה ביותר כשזה זינק מעמדת הפול פוזישן ופליפה מאסה (פרארי), כמו בטבלה, צמוד אליו. שותף נוסף לנקודות הוא קימי רייקונן (פרארי), שזינק רק מהמקום ה-6.

כבר עם הזינוק הראה המילטון שליטה, כשבכל הקפה הוא מצליח לפתוח פער של עוד כמה עשיריות שניה על שאר הנהגים. מאחור הצליח קוביצה מב.מ.וו (שערב המירוץ היה בפיגור של 2 נקודות בלבד משלושת המובילים) שזינק שביעי להתקדם שלושה מקומות על חשבונם של רייקונן, פרננדו אלונסו (רנו) ויארנו טרולי (טויוטה) שזינק רביעי.

הסדר בקרב חבורת החוד נותר על כנו גם לאחר סבב העצירות הראשון, כשעד אליו לא נרשמה כל דרמה במירוץ. מספר ההקפות הלך וירד כשמנגד עלתה רמת השיעמום, אלא שההקפה ה-35 שינתה את קצב הדברים. בכניסה אל הישורת הקדמית, התפרק המתלה האחורי בטויוטה של טימו גלוק שניתזה בעוצמה אל הקיר המפריד בין המסלול לפיטס. רסיסי הקארבון שהתעופפו לכל עבר חייבו את הוצאת מכונית הבטיחות ושינוי האסטרטגיות מצידן של הקבוצות.

בעוד שמרבית הנהגים נכנסו אל הפיטס, נותר המילטון בחוץ כשהוא מוביל את המירוץ. פינוי המסלול שהוביל לזינוק המחודש, יצר עניין בעיקר בחלק האחורי שם נלחמו רייקונן, אלונסו וסבסטיאן וטל (טורו רוסו) על המקום השמיני. קרב נוסף בין ותיקי הסבב, רובנס באריקלו (הונדה) ודייויד קולטהארד (רד בול), נגמר כששניהם בחוץ.

עצירת התדלוק החסרה של המילטון הושלמה וזה מצא עצמו במקום החמישי כשלפניו בן קבוצתו הייקי קובלאיינן. העקיפה היתה קלה, עם קצת עזרה של מנהל הקבוצה רון דניס. עקיפה פחות קלה היתה על מאסה, בעיקר כשהמנצח ביניהם יזכה בתום המירוץ להוביל את טבלת האליפות. עוד עקף המילטון את נלסיניו פיקה (רנו) שהציג יכולת מרשימה וזכה להוביל את המירוץ. עד לסיום, שייט המילטון בחוד כשמאחור נאלץ מאסה להדוף את ניקו רוזברג (ב.מ.וו) שנצמד אליו מאחור. אלוף העולם רייקונן, סיים רק במקום השישי.

"מצטערים שהקשינו עליך", אמר הבוס של מקלארן רון דניס במכשיר הקשר, אבל לפחות לפי הנראה לעין, המילטון לא התרגש. "עד עכשיו זה ללא ספק סוף השבוע שלנו הכי טוב שלנו", החמיא המילטון לקבוצתו במסיבת העיתונאים, אחרי שגם אתמול במירוצי הדירוג הצליח לנצח בצורה דרמטית, "אני חושב שאנחנו בהחלט מצליחים להציג את שיא היכולת שלנו בימים אלה".

אך עם כל הכבוד לשלושת הגדולים, אין ספק שהיום היה זה יומו הגדול של נלסון פיקה ג'וניור, הרוקי הברזילאי של רנו, שהתחיל במקום ה-17, ונקט באסטרטגיה של עצירה אחת ואף טיפס לכמה הקפות עד למקום הראשון, אך בסופו של דבר סיים במקום השני. הייתה זו הפעם הראשונה ששני ברזילאים עומדם על הפודיום מאז 1991, אז אביו של פיקה עמד שם לצדו של איירטון סנה.

דירוג הנהגים והיצרניות

דירוג סופי, גראנד פרי גרמניה:
1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן)
2. נלסון פיקה (ברזיל, רנו)
3. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי)
4. ניק היידפלד (גרמניה, ב-מ-וו)
5. הייקי קובליינן (פינלנד, מקלארן)
6. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי)
7. רוברט קוביצה (פולין, ב-מ-וו)
8. סבסטיאן וטל (גרמניה, טורו רוסו)
9. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה)
10. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס)

דירוג הנהגים:
1. לואיס המילטון 58
2. פליפה מאסה 54
3. קימי רייקונן 51
4. רוברט קוביצה 48
5. ניק היידפלד 41
6. הייקי קובליינן 28
7. יארנו טרולי 20
8. מארק וובר 18

דירוג היצרניות:
1. פרארי 105
2. ב-מ-וו 89
3. מקלארן 85
4. טויוטה 35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully