וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר מקלט?

16.7.2008 / 14:06

דולי ג'ונסון כיכב על המגרש ובמועדונים. אחרי מספר מעצרים ורגע לפני פתיחתו של משפט נוסף, הגיע הזמן לעזוב את שבדיה ולהגיע למכבי ת"א

"אתה לא יכול לעשות את בחינת התאוריה", הודיעה הבוחנת באחד מסניפי משרד התחבורה השבדי לאדם שעמד מולה.

"אבל אני דולי ג'ונסון, את לא מזהה? את יכולה לבדוק באינטרנט", הוא השיב.

"זה לא משנה, זה לא יעזור", היא ענתה והביאה לו את הג'ננה. רגע לפני שאיש הביטחון במקום הספיק לעצור אותו, דולי ג'ונסון חבט בבוחנת. זו הגישה תלונה במשטרה ולמזלו של השחקן, ביטלה אותה כעבור מספר ימים.

לצד יכולת מצוינת, את הקריירה של קשר דולי ג'ונסון, הנמצא בדרכו למכבי תל אביב, איפיינו עוד ועוד תקריות. הבורג החסר בראש, ואת זה אולי כדאי לאנשי מכבי להבין, גרם לראשי א.י.ק סולנה, קבוצתו הנוכחית של ג'ונסון, הרבה כאבי ראש משלהם. את המחיר הנמוך יחסית שדורשים השבדים על השחקן הסבירו בקבוצה הישראלית בכך שהקשר מסיים חוזה בעוד מספר חודשים, אבל אם הם יבדקו קצת יותר לעומק הם יגלו שללא קשר, מעל ג'ונסון מרחף עונש מאסר ובעוד כמה חודשים, אם השחקן ישאר בשבדיה, הוא עשוי יהיה למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח.

המחליף של בואטנג

"אבא שלי היה שחקן נבחרת ליבריה ואחר כך אימן אותה קרוב לעשור, כך שאפשר לומר שגדלתי על כדורגל", סיפר פעם הקשר האחורי על תחילת דרכו. ג'ונסון נרשם בגיל צעיר לבית הספר לכדורגל שפתח הגיבור הלאומי, ג'ורג' וואה ומאוחר יותר נשלח לבית ספר יוקרתי לכדורגל בגאנה, שם רכש את יסודותיו המצוינים.

גותיה קאפ, טורניר בינלאומי שנתי הנערך בגטבורג ומפגיש עשרות קבוצות ואלפי שחקנים צעירים מכל העולם, היווה את הבמה הראשונה של הקשר הצעיר. נבחרתה הצעירה של ליבריה הגיעה לטורניר, שגילה לעולם כוכבים כעמנואל אדבאיור, אנדראה פירלו ואלן שירר וג'ונסון כיכב. הנער הצנום הוכתר כשחקן המצטיין בשני משחקים והראשונה לשים עליו את היד הייתה המקומית הקטנה, פלודה. כעבור תקופה קצרה כבר עבר להאקן והחל לזרוח. כשדרק בואטנג עזב את א.י.ק סולנה לטובתה של בית"ר ירושלים, הקבוצה משטוקהולם מצאה בקשר הליברי את המחליף הטבעי.

אלא שבאותה תקופה דולי ג'ונסון החל גם את הקריירה השנייה שלו. עוד כשהיה שחקן האקן, הוא נעצר פעמיים, פעם אחת בעקבות תקיפת אשתו ובפעם השנייה בעוון נהיגה בשכרות. זו הייתה שריקת הפתיחה לצרות בצרורות שהמשיכו ליפול עליו בשנתיים הבאות.

אבא בא לעזור

ג'ונסון המשיך לככב על המגרש, אבל גם במועדוני הלילה ובפנקסי המשטרה. בפברואר השנה יצא הקשר למועדון לילה בבירה השבדית, לגם ולגם. השומרים במקום ניסו לשכנעו לוותר על חווית הנהיגה במצבו, אבל הוא סירב. לא היה מוכן להקשיב, בדיוק כמו בפעם בו האקן רצתה לשלוח אותו לסדנה התנהגותית. זמן קצר מאוחר יותר עצרה את ג'ונסון ניידת משטרה. אחרי שיח קצר ונינוח, הוא איבד את קור רוחו, החל לצעוק על השוטרים ומצא את עצמו עצור שוב. פעם נוספת בעוון נהיגה בשכרות וללא רישיון.

בבוקר היום למחרת כינסה הנהלת המועדון ישיבה דחופה בעניינו של השחקן הסורר ובהשתתפותו, לאחר שהגיע למשרדי המועדון היישר מבית המעצר. "דולי זקוק לעזרה", הם הסבירו. הוא מצידו, פנה לאתר הרשמי שלו, שבשנים האחרונות הפך לעתים למסמך סנגורי ובו כתב: "אני לא יודע למה אנשים כותבים את הדברים האלו, אבל זה לא מה שקרה. מנסים להפיל אותי, אבל אני אמשיך לצעוד קדימה".

במקרה אחר פרסם עיתון מקומי האשמות של השחקן, שלכאורה טען שהנהלת א.י.ק מתייחסת בצורה רעה ומפלה כלפיו וכלפי שחקנים זרים אחרים, אבל הליברי הצעיר ידע לאן לפנות ובאתר הרשמי שוב הכחיש מכל וכל: "זה לא נכון. אני לא זוכר שאמרתי דברים כאלו. אין לי בעיה עם הקבוצה, אז למה שאני אגיד דברים כאלו?".

כדי לתקן את המצב וגם דרכיו של בנו, הודיע האב שהוא יגיע קרוב לבנו כדי לתמוך וכדי להתמודד עם התקשורת המקומית: "אעזוב לשבדיה בקרוב. יש לי שמונה בנות ושלושה בנים והיום כולם כבר מבוגרים ואחראיים. אני פוקח עין על הילדים שלי ואנחנו בקשר כל הזמן. דולי עצמו מכחיש את מה שהתקשורת אומרת. אני חושש שאם לא נפעל עכשיו, בוקר אחד אני אתעורר ואקרא בעיתון שדולי ג'ונסון נתפס משתמש בסמים או על רצח".

בין דורטמונד למכבי ת"א

באפריל האחרון הגיע המצב לשיאים שליליים. ג'ונסון לא התייצב לאימון המסכם של הקבוצה לקראת המשחק מול אלפסבורג והאתר הרשמי של א.י.ק סיפר את ההסבר: "דולי צריך להתרכז עכשיו בשיקום ולכן הוא לא ישחק מחר. אנחנו עוקבים אחרי כל התהליך והוא לא יתאמן עם הקבוצה בשבוע הקרוב".

בשבועות האחרונים דולי ג'ונסון כבר חזר לפעילות וכשהוא על הדשא הוא מוכיח שוב ושוב שהוא אחד מהשחקנים הטובים בליגה השבדית. במהלך השנה האחרונה הוא בילה תקופת התרשמות בברמינגהם סיטי ולמרות שבסופו של דבר לא הוחתם, נהנה ממחמאות מאלכס מקליש.

הקשר הליברי גם נמצא כבר תקופה ארוכה בספרי הסקאוטינג של דורטמונד, אבל בסופו של דבר הוא עתיד להתחיל פרק חדש דווקא בליגה הישראלית. בשבדיה טוענים שאחרי שהמשפט השני שלו על נהיגה בשכרות, לקראת סוף 2008, הוא עשוי יהיה לספוג עונש מאסר. אולי כן, אולי לא, אבל כנראה שזה הזמן להתחיל חיים חדשים במקום אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully