וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר גם בלי כספי

16.7.2008 / 5:35

אחרי שספגה סטירת לחי מהלפרין, מכבי החליטה לא להגיש את הלחי השנייה לכספי, שבחינת הדברים מוכיחה שלא בטוח שהוא הקורבן

במבט ראשון, אי אפשר שלא לחוש סימפטיה לעמרי כספי. אחרי עונה מוצלחת רואה הנער בן ה-20 את הקבוצה בה גדל מחתימה שחקן אחרי שחקן. בינתיים, המשא ומתן אתו נמרח. במקום לבוא לקראתו ולאפשר לו להגשים את חלום ה-NBA, מכבי ת"א מתעקשת על סכום שחרור גבוה. ואם לא די בכך, ביום שבו מתפוצץ המשא ומתן, הוא מתבשר שגיא פניני, שמשחק בדיוק בעמדה שלו, הוחתם ויושאל בעונה הבאה לקבוצה אחרת. הרמז ברור: מכבי יכולה להסתדר בלעדיו. איך היא יכולה לעולל זאת לכישרון הישראלי הגדול ביותר?

בחינה יותר מדוקדקת של התמונה מבהירה שזהות הקורבן בפרשה מעט פחות ברורה. הפורוורד נתלה בסעיף שלפיו חוזהו הנוכחי בקבוצה מבוטל, כיוון שלא נמנה על שמונת השחקנים הבכירים מבחינת דקות משחק. בפועל, מהרגע שעודד קטש פוטר הפך כספי לשחקן חמישייה כמעט קבוע ובגיל 20 זכה לדקות משמעותיות בגמר היורוליג. לא תמיד היכולת שלו הצדיקה את האשראי: ב-35 דקות בפיינל-פור הישראלי הוא קלע שלוש נקודות.

לפני שקיבל הזדמנות, אביו של כספי תקף את מכבי באופן חסר תקדים והביך אותה באופן פומבי. למרות זאת, הקבוצה לא נטרה לו טינה והסכימה לפתוח את חוזהו. דרישתה לזכות בדמי שחרור גבוהים הגיונית מאוד: מדוע שתפתח שחקן צעיר ואז תאפשר למועדון אחר לקצור את הפירות?

גם העובדה שמכבי העדיפה לסגור עם שחקנים אחרים לפני שהתפנתה לכספי סבירה לחלוטין. המשפחה הלוחמת אולי בטוחה שבביתה גדל הכישרון הגדול באירופה, אלא שכרגע כספי הוא שחקן מסייע נהדר, לא יותר. הוא חיית משחק, אתלטי ואגרסיבי, אבל הזריקה שלו מבחוץ לוקה בחסר והטכניקה האישית בעייתית. אי אפשר לבנות קבוצה אירופית סביבו, וזו גם הסיבה שהוא לא היה מועמד לסיבוב הראשון בדראפט.

בשני המהלכים האחרונים שלה, החתמת פניני וההתעקשות מול כספי, מגלה המועדון הצהוב תכונה שנדמה שכבר אבדה לו: עמוד שדרה. אחרי שבעונות האחרונות תרמה מכבי שחקנים ליריבותיה, היא סוגרת עם לוחמים מהזן המכביסטי, דרור חג'ג' ופניני, שבדקות מכריעות של משחק אליפות לא יפרצו בבכי, אלא יפלו על כדורים אבודים. ואחרי שספגה סטירת לחי מצלצלת מיותם הלפרין, היא החליטה לא להגיש את הלחי השנייה לכספי. תוצאות המאבק בין המועדון לשחקן יבהירו אם מכבי הישנה, הגאה והקשוחה, מגלה סימני חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully