וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער בין דגו לסטרול

15.7.2008 / 19:31

וואלה! ספורט עם דו”ח ביניים על הכנות קבוצות הצמרת, והפעם: מכבי נתניה, שסתמה את החורים בקישור הקדמי, אבל יצרה אחד גדול בהגנה

הכיוון: לעבור שלב באירופה, להישאר באותו מקום בליגה

לעבור שלב באירופה ולפתוח את העונה בצורה שתתן בסיס טוב להמשך התבססות בצמרת. נתניה צריכה להוכיח לעצמה שההצלחה שלה בשנתיים האחרונות לא היתה רק פרי עבודתו המשובחת של ראובן עטר, שהסתיר בדרכו החיננית לא מעט בעיות במועדון, אלא חלק מתהליך. חלק מתהליך גדילה, התפתחות והתמקצעות: שזה אומר לעבור סוף סוף שלב בגביע אופ"א, ולהראות לארבע הגדולות שהיא לא תופעה חולפת.

בכיוון הנכון: יש כבר קישור קדמי

לא ברור כמה זמן לותר מתיאוס ישרוד בנתניה, חשוב יותר לדעת כמה זמן ישרדו הרגלי העבודה שהוא הביא מאימפריית הכדורגל הגרמנית: סגנון אימונים אחר, הרגלי משמעת שונים, תכניות תזונה, היררכיה מקצועית – למכבי נתניה, כמועדון, יש השנה הזדמנות ללמוד ממקור ראשון, על בשרה, איך עובדים במדינה שמייצרת אלופי עולם. מתיאוס, בין אם מכוון להצלחה מהירה או לא, ודאי יטמיע במועדון לא מעד יסודות עבודה שלא מוכרים בישראל. בזמן שהוא יילך, הזיכרון ממנו יישאר. וזה הכי חשוב למועדון שגם רוצה ללמוד ולהשכיל.

בנוסף, נתניה דאגה בקיץ שסופסוף יהיה לה קישור שיידע להכניס כדורים לחלוצים. לראובן עטר לא היו שחקנים כאלה, אז הוא נאלץ לבסס שיטת משחק של כדורים ארוכים לחלוצים, שיטת משחק שניזונה לא מעט מהמון מוטיבציה ושמחת חיים. מתיאוס ייהנה מיותר תחכום בחלק הקדמי, יהיה לו את דגו ומסודי – על הנייר שני שחקני שמשלבים תנועה מהירה, יכולת סיום, יכולת מסירה – כך שיהיו יותר אנשים שיבנו לחלוצים את המצבים ויחפו על הבצורת שלהם. אבל זה רק על הנייר, ואנחנו רק בקיץ.

עדיין תקוע: יש עדיין את אוקוצ'ה

אם יש דבר קצת מאכזב בנוגע למתיאוס, נכון לעכשיו, זה נושא הזרים. ממאמן בקליבר כזה מצפים שהוא יסחוף אחריו שמות שלא נראו כאן. אצל פיגורה כמוהו קיוונו לראות מחברת של שחקנים שהסוכנים הישראלים בכלל לא חשבו עליהם. לואיס פרננדס הביא לכאן את לרואה, ארדילס את מירוסביץ', איפה התואמים שלהם במכבי נתניה? מתיאוס לא היה אמור להוסיף לנתניה רק הרגלי עבודה גבוהים יותר, אלא גם שחקנים זרים שיפתחו את השערים ויציגו את השם של נתניה באירופה.

בין אם על ידי זרים ובין אם לא, למתיאוס יש כמה בעיות דחופות שאם הוא לא יפתור אותן, נתניה תתקשה להיות קבוצה יציבה כמו בעונה שעברה: הראשונה, אין מחליף לאבי סטרול, אחד מצמד הבלמים הטוב בליגה בשנתיים האחרונות אחרי בנאדו וגרשון. בנוסף, מתיאוס מתאים את עצמו קצת לשכונה של יאמר, וממשיך להאמין בפיקציה שנקראת אוקוצ'ה – חביבו של הבוס. כנ"ל לגבי קיויו, חלוץ עוד יותר לא מלוטש. איך כל זה מתקשר לסטרול? אם מתיאוס יביא קשר אחורי וחלוץ ברמה שנדרשת ממאמן שראה עולם ואמור לסחוף אחריו שמות, החסרון של סטרול פחות יבלוט. ולהיפך, מן הסתם. נתניה עלולה בעונה הבאה לסבול קצת מעייפות החומר: בן דיין לא ממש רוצה להישאר, שכטר לא ממש הפסיק לחשוב על מעבר לאחת הגדולות, סטרול אתם כבר יודעים – רק זרים ברמה גבוהה יותר יוכלו להצית מומנטום מחודש בקבוצה שעדיין תוהה על דרכה. וזה אומר לשחרר את אוקצ'ה וקיויו.

אידיאל ביורו: קרואטיה

המודל: נבחרת שהכוכב שלה הוא קודם כל המאמן. נבחרת שהיא קודם כל קבוצה שלא מבליטה שמות פחות גדולים בסגל. נבחרת שרק צוברת מומנטום ממשחק למשחק, או בהשאלה לנתניה: מעונה לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully