וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באיראן שונאים את צ'רלטון

יובל מונד

15.7.2008 / 10:43

האם הסנקציות על איראן יכללו גם את הספורט? ממשלת בריטניה לא מחכה לתשובה, וביטלה משחק ידידות בין צ'רלטון אתלטיק לנבחרת האיראנית

מזה שנים שאיראן בוחרת להחרים תחרויות ואירועי ספורט בהן מעורבות קבוצות או נציגים מישראל משיקולים פוליטיים. אך נראה שעובדה זו אינה מפריעה לה להקים כעת קול צעקה כאשר חצי הביקורת מופנים כלפיה.

בשבועות האחרונים ניכרת החרפה ביחסים בין איראן למדינות המערב, בעקבות סירובה המתמשך של הראשונה להשעות את תוכנית העשרת הגרעין כתנאי מקדים למשא ומתן בין הצדדים. סירוב זה מלווה בשבועות האחרונים גם בהסלמה בהצהרות שמשחררים מנהיגים פוליטיים וצבאיים באיראן נוכח התגברות העיסוק באפשרות שישראל או ארה"ב תתקופנה את מתקני הגרעין האיראנים. נראה כי בשבוע שעבר הגיעה מתיחות זו לשיאה, כאשר במסגרת תרגיל צבאי רחב-היקף שנערך במפרץ הפרסי דיווחו האיראנים על שיגור מוצלח של מספר טילים ארוכי-טווח, אשר לפי בכירים איראניים יכוונו לישראל במקרה שתתקיף בשטח איראן.

נבחרת הכדורגל האיראנית שוהה החל מסוף השבוע שעבר במחנה אימונים בעיר החוף הספרדית מרבלה, שבמחוז מאלגה, ועסוקה בהכנות לקראת השלב השני של מוקדמות גביע העולם 2010 באסיה. אנשי המשלחת עדים ודאי להסלמה האחרונה, אך עם זאת לא בטוח שציפו שהיא תפגע גם בהם. במסגרת מחנה האימונים, היו אמורים שחקניו של עלי דאי לערוך משחקי ידידות נגד שתי הקבוצות המקומיות – מרבלה ומאלגה, ונגד צ'רלטון אתלטיק מהליגה הראשונה באנגליה. סוכנות הידיעות האיראנית 'איסנא' דיווחה ביום ראשון כי מרבלה ומאלגה הודיעו על ביטול המשחק המתוכנן "מסיבות טכניות", בעוד הקבוצה האנגלית הודיעה להתאחדות הכדורגל האיראנית כי היא לא תופיע למשחק, שתוכנן להיערך ביום ראשון (20 ביולי), בעקבות הוראה ישירה מטעם ממשלת בריטניה. עוד הוסיפה 'איסנא', כי בפקס ששיגרה הנהלת הקבוצה להתאחדות האיראנית נכתב באופן מפורש כי ניסוי הטילים האחרון הוא הסיבה לביטול המשחק.

ההתאחדות האיראנית לא נותרה חייבת. בהודעה ששחרה אתמול (שני) היא גינתה את ההחלטה לבטל את המשחק כ"בלתי אחראית ובלתי ספורטיבית", והוסיפה כי מעורבותם של שיקולים פוליטיים בספורט עומדת בניגוד לתקנות הבינלאומיות. הנהלת צ'רלטון הבינה ככל הנראה כי בהודעה זו ובגורמים שהביאו לה היא פתחה קופה של שרצים, ומיהרה אתמול (שני) לנסות לצנן את האווירה. דובר מטעם המועדון הודיע כי אמנם התנהלו מגעים עם ההתאחדות האיראנית לגבי האפשרות לערוך משחק ידידות בין הצדדים, אך הם לא הבשילו לכדי הסכם כלשהו, ועל כן הטענה כי המשחק בוטל אינה נכונה, שכן הוא מעולם לא נקבע.

אך בהתאחדות הכדורגל האיראנית לא מתכוונים לוותר. סגן יו"ר ההתאחדות מהדי תאג' הודיע כי בכוונתה לעתור למוסדות הבירור של התאחדות הכדורגל הבינלאומית, פיפ"א, בתביעה נגד צ'רלטון בטענה להפרת ההסכם בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully