וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל עכבה לטובה

13.7.2008 / 16:05

בפרק ה-12 והאחרון אנחנו מגיעים למכבי ת"א, שתעשה הכל כדי להשיב לידיה את האליפות. השאלה מה יעשו השינויים שעברה

דיברו על מהפכה, הבטיחו שינויים, אמרו שהכדורסל פורח. סיפרו מעשיות על ספונסרים חדשים, על הכנסות מהטלוויזיה, על רוח חדשה, אבל בינתיים, לצערנו, זה לא נראה ככה.

נכון, העונה שעברה הייתה נהדרת, חולון זכתה באליפות מרגשת, הכדורסל היה הענף הכי מלהיב, אבל איפה ההמשכיות? האומנם הכדורסל הישראלי באמת בפריחה? ובפרק ה-12: סגנית האלופה, מכבי תל אביב.

האם תקציב הקבוצה צפוי לגדול לעומת העונה שעברה?

דולרית, כן. תקציב הקבוצה בעונה שעברה עמד על כ-16.5-17 מיליון דולר. בתום מסע הרכש שתערוך מכבי, בקבוצה מעריכים כי התקציב יתפח לכ-20 מיליון דולר, שיא של כל הזמנים. אולם אם מתרגמים את התקציב לשקלים (4.2 שקל לדולר בשנה שעברה, 3.4 שקל לדולר השנה), הרי שהשדרוג איננו דרמטי. ניתן לומר כי הפערים התקציביים הקיימים כיום בין מכבי לקבוצות העילית של אירופה (פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, צסק"א, ברצלונה, ריאל מדריד וכו') דומים לפערים בין קבוצות ליגת העל למכבי. כך או אחרת, נראה כי גם השנה ייאלצו בעלי הקבוצה להזרים לקופת המועדון כספים מכיסם הפרטי, שהרי התקציב איננו מאוזן. ראוי להדגיש כי השדרוג המסוים בתקציב אינו נובע מהעונה שעברה, אלא מדובר בהכרח, לאור המציאות הכלכלית בכדורסל האירופאי.

האם בעקבות ההצלחה של הכדורסל נוספו ספונסרים?

רק מכבי תל אביב יכולה לגרור הד תקשורתי כל כך גדול למהלך של החלפת הספונסר הראשי. "עלית", מהסמלים המזוהים ביותר עם המועדון, נפרדה הקיץ ממכבי לאחר קרוב ל-40 שנה. את מקומה כמאמצת הרשמית תפסה "אלקטרה", שתכניס למועדון עפ"י הערכות למעלה מ-2 מיליון, "ובכל מקרה סכום שאינו נופל מהסכום שהכניסה 'עלית'", מספרים בקבוצה. היקף ההסכם המדובר הוא לחמש שנים, שהחלו לפני מספר ימים, ב-1 ביולי. פרט לכך, הספונסרים המשניים, ובהם חברות מהמובילות במשק כמו "אל על", "נטוויז'ן 013 ברק", "תמי 4" ו-"נייקי", ממשיכות עם הקבוצה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האם קיימת המשכיות של הסגל?

בדיחה טובה. מכבי הופשטה בקיץ האחרון כמעט מכל נכסיה – חלק מבחירה, וחלק מאונס: ניקולה וויצ'יץ', שהפך אולי לזר המזוהה ביותר עם המועדון, קיבל הודעה על שחרורו. וונטיגו קאמינגס ו-וויל ביינום הועזבו, אלכס גארסיה, דיוויד בלות'נטאל וטרנס מוריס עזבו, יותם הלפרין נשלח לאולימפיאקוס בתמורה לכמיליון דולר. ליאור אליהו עדיין מתנדנד. רשימת הבכירים שממשיכים לעונה נוספת הם דרק שארפ הנצחי, טל בורשטיין (יסיים חוזה בקיץ הבא), עומרי כספי, אסטבן באטיסטה ומרכוס פייזר (בכפוף למצבו הגופני). למעשה, מדובר בטלטלה המקצועית הגדולה ביותר שעוברת מכבי מאז קיץ 2002. דרור חג'ג', טריי סימונס, ג'ייסון וויליאמס רודני ווייט ויניב גרין הוחתמו, כאשר מכבי עדיין מחפשת פוינט גארד (וויל סולומון?) ושחקן פנים נוסף (תלוי באליהו ובפייזר).

האם בעקבות העונה הטובה תקבל הקבוצה יותר כסף מהטלוויזיה?

סטטוס קוו. החוזה עם היורוליג נמשך, והסכום שמכבי מקבלת מהחוזה הוא כ-4 מיליון דולר לעונה. לגבי שידורים בליגת העל, מכבי היא ככל אחת מהחברות האחרות במנהלת הליגה, הסכום של 900 אלף שקל נכנס גם לה ממנהלת הליגה.

האם באופן כללי, ההצלחה של הכדורסל הישראלי בעונה שעברה השפיעה על מכבי תל אביב?

לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully