וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שבדיות

12.7.2008 / 17:50

הליגה השבדית מספקת לא מעט עניין מידי שנה על אף הרמה הלא גבוהה. זו הזדמנות מצוינת להכיר קצת יותר מקרוב את הליגה, שנפתחה כבר בחודש מרץ

הליגה השבדית אולי לא אטרקטיבית מבחינת רמת העניין שלה, אך היא מככבת בטפסי הווינר שבוע אחר שבוע וזה הזמן להכיר אותה קצת יותר טוב. השבוע משחקי הליגה מתפרסים על פני כמעט כל השבוע. מחזור המשחקים מתחיל בשבת ונמתח עד יום רביעי. אז הנה כמה דברים שלא ידעתם על הליגה השבדית:

ה"אלסבנסקאן" הוא שמה הרשמי של הליגה השבדית הבכירה, שנוצרה ב-1924 אך מבחינה עכשווית החידוש הוא שבניגוד לשנים עברו, אז שיחקו 14 קבוצות בליגה, מהעונה הנוכחית משחקות בה 16 קבוצות, סוג של שינוי שמוכר לנו ממחוזותינו. גם שיטת המשחקים שונתה מספר פעמים כשבין 1982 ל-1990 נהגו שם בשיטת הפלייאוף, מה שאינו רלוונטי כבר כיום.

העונה בשבדיה מתחילה בערך חודשיים לפני סיום העונה שלנו בישראל, כלומר במרץ והיא נמשכת עד אוקטובר. היתרון המשמעותי של "ליגת הקיץ" הזו הוא שהקבוצות בדרך כלל אמורות להגיע מוכנות לקראת משחקי מוקדמות ליגת האלופות וגביע אופ"א (מי אמר מאלמו?), כאשר כושר המשחק שלהן מתבטא בלא מעט משחקי ליגה שמשוחקים עד תחילת המפעל.

מבחינת ה"פרסים" או ה"עונשים" של הקבוצות החלשות והחזקות, הרי שהשתיים האחרונות ב"אלסבנסקאן" נושרות לליגה השנייה – ה"סופראטן" בעוד השתיים הראשונות באותה ליגה מחליפות איתן מקום. הקבוצה שתסיים את העונה במקום ה-14 תתמודד במשחקי פלייאוף עם הקבוצה שתסיים שלישית ב"סופראטן" על המקום בליגה הראשונה.

האלופה של הליגה השבדית, גטבורג, פותחת את העונה כבר בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות. סגניתה, קלמאר, שגם זכתה בגביע, מתחילה באותו שלב במוקדמות גביע אופ"א והשלישית, דיורגרדן, שהייתה אמורה להגיע לאינטרטוטו, זכתה בכרטיס גם כן למוקדמות גביע אופ"א (סיבוב ראשון). הדברים הללו מגיעים בעקבות חוסר ההצלחות של השבדיות במפעלים האירופיים. פרט לכך, ארבע הקבוצות שמסיימות ראשונות את הליגה משחקות ב"רויאל ליג", שזו הליגה הסקנדינבית שמכילה קבוצות גם מנורבגיה ומדנמרק.

נכון לעכשיו, אחרי 13 מחזורים בליגה, קלמאר היא המוליכה הגאה כשהיא מקדימה בארבע נקודות את אלפסבורג, שבעונה שעברה סיימה רק במקום הרביעי. גטבורג בינתיים מאכזבת כשהיא במקום השביעי ורחוקה תשע נקודות מהמוליכה, דיורגרדן מדורגת ממש אחריה במקום השמיני אחרי כמעט חצי ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully