וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריך עזרה, אפי?

10.7.2008 / 16:40

"השוק קשה, אני לא מצליח לאתר שחקנים", אומר מאמן מכבי ת"א בשיחות סגורות. אז הכנו לו דוח סקאוטינג עם כמה שמות מפתיעים

למעלה מחודש עבר מאז מונה אפי בירנבוים למאמן מכבי תל אביב, ורכש משמעותי – אין. ג'ייסון וויליאמס אומנם הגיע איתו כנדוניה מבני השרון, טריי סימונס צורף מחולון, דרור חג'ג' מהפועל ירושלים ויניב גרין שב למועדון לאחר גלות של עונה בסמארה הרוסית, אולם שחקני מפתח במקומם של הבכירים שעזבו – ניקולה וויצ'יץ', טרנס מוריס, יותם הלפרין, וויל ביינום, וונטיגו קאמינגס ודיוויד בלות'נטאל – טרם הוחתמו.

במקביל הספיקו הקבוצות הגדולות באירופה לבצע כמה וכמה העברות משמעותיות: חואן נבארו ודיוויד אנדרסן צורפו לברצלונה, אולימפיאקוס החתימה זה מכבר את תיאו פפאלוקאס, זוראן ארצג, וויצ'יץ' והלפרין, ופנאתינייקוס התחדשה בניקולה פקוביץ', דרו ניקולאס ודושאן קצ'מן. ריאל מדריד החתימה את ג'רמייה מאסיי וקווינטון הוסלי המצוינים, צסק"א שפכה מיליונים על ארזם לורבק, זוראן פלאניניץ' ומוריס, כשבמקביל דאגה להאריך את חוזיהם של מתיאז' סמודיש וטרייג'אן לנגדון. אפילו אפס פילזן כמעט והשלימה את הסגל, עם שמות חדשים כמו מילוש וויאניץ', קאיה פקר, בוטסי ת'ורנטון וצ'ארלס סמית'. ובמכבי? "השוק קשה, אני לא מצליח לאתר שחקנים", אומר בירנבוים בשיחות סגורות, כשהוא מעביר את מרבית זמנו בבהייה בעשרות קלטות של מועמדים שונים. כדי להקל עליו את המלאכה, איתרנו כמה שמות מעניינים בעמדות אותן מבקשת מכבי לאייש – הפוינט גארד, הפאוור פורוורד והסנטר. פרטי הסוכנים שמורים במערכת.

קורטני סימס (בן 24, 2.11 מטר), פורוורד-סנטר

דן שמיר רצה אותו בירושלים בקיץ שעבר, אבל בסופו של דבר סימס קיבל חוזה קצר טווח באינדיאנה פייסרס. כל כך קצר, שהוא נגמר אחרי שלושה משחקים. בצר לו, נדד הסנטר בוגר אוניברסיטת מישיגן ל-NBDL, שם העמיד ממוצעים של 15.6 נקודות ו-6.4 ריבאונדים (22 דקות) במדי איווה אנרג'י. משחק כעת בליגת הקיץ באורלנדו עם אינדיאנה פייסרס, שם פגש רק לפני מספר ימים את אנדודי איבי מיודענו.

וויל קונרוי (25, 1.88), גארד

מלך האסיסטים של כל הזמנים במכללת וושינגטון נודד בשנים האחרונות על התפר שבין ה-NBA, ה-NBDL ואירופה. זכה לחוזים זמניים בגריזליס ובקליפרס, אולם לא הצליח לתקוע יתד. אשתקד שיחק הרכז הדינמי מספר חודשים בליגה האיטלקית, בוירטוס בולוניה ולאחר מכן בארמאני מילאנו, אבל היה רחוק מלהרשים. חתם את העונה בליגת הפיתוח (אלבקורקי ת'אנדרבירדס), עם מספרים נאים של 17.4 נק', 4.8 ריב' ו-8.3 אסיסטים. אנשי מכבי יוכלו להתרשם ממנו בליגת הקיץ באורלנדו, שם ישחק במדי הניו-ג'רזי נטס.

טוריאן גרין (21, 1.83), גארד

גרין, פעמיים אלוף ה-NCAA עם פלורידה (2006 ו-2007), נבחר בדראפט 2007 במקום ה-52 בידי פורטלנד טרייל-בלייזרס. שותף ב-8 משחקים בלבד ונשלח בדצמבר לליגת הפיתוח. בפברואר האחרון הועבר בטרייד לדנבר, אולם בעיקר התוודע לספסל. מחזיק בחוזה לעונה נוספת בנאגטס, אך עשוי להיחתך עד סוף החודש. ינסה להרשים את אנשי הקבוצה בליגת הקיץ בלאס ווגאס, שתיפתח בסוף השבוע הקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רוד בנסון (23, 2.08), פורוורד-סנטר

בוגר מכללת ברקלי שבקליפורניה משחק בשנתיים האחרונות במדי הדאקוטה וויזארדס מה-NBDL. הסנטר הארוך זכה להכרה בארה"ב בעיקר בשל הבלוג הפופולארי שמפעיל בפורטל האינטרנט יאהו!. גם בנסון הוזכר בשנים האחרונות כאחד המועמדים להפועל ירושלים. בעונה אשתקד העמיד ממוצעים של 13.6 נקודות, 12.1 ריבאונדים, 1.2 אסיסטים, 1.3 חטיפות ו-1.4 חסימות'. נחשב לחוסם מצוין ולמשאבת ריבאונדים. ישחק עם פיניקס סאנס בליגת הקיץ בווגאס.

וולטר הרמן (29, 2.06), פורוורד

השמועות אומרות כי פורוורד נבחרת ארגנטינה שוקל ברצינות חזרה ליבשת הישנה, לאחר שנתיים ב-NBA. עונת רוקי טובה בהחלט בשארלוט נמשכה אשתקד ביכולת מעט מגומגמת, ששלחה אותו בדצמבר האחרון לנסות את מזלו בדטרויט. הרמן לא שיחזר את ההצלחה, וסגר עונה עם מספרים דלים של 3.4 נקודות ו-1.6 ריבאונדים. הרמן פרץ לתודעה במדי מלאגה, במדיה שיחק בין השנים 2003-2006. נודע גם בשל הטרגדיה המשפחתית שעברה עליו: אמו, אחותו הקטנה וארוסתו נהרגו בתאונת דרכים לפני קרוב לחמש שנים. שנה לאחר מכן איבד גם את אביו. בארגנטינה פורסם כי חמש קבוצות אירופאיות בכירות כבר הביעו בו עניין.

גיירמו דיאז (23, 1.88), גארד

הרכז הפורטו-ריקני החביב, בוגר אוניברסיטת מיאמי, למד להכיר בעונה האחרונה את הכדורסל האירופאי. דיאז נבחר במקום ה-52 בדראפט ה-NBA בידי הקליפרס, אבל לא קיבל חוזה ועבר לליגת הפיתוח (אנהיים ארסנל). את עונת 2006/7 פתח בנימבורק של מולי קצורין, אך למרות שהוביל את הקבוצה לפתיחת עונה נהדרת וקלע למעלה מ-20 נקודות בממוצע, שב לארה"ב במהלך העונה, לאחר שלא הצליח להסתגל לאורח החיים הצ'כי. שיחק מספר משחקים בפטראס היוונית. במהלך העונה אשתקד זכה לשני חוזים זמניים בקליפרס, אולם נחתך סופית בינואר ועבר לקאסרטה מהליגה האיטלקית השנייה, עימה עלה בסיום העונה לליגה הראשונה. ישחק בליגת הקיץ בווגאס עם השרלוט בובקאטס.

ג'וש מקרוברטס (21, 2.08), פורוורד

שחקנה של מכללת דיוק נבחר במקום ה-37 בדראפט 2007, בידי הטריילבלייזרס. העביר את מרבית העונה שעברה ב-NBDL, ולפני מספר שבועות נשלח בטרייד לאינדיאנה פייסרס. חזק ומאסיבי, שבעונתו האחרונה במכללות העמיד ממוצעים של 13 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים. מכל מקום, עתידו בפייסרס לא ברור.

דרמאר ג'ונסון (28, 2.06), פורוורד

כישרון גדול ומקרה ראש לא פחות קטן. בעברו נחשב לאחד משחקני התיכונים הטובים בארה"ב, שיחק במכללת סינסינטי ונבחר במקום השישי בדראפט 2000 בידי האטלנטה הוקס. לאחר שנתיים פושרות נפצע בתאונת דרכים, כאשר התנגש בעץ ושבר מספר חוליות. באורח פלא שב למגרשים ועבר בניקס (2004), בנאגטס (2005-2007) ובספרס (2008). נחשב לאתלט גדול, בעל שליטה נהדרת בכדור. בשנה האחרונה הסתבך לא מעט עם החוק, לאחר שנעצר מספר פעמים בגין תקיפת שוטר, נהיגה במהירות מופרזת ובנהיגה תחת השפעת אלכוהול. ראפר בזמנו הפנוי.

דראגן לאבוביץ' (21, 2.07), פורוורד

עוד תוצר משובח מבית ז'לז'ניק הסרבית, שייצאה בשנים האחרונות לאולימפיאקוס את זוראן ארצג ומילוש תאודושיץ'. פורוורד מגוון מאוד, בעל אינטליגנציית משחק גבוהה. לאבוביץ' קולע נהדר מבחוץ ובאופן כללי נחשב לסקורר מצוין. מן גרסה כבדה יותר של ניקולה וויצ'יץ'. עשה שמות בהפועל ירושלים במסגרת היול"ב קאפ. ז'לז'ניק תדרוש תמורתו פיצוי נאה, השאלה היא האם מכבי תסכים לחרוג ממנהגה ותכניס את היד לכיס כדי להנחית בתל אביב את אחד משחקני הפנים המוכשרים ביבשת.

מיירה צ'אטמן (30, 1.87), גארד

אם מכבי תל אביב מחפשת רכז אמריקאי בעל ניסיון אירופאי, מיירה צ'אטמן הוא אחד השמות הראשונים שקופצים לראש. שיחק בלטביה (ונטספילס), צרפת (אורטז), רוסיה (דינמו מוסקבה), איטליה (וירטוס רומא) ואשתקד שב לרוסיה (טריומף). צ'אטמן נחשב לשחקן חזק, סקורר גדול אבל גם למוסר לא רע בכלל. למעשה, צ'אטמן כבר הוצע מוקדם יותר הקיץ לאפי בירנבוים, אולם המאמן העדיף את וויל סולומון על פניו. אולי כעת, כאשר סולומון משהה את חתימתו, מכבי תפנה אל צ'אטמן מחדש.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully