וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוני פנאן עוזב את מכבי ת"א: "הפכתי לאדם כבוי"

מוני פנאן עוזב את מכבי ת”א: ”הפערים ביני לחברי ההנהלה גדלו. כשלא קיבלתי פידבק וכבוד, החלטתי לפרוש”. אשתו: ”הוא היה צריך להילחם שלא יתקעו בו סכינים בגב”. פדרמן: ”זו לא טרגדיה, נתגבר”. גור שלף ימונה הערב למחליפו

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

אחרי למעלה מ-15 שנים במכבי תל אביב, מוני פנאן עוזב את המועדון. המנהל הוותיק כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הודיע על החלטתו, שלטענתו, הפעם היא סופית. אורחים רבים וצוותי תקשורת גדולים התקבצו לכבוד האירוע וכמובן גם שחקנים רבים, מאמנים, המנהל המיתולוגי שמלוק מחרובסקי, ונציגי ההנהלה, שמעון מזרחי ודייויד פדרמן, שישבו לצדו של פנאן הנרגש. בלט בהיעדרו: צביקה קציר, נציגו של רענן כץ.

שחקן העבר של המועדון, גור שלף, ימונה הערב למחליפו.

"כולם היו בניי, אתגעגע לכולם"

"כמה קשה לי לעמוד כאן היום ולדבר על עצמי", פתח פנאן, "אינני מרבה לדבר או לספר, אני לא איש של דיבורים, אני איש של עשייה. הגעתי למכבי אחרי פרישת שמלוק, ולקחתי על עצמי את התפקיד בניסיון למלאו בצורה הטובה ביותר.

"באתי מתוך מקום נקי. עשיתי את עבודתי כל כך נאמנה, עד ששכחתי שיש לי חברים ומשפחה. זנחתי דברים אחרים בחיי למען מכבי, אך לא היו לי חרטות. קמתי בכל יום מאושר, בידיעה שאני תורם מתוך אהבה למכבי.

"יחד, בעבודת צוות משותפת, בנינו קבוצה לתפארת. זו הייתה עבודה משותפת, עבודת צוות, אך בשנים האחרונות סגנון ההתנהלות במכבי אינו תואם את דרך מחשבתי. שיטות העבודה אינן תואמות את דרכי, והפערים ביני לחברי ההנהלה גדלו. כשלא קיבלתי פידבק וכבוד מחבריי להנהלה, הפכתי לאדם כבוי. חדוות העשייה אבדה. אחרי לבטים קשים, הגעתי למסקנה שחילוקי הדעות והפערים אינם ניתנים לגישור והחלטתי לפרוש מתפקידי.

"חשוב לי להגיד כמה אני אוהב את כל האנשים שבמועדון. בלעדיהם, לא יכולנו להגיע לאן שהגענו. את כל השחקנים אימצתי כילדיי, כולם היו בניי. אתגעגע לכולכם.

"יש לי גם וידוי קטן: יש לי משפחה שהולכת איתי שנים ארוכות. אין ספק שההתמכרות הקשה שלי למכבי גרמה לסבל למשפחתי. המקום הזה הביא לחיי הנאה גדולה וענקית, עד ששכחתי את עצמי. תודה למשפחתי, שסבלה שנים ארוכות את השיגעון שלי".

זה היה בלתי נמנע

החלטתו של פנאן מגיעה, כאמור, על רקע חילוקי הדעות בהנהלה ובעקבות ההידרדרות במערכת היחסים בינו לבין בעלי המועדון, דייויד פדרמן ורענן כץ.

הקיצוץ בסמכויותיו של פנאן באה לידי ביטוי גם בהחלפתם של מספר מאנשי אמונו במערכת: בשנה האחרונה עזבו את המועדון, בין היתר, המנכ"ל אמי אשל, שנחשב במשך שנים לאחד מחבריו הקרובים של פנאן (אף שכשעזב היו השניים בנתק), ולאחרונה עזב החשב הוותיק ציון נתן. פנאן היה אמור להמריא במהלך השבוע ללאס וגאס, אולם עוד קודם לכן הודיע לגורמים במערכת כי הוא מתכוון לנסוע לארה"ב על חשבונו.

כזכור, גם במהלך עונת 2006/7 שקל פנאן לעזוב את הקבוצה לאחר שבתו, לירון, לא קודמה לתפקיד מנהלת השיווק של המועדון, ובמקומה מונה אלי דריקס, שכיום משמש כמנכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מזרחי: "זה אחד הרגעים העצובים בחיי"

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, דיבר גם הוא בהתרגשות לא אופיינית: "בדרך כלל אני לא מקריא מהדף דברים שעוסקים ברגשות ותחושות. אני יכול לומר שמירב ה'אשמה' שמוני נמצא במכבי בכדורסל ולא בכדורגל היא בגיני. מאוהד מסור ונאמן שהגיע כמעט לכל משחקי החוץ, שהגיע לבלגרד בדרך-לא-דרך, עוברת בי צמרמורת ברגעים האלה. מחברות טובה שהתפתחה ממשחקי כדורעף בחוף הים, מוני נכנס לנעליים הענקיות שהשאיר המנהל הקודם, שמלוק.

"16 שנים זו תקופה ארוכה בחיים", המשיך היו"ר מזרחי, "זה אחד הרגעים העצובים בחיי. לא רוצה להמשילם לרגעים קשים שעברתי בחיים, אבל זה רגע קשה למועדון. אני מאוד מקווה שאת החלל שמוני מותיר אחריו נוכל למלא באותה רוח ונאמנות ללא סייג. מוני, אנחנו אוהבים אותך ותמיד נאהב אותך. זה כאילו שכרתו חלק מאברי גופי. תודה רבה. ניסינו לשכנע אותו, מוני יכול להעיד שעד אתמול בערב הייתי אצלו בבית, אבל כשרואים אדם נחוש בדעתו, יש מצב בו מרימים ידיים".

פדרמן: "אני אישית מאמין שעל כל דבר אפשר לגשר בחיים"

הבעלים דייויד פדרמן ביקר בדבריו את התקשורת הישראלית: "לא יכול להיות ויכוח, גם בין עיתונאים שמתחו ביקורת, לגבי הדרך המיוחדת שמוני הנהיג במכבי ב-16 השנים האחרונות. הכתיבה שלכם היא בלתי אפשרית, ולעתים צריך להיות יותר רגישים. אין כזו אכפתיות ודאגה למועדון שמוני טיפל בו. אין ספק במובן מסוים שמכבי יכולה היתה ליהנות עוד שנים ארוכות מתרומתו של מוני. אני חושב שמה שמוני עשה עבור מכבי, אנשים בודדים עשו. מוני זוכה לחזור למשפחה שלו, ואלו דברים לא פחות חשובים.

"אני לא חושב שאתם יודעים כמה אומץ וכוח צריך כדי לקבל החלטה להישאר במכבי. כל הפרשנויות השונות שמכבי מתפרקת - אנחנו נחיה ונראה, כי נעשה דברים לא פחות טוב. רבים יכתבו כי חלק מחילוקי הדעות זה איתי, אבל אני מאמין שעל כל דבר אפשר לגשר בחיים. אני חושב שצריך לכבד את החלטתו של מוני. הלוואי והיה לי את הלוקסוס לומר שאני הולך להתרכז במשפחה שלי.

"אנחנו לא הופכים צעירים יותר, ואתם תראו יותר ויותר מבני הדור הצעיר שישתלבו במכבי. אני מאחל למוני כל טוב עם המשפחה שלו. האירוע היום נובע מהחלטת מוני והוא יכול היה לקרות גם עוד שלוש או חמש שנים. אפשר לקרוא לזה פרשת דרכים".

שרון פנאן: "זו הייתה מלחמת הישרדות עבורו בשנים האחרונות"

יורם חרוש, שאימן את מכבי תל אביב ב-1998 ושימש גם כעוזר מאמן במועדון, אמר: "זה שינוי שקשה לעכל אותו. מוני הוא פשוט 'מלאך', וזו לא מילה סתמית כשמתארים אותו. אני מכיר הרבה מנהלי קבוצות, ואין מנהלים כמותו, בעלי נשמה ענקית ורגש. מכבי תמלא את החלל, אבל למוני אין תחליף. זו לא אותה מכבי, אני מצטער מאוד".

רעייתו של מוני פנאן לא הסתירה את הסיבה האמיתית לעזיבתו של בעלה. "זה מאוד קשה למוני, והוא עוזב מקום שהוא קשור אליו בכל רמ"ח אבריו", אמרה שרון פנאן לערוץ הספורט, "היה לו קשה להתנהל בצורה בה עניינים התנהלו. הקושי שלו היה שאנשים העמידו אותו בפני עובדה, והוא לא רצה לעבוד כך. נעשו דברים מאחורי גבו, הוא איש צוות והוא היה צריך להילחם שלא יתקעו בו סכינים בגב. זו היתה מלחמת הישרדות עבורו בשנים האחרונות".

גם ניקולה וויצ'יץ' הגיע במיוחד כדי להיפרד מפנאן. "באתי לראות בעיני את השחקן הכי גדול של מכבי עוזב את הקבוצה. הוא מעניק אהבה טהורה לכולם, עובד 24 שעות עבורך, אתה נלחם עבורו וחייבים לכבד זאת".

פדרמן הגיב לדבריה של שרון פנאן. "מי אני שאתווכח, בוודאי לא עם אשתו של מוני. חשיבותו של מוני גדולה מאוד, אנחנו מתבגרים, צריך להבין זאת, גם שמלוק התחלף, כולם יעזבו בסוף. לא צריך לעשות מזה טרגדיה כה גדולה, זה יום עצוב, אבל בסוף יגיע מישהו צעיר וטוב ונודיע מי ימלא את מקומו של מוני".

האוהדים: "צר לנו על עזיבתו של עוד סמל מכביסטי"

"הלב הצהוב", ארגון אוהדי מכבי תל אביב, מסר בתגובה: "צר לנו על עזיבתו של עוד סמל מכביסטי עם לב צהוב, אנו מוקירים ומעריכים את פועלו של מוני פנאן לאורך שנותיו במכבי, מודים לו על כל מה שעשה למען הקבוצה ולמען אוהדיה, מאחלים לו בהצלחה בכל אשר יפנה, ומקווים ומאמינים שעוד נזכה לראות אותו בהיכל בעתיד.

גם בתקופה משונה זו, בה אנו נפרדים מלא מעט דמויות מפתח וסמלים צהובים, אנו עדיין מאמינים בכוחה ובחוזקה של מכבי, מחזקים את ידי ההנהלה, השחקנים והצוות המקצועי
ובטוחים שנזכה לראות את הקבוצה יוצאת לדרך חדשה, טובה לא פחות מהדרך שבה הלכנו יחד לאורך כל העשור האחרון.

"חשוב להדגיש שהדבר לו זקוקה הקבוצה יותר מכל הוא שקט תעשייתי שאותו אנחנו מתכוונים לספק בלי מחאות והפגנות, ואנו בטוחים שההנהלה תעשה הכל כדי להעמיד את הסגל הכי טוב שניתן, כדי להמשיך את המסורת המכבית שהייתה הרבה לפנינו ותישאר אחרינו".

* דני גוט ימונה בהמשך היום למנהל מחלקת הסקאוט של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully