וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ניצחון לניו זילנד בפתיחת טורניר שלוש האומות

רועי פרידמן

6.7.2008 / 0:58

המאוכזבת הגדולה של גביע העולם מאשתקד גברה על אלופת העולם, דרום אפריקה, 8:19, במשחק הפתיחה. 14 נקודות לדניאל קרטר

אם זה חודש יולי בראגבי, זה מוכרח להיות טורניר שלוש האומות, הטורניר היחסית צעיר בין שלוש מעצמות הראגבי מחצי הכדור הדרומי - אוסטרליה, ניו זילנד ואלופת העולם, דרום אפריקה. במשחק הראשון התארחו הספרינגבוקס בוולינגטון, או ליתר דיוק, בבריכת השחייה בוולינגטון, אצל האול בלאקס, אלופי הטורניר והאכזבה הגדולה ביותר מאליפות העולם האחרונה, והוטבעו עם ניצחון ניו זילנדי 8:19.

האורחים לא ניצחו 10 שנים בניו זילנד, כשהמארחים הופיעו ללא הקפטן שלהם, ריצ'י מק'קו, שלא בטוח שישחק בטורניר בגלל פציעה בקרסול. רודני סו'אויאלו יוביל את הבלאקס במקומו. בדקה הרביעית, אחרי שדקה קודם החטיא בעיטה, דניאל קרטר העלה את המקומיים על הלוח, אחרי שוויקטור מאטפילד היה בנבדל. היתרון לא החזיק הרבה זמן מעמד. לאחר שהכדור התנהל באמצע המגרש, נשרקה עבירה נגד האול בלאקס. בראד ת'ורן, שכנראה הרגיזו אותו באותו רגע, תפס את האורח הראשון שעמד בדרכו, ד'והן סמית, הקפטן האורח, והטיח אותו לרצפה. בוץ' ג'יימס השווה מ-45 מטרים ל-3:3.

למרות הזדמנויות ליד השערים, שתי הקבוצות התקשו להניע את הכדור, במיוחד הפורוורדס עקב תנאי מגרש לא מדהימים, ורק בדקה ה-21 עלו המקומיים ליתרון נוסף מעונשין של קרטר אחרי שג'ון סמית נכנס לראק מהצד הלא נכון שלו. הדרום אפריקאים עוד לחצו על המארחים ליד השער שלהם, אך הנקודות באו מהצד השני. ג'ו ון ניקרק נכנס מהצד אל הראק, וקרטר שלח בעיטת עונשין מספר 3 שלו במשחק לבין הקורות – 3:9. בסופו של דבר, רשמו דווקא האורחים את הטריי הראשון במשחק. חטיפת כדור באמצע המגרש והכדור הגיע לשחקן השנה בראגבי העולמי, בריאן הבאנה, עם הטריי ה-31 שלו בקריירה. ג'יימס נכשל בהמרה, 8:9 לאול בלאקס במחצית.

פתיחת המחצית השנייה. התקפה ארוכה של האול בלאקס, הם הצליחו להניע את הכדור עמוק לשטח של דרום אפריקה ומצד לצד, כשבסיום ג'רום קיינו הבקיע את הטריי הראשון שלו בקריירה במדי האול בלאקס. המרה של קרטר קבעה 8:16 לבלאקס. 10 דקות אחר כך היו האול בלאקס צריכים לזכות בטריי נוסף, אך השופט קבע שקיינו, שקיבל את הכדור מבעיטת עומק, היה לפני הבועט. ההילוך החוזר לא הסכים עם השופט. פרסי מונטגומרי שנכנס כמחליף עוד ניסה את כוחו עם שער שדה מ-55 מטר, והכדור כמעט עבר מעל הקורה.

קרטר הבקיע את העונשין הרביעי שלו 10 דקות לסיום אחרי ששאלק ברגר תיקל את ליאון מקדונלד ללא כדור, בעקבות פריצה מצויינת של מא'אה נונו. לאול בלאקס הייתה עוד הזדמנות גדולה בדקות הסיום, כשקרטר חסם בעיטת הרחקה, אלא שבמירוץ לכדור הוא הפסיד להבאנה, וההגנה הדרום אפריקאית מנעה נקודות וסחטה עבירה. בסיום 8:19, במשחק עם יתרון בשדה של האול בלאקס והרבה איבודי כדור, בעיקר בגלל התנאים ששררו בוולינגטון. שתי הקבוצות תפגשנה גם בשבוע הבא, הפעם בדנאידן. דרום אפריקה סגרה עשר שנים ללא ניצחון בניו זילנד, ורשמה הפסד ראשון מאז הזכייה באליפות העולם.

צוברי הנקודות לניו זילנד:

טריי : ג'רום קיינו
המרה : דניאל קרטר
עונשין : קרטר 4

דרא"פ:

טריי : בריאן הבאנה
עונשין : בוץ' ג'יימס

הטבלה:

ניו זילנד 0-0-1 0 0 8-19 4
דרא"פ 1-0-0 0 0 19-8 0
אוסטרליה 0-0-0 0 0 0-0 0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully