וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקי פאלי מתרחק מאולימפיאדת בייג'ינג

2.7.2008 / 20:38

קפץ לגובה של 2.17 מ’, 10 סנט' פחות מהנדרש. תהיה לו עוד הזדמנות להשיג את הקריטריון האולימפי. האליפות משודרת בערוץ הספורט

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן. אליפות ישראל באתלטיקה משודרת בערוץ 5

אליפות ישראל באתלטיקה קלה יצאה היום (רביעי) לדרכה, כאשר היא תימשך גם ביום חמישי. במוקד האליפות עמד ניסיונו של ניקי פאלי, הקופץ לגובה הישראלי, לקבוע את הקריטריון לאולימפאדת בייג'ינג. פאלי לא הרשים בשנה החולפת ולא הצליח להשיג את הקריטריון. הערב באליפות זו הייתה ההזדמנות הכמעט אחרונה שלו לעשות זאת ולהיכנס לסגל הישראלי לאולימפיאדה שתיפתח בשמונה באוגוסט בביייג'ינג.

אבל פאלי המשיך בכושר הרע שמאפיין אותו מזה זמן מה. פאלי היה צריך להשיג גובה של 2.27, אבל הצליח לעבור גובה הנמוך ב-10 סנטימטרים מהגובה הנדרש, רק 2.17 מטרים. פאלי מתרחק מבייג'ינג, אבל אולי זה לא הסוף עדיין. הקופץ יקבל הזדמנות נוספת להשיג את הקריטריון.

בתחרות עצמה ניצח הקופץ הרוסי, אנדריי טרשין שהובא על מנת לשפר את ביצועיו של פאלי, עם תוצאה של 2.28 מטרים. פאלי, שכמו שאר האתלטים הישראלים יוכל עדיין לקבוע את הקריטריון עד ה-20 ביולי, תירץ בסיום: "זה לא עניין של חוסר מזל, זה פשוט חוסר תנאים. המשטח כאן גרוע. לא יכולתי לעשות כאן את המקסימום. אני לא אהיה מאוכזב אם לא אגיע לבייג'ינג, יש לי עוד הרבה שנים".

דימיטרי קרויטר, ילד הפלא של האתלטיקה הישראלית שהחלים לא מכבר מפציעה, איכזב כאשר קבע תוצאה של 1.98 מטרים בלבד.

שיא ישראלי לנשים ביידוי פטיש

אתלטית נוספת שמנסה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה היא סיוון ז'אן, זורקת הדיסקוס. אלא שגם ז'אן איכזבה מאוד הערב, למרות שניצחה בתחרות. היא הייתה רחוקה מאוד מתוצאת הקריטריון הנדרשת כדי להגיע לאולימפיאדה, 61 מטרים, לאחר שקבעה תוצאה של 51.26 מטרים, הרחוקה 9.74 מטרים מהקריטריון.

ידיעה יותר משמחת היא העובדה כי שיא ישראלי חדש נקבע ביידוי פטיש לנשים. יבגנייה זבולוטני עשתה תוצאה מרשימה ביותר כאשר יידתה את הפטיש למרחק של 52.02 מטרים ושיפרה בכך את שיאה הקודם במטר אחד לפחות.

בריצת 100 מטרים גברים ניצח אלכס טרמביץ' כשעצר את השעון בזמן של 10.56 שניות. הוא שיפר בכך במאית השנייה את שיאו האישי. ריטה פוגרלוב ניצחה בריצה המקבילה לנשים מבין הישראליות, כשקבעה זמן של 11.91 שניות.

בריצת 400 מטרים גברים ניצח מבין הישראלים יורי שפאסיי, שעצר את השעון בזמן של 47.65 שניות. יוסף גזצ'ו ניצח מבין הישראלים בריצה ל-1,500 מטרים. גזצ'ו גמע את המרחק בזמן של 3:36.47.

אולגה דוגדקו שמרה על תוארה בקפיצה במוט לנשים. דוגדקו קבעה תוצאה של 3.94 מטרים, אותה תוצאה בדיוק כמו ז'אנה ברר. יוחאי הלוי ניצח בתחרות הקפיצה המשולשת. הלוי קבע שיא אישי מרשים של 16.19 מטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מצדיעים לספורטאים הירושלמים

בצל הפיגוע הקשה בירושלים, התקיים הערב טקס הוקרה והערכה לספורטאים הירושלמים המצטיינים, שייצגו את ישראל בבייג'ינג ולספורטאים הנבחרים כמצטיינים לשנת 2007/8.

בין הספורטאים הירושלמים, המהווים 20 אחוז מכלל המשלחת הישראלית לבייג'ינג, נמצאים אנדי רם (טניס), זאב גליקמן (טניס שולחן), גיא ברנע (שחיה), גל נבו (שחיה), מקס ג'אבן (שחיה), בת אל גטרר (טקוואנדו), אנסטסיה גלושקוב (שחיה צורנית), אינה יופה (שחיה צורנית) ויקה ירמולינסקיה (שחיה צורנית) ודוד אלטרץ (טניס שולחן).

בטקס, שנערך באולם מועצת העירייה העניקה רשות הספורט העירונית לכל אחד מהספורטאים הירושלמים חברי המשלחת לאולימפיאדה מענק על סך 7,000 ש"ח. אנדי רם, הישראלי היחיד שנותר בווימבלדון, בירך את המשתתפים באירוע דרך הטלפון ואמר: "אני מברך על היוזמה של רשות הספורט העירונית שמצדיעה לספורטאיה ואני מאוד גאה לייצג את ירושלים וישראל. זה כבוד גדול וחוויה גדולה מאוד להיות באולימפיאדה".

מנכ"ל הוועד האולימפי, אפרים זינגר, אמר : "היום זה עוד יום שמאפיין את חיינו במדינת ישראל בדומה למה שעבר הספורט הישראלי עם רצח הי"א במינכן, אבל אנחנו לא נרפה ונמשיך לשאת את המורשת שלנו ולהתחרות בכל מקום ובכל זמן".

זינגר אף התייחס לעובדה כי לירושלים ייצוג מרשים במשלחת לבייג'ינג: "לא בכדי העיר ירושלים שולחת לאולימפיאדה 10 ספורטאים. זוהי עדות מובהקת לעידוד ולפיתוח הספורט בעיר ומשקלה העולה של ירושלים בספורט הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully