וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה קופצת לביקור

30.6.2008 / 16:35

אליפות ישראל באתלטיקה תתקיים בימים רביעי וחמישי השבוע, והשנה האולימפית הופכת אותה להרבה יותר מעניינת. האירועים המרכזיים

יש משהו באליפות ישראל באתלטיקה קלה שקשה להסביר. החום הכבד, הלחות המטורפת של תחילת יולי, התוצאות המאכזבות של השנים האחרונות ומצבה העגום של הענף בארץ – כל אלה לא מונעים מאלפי אנשים לספק תפאורה מרשימה באיצטדיון הדר יוסף. פעם האליפות הזאת הייתה ממלאת את היציעים לגמרי, כיום יש לא מעט קרחות, לפחות המצב הרבה יותר מעודד ממשחקי הבית של מכבי פתח תקוה.

וחוץ מזה, השנה היא שנה אולימפית. חוץ מאלכס אברבוך והיילה סטאין, יש עוד 3-4 אתלטים עם סיכוי קטן להגיע לבייג'ינג וזו ההזדמנות האחרונה שלהם. יש 5-6 אחרים שיודעים שלא יגיעו לשם, אבל רוצים לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם בברלין ב-2009. יש סיכויים טובים לכמה שיאים ישראליים, לעוד יותר שיאי נוער ובמיוחד לשיאים אישיים – במיוחד לאור העובדה שהשנה האתלטים יקבלו על זה תמריצים. והכי חשוב, במרכזה של התחרות עומד קרב קפיצה במוט בין אלכס אברבוך וייבגני אולחובסקי, לבין שישה קופצים מחו"ל.

התחרות תשודר בספורט 5 בימים רביעי וחמישי, אבל אין כמו שני ערבים קיציים של תחילת החופש הגדול על הטריבונות הגבוהות בהדר יוסף. אם נותר בכם קמצוץ של תרבות ספורט, בואו לתת כבוד למלכת הספורט. מה הולך לקרות שם? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

קפיצה במוט גברים (חמישי, 18:40)

אלכס אברבוך אוהב את הקהל, ובדרך כלל הוא לא מפשל מולו. בדיוק בשביל זה הוא ביקש לקיים תחרות הכנה ביום שישי האחרון, במטרה לעבור גובה של 5.55 מ', להבטיח את נסיעתו לאולימפיאדת בייג'ינג, ולהגיע לאליפות הארץ בראש שקט.

אברבוך, שמתקדם השנה בצעדים איטיים במטרה להגיע למקסימום היכולת שלו בחודש אוגוסט בלבד, הצהיר על כוונתו לקפוץ 5.70 מ' באליפות הזאת – זה גם הגובה שיספיק לו כדי לעלות לגמר באולימפיאדה. כרגיל, אברבוך יהנה מליינאפ מרשים של יריבים מחו"ל, כשבמרכזם איגור פבלוב הרוסי, בעל שיא אישי של 5.90 מ'. הפעם, אברבוך יצטרך להילחם גם על התואר הישראלי, כאשר מולו יקפצו ייבגני אולחובסקי, שקבע לאחרונה 5.45 מ' ודניס חולב-ליקח, בעל שיא אישי של 5.71 מ'.

קפיצה לגובה גברים (רביעי, 19:35)

מדובר בתחרות החשובה ביותר של ניקי פאלי בשנתיים האחרונות. העניין פשוט – פאלי קיבל לאחרונה את אחד משלושת הכרטיסים למשחקים האולימפיים, שמוענקים על ידי הוועד האולימפי הישראלי לצעירים מבטיחים. עם זאת, הוא עדיין צריך לעמוד בקריטריון מסויים כדי להיות ראוי לכרטיס הזה, ומדובר בתוצאה של 2.27 מ'. פאלי קפץ בתחילת העונה 2.25 מ', אבל בתקופה האחרונה הוא חזר מפציעה והתלונן בעיקר על בעיה מנטלית ולא פיזית. בגביע אירופה לאומות הוא איכזב עם 2.10 מ' בלבד, אבל הבטיח להגיע לאליפות ישראל במיטבו. במטרה למשוך את פאלי לתוצאה מרשימה, הובא להתחרות מולו אנדריי טרשין הרוסי, בעל שיא אישי של 2.36 מ'.


קצת לפני הקפיצות המכריעות של פאלי, יהיה מעניין לעקוב אחרי ילד הפלא של האתלטיקה הישראלית, דימיטרי קרויטר – עוד לא בן 16 וכבר בעל שיא אישי של 2.12 מ', אותו הוא ינסה לשפר באליפות. שני סנטימטרים יותר מזה, והוא יבטיח את השתתפותו באליפות העולם לנוער, שתתקיים באמצע יולי בפולין.

קפיצה לגובה נשים (חמישי, 19:25)

בשנים האחרונות זה היה רחוק מלהיות אחד המקצועות הפופולאריים באליפות, עד שהגיעה מעיין פורמן, ושניתה את הכל. היא הרשימה כבר באליפות ישראל האחרונה, כשקפצה לגובה של 1.81 מ'. העונה, היא שיפרה בינתיים את שיאה בארבעה סנטימטרים והמטרה העיקרית באליפות הזאת תהיה לשבור את שיאה הישראלי בן 6 השנים של אולגה קורקולין, שעומד על 1.87 מ'.


פורמן בת ה-21, שנראית כמו שילוב של דוגמנית וקופצת בעלת נתונים מושלמים, תתחרה מול האורחת מרוסיה טטיאנה גריגורייבה, בעלת שיא אישי של 1.96 מ'. המטרה העיקרית של פורמן בשנה הקרובה תהיה לקבוע קריטריון לאליפות העולם ב-2009, כאשר תוצאת המינימום היא 1.91 מ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

100 משוכות נשים ( חמישי, 19:10)

אירנה לנסקי רוצה מאוד להגיע לאולימפיאדת בייג'ינג, וכדי לעשות את זה היא חייבת לקבוע תוצאה של 12:96 שנ', השנה היא כבר עצרה את השעון בזמן של 12:94 שנ', אבל עם רוח גבית מעל למותר. בתנאים רשמיים, היא קבעה זמן של 13:07 שנ'.


מי שמגיעה מחו"ל כדי למשוך את לנסקי בריצה הזאת היא יוליה קונדקובה הרוסיה, בעלת שיא אישי של 12:79 שנ', שהוא טוב יותר אפילו משיאה הישראלי של לנסקי (12:80 שנ') שנקבע לפני שש שנים.

זריקת דיסקוס נשים (רביעי, 20:15)

גם לסיוון ז'אן יש סיכוי להגיע למשחקים האולימפיים, אבל כדי לעשות את זה היא תצטרך לשפר את שיאה הישראלי ביותר ממטר. ז'אן קבעה השנה 59.92 מ' בהדר יוסף, תוצאה שהספיקה לה כדי להבטיח את מקומה באליפות העולם הקרובה. כדי להגיע לבייג'ינג, היא תצטרך לזרוק ל-61 מטרים ומעלה.


סדרת פציעות שעברה לאחרונה לא ממש תורמת, אבל העובדה שכמה מהזריקות היותר טובות בקריירה שלה היו בהדר יוסף, יכולה לעזור מאוד. חוץ מזה, זו תהיה עוד תחרות בין ז'אן ליריבתה סיוון אבלי – מה שתמיד הופך את זה ליותר מעניין.

קפיצה לרוחק גברים (חמישי, 19:45)

עוד מקצוע שאיבד מהזוהר שלו בשנים האחרונות ועושה סימנים של קאמבק. יוחאי הלוי, בעל שיא אישי של 7.93 מ', יוביל חבורה של עוד 3-4 קופצים שיכולים לעבור מרחק של 7.50 מ' בכל יום נתון. הלוי כבר הוכיח בעונה שעברה ששיאו הישראלי המיתולוגי של רוגל נחום (7.96 מ') נמצא בהישג יד, ואולי הוא יהפוך לישראלי הראשון שיעבור את מחסום 8 המטרים. מולו ייאבקו על התואר הספרינטר אלכס טרמבאץ' (7.60 מ' השנה) והצעיר המבטיח גדי אוחיון (שיא אישי של 7.54 מ'). אל כל אלה, יצטרף אורח מרוסיה בשם דימיטרי אברמוב, בעל שיא אישי של 8.16 מ'.

בנוסף לתחרות הגברים, מומלץ מאוד לעקוב גם אחרי רותם בטאט, בגמר הקפיצה לרוחק לנשים (רביעי, 18:35). בטאט שיפרה העונה את שיאה האישי ב-20 סנטימטרים, והעמידה אותו על 6.25 מ'. כעת היא רחוקה ב-21 סנטימטרים משיאה הישראלי המצויין של סיגל גונן, שנקבע לפני 22 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully