וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תהיו אלופי אירופה

ראובן עטר, פרשן וואלה! יורו

29.6.2008 / 15:17

שמירות אזוריות, שמירות אישיות, חסימות במצבים הנייחים וחדירה מאסיבית של קשרים לרחבה. ראובן עטר, פרשן וואלה! יורו, עם כמה עצות מנצחות לקראת גמר היורו

מה יואכים לאו צריך לעשות כדי לנצח את ספרד?

1. שמירות חצי אישיות:

למזלו, כפי שכבר כתבתי, לאו משחק נגד נבחרת דומה מאוד לפורטוגל, אותה הוא כבר ניצח ברבע הגמר. לאו צריך לנטרל את חולית הקישור הספרדית כדי לנצח גם הערב. אבל איך עושים זאת? על ידי לחץ של החלק הקדמי שלו על חולית הקישור הספרדית. כל הזמן לצאת קדימה וללחוץ. הייתי שם את פודולסקי על סנה ואת באלאק על צ'אבי, כשכל היתר שומרים בהתאם למיקום של השחקנים היריבים. עם שתי שמירות כמעט אישיות, שהן בעיקר מאחור, הוא יוכל לשבש אולי את המשחק הספרדי. שם בדיוק נמצאים פודולסקי ובאלאק, שיהיו חייבים לשמור יותר קרוב את השחקנים שמתחילים את הנעת הכדורגל המפורסמת של ספרד ואחראים על המעבר מההגנה לקישור – סנה וצ'אבי. שמירה כזאת תשבש את המשחק הספרדי.

אם לאו יבטל את חולית הקישור הספרדית – מה שאיטליה עשתה כבר – זה יגרום לחוסר סדר. שחקני ההגנה הספרדים יצטרכו להעביר את הכדור הישר להתקפה, מה שישחק לידי הגרמנים. האיטלקים כבר הצליחו לעשות זאת. הספרדים לא הצליחו להגיע נגדם למצבים, וייתכן ששתי שמירות אישיות – על סנה וצ'אבי – ושלוש שמירות אזוריות יוכלו לשחזר את ההישג הטקטי של האיטלקים.


2. תכנון של המצבים הנייחים:

יכולת ההרתעה של הגרמנים הערב היא במצבים נייחים ובמשחק הראש. במיוחד נגד ספרד, שם לגרמנים יש יתרון בולט, אותו לאו צריך לנצל, על ידי תרגילי חסימות במצבים הנייחים. למשל, ראמוס ופויול הם הנוגחים הטובים ביותר של ספרד מבחינה הגנתית, והם אלו שיכולים להפריע לגרמנים לנצל את היתרון שלהם בכל כדור חופשי או הרמה לרחבה. לדעתי, ההוראה שצריכה להינתן היא שהשחקנים שנשמרים על-ידי ראמוס ופויול, צריכים למשוך אותם הצידה ולפנות את מרכז הרחבה למצ'אפים בהם הגרמנים שולטים. כל שחקן גרמני שרואה שפויול או ראמוס באים לשמור אותו ברחבה לקראת הרמה, חייב למשוך הצידה ולפנות שטח לנוגחים הגרמנים האחרים. ככה ייוצר יתרון גרמני שאפשר אולי לנצל.

מה לואיס אראגונס צריך לעשות כדי לנצח את גרמניה?

לדעתי, אם המשחק הערב יהיה בקצב מהיר ויפלו בו הרבה שערים, אז הספרדים ינצחו. אם התוצאה תהיה נמוכה, גרמניה תהיה אלופת אירופה. לכן, ככל שקצב המשחק יהיה מהיר, זה ישחק לטובת הספרדים, שצריכים לשאוף לכך. ההוראה של אראגונס חייבת להיות לא להאט את קצב המשחק לאורך כל המשחק. שני הבלמים הגרמנים הם אולי גבוהים וחסונים, אבל הם טובים בשמירה על חלוצים במימדי גוף כמו שלהם, ולוקים מול חלוצים קטנים וזריזים. תוך כדי הגברת הקצב, אראגונס צריך לדרוש כמה שיותר גיחות לרחבה של שחקני הקישור, שיצטרכו לחדור לאזורים שטורס מפנה להם.

אנחנו הולכים לראות הערב משחק בין שתי נבחרות בעלי סגנון שונה של כדורגל. גרמניה בנויה של שחקני אגף מהירים. משחק ההתקפה שלה מתבסס בעיקר על האגפים, גם בזכות המגינים וגם בזכות החלוצים/קשרים שמוצבים בצדדים. ספרד אוהבת לשחק דרך המרכז, ואם הגרמנים יצופפו לה את מרכז השדה, היא תברח לבעיטות מטווחים ארוכים. לכן, ספרד חייבת לנצל את היתרונות שלה, לשחק מהר, ולהחדיר כל הזמן קשרים למרכז הרחבה שיבלבלו את הבלמים הגרמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully