וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשע עם לב

יניב בינו

29.6.2008 / 14:56

טורסטן פרינגס הוא גרמני אולד סקול, קשוח שלא דופק חשבון ונותן את הכל במגרש. אין נבחרת בעולם שלא היתה רוצה שחקן כזה

בכל קבוצה או נבחרת שמכבדת את עצמה יש שחקן באמצע המגרש, רשע כזה, שעושה סדר בבלגאן ומפנה את הקשרים היצירתיים לבנות את המשחק. לספרד של לואיס אראגונס יש את מרקוס סנה, ליואכים לאו את טורסטן פרינגס.

פרינגס הוא מסוג השחקנים שאו שאתה אוהב אותם או שונא אותם, אין אמצע. הוא נותן תמיד את כל מה שיש לו, ושם את הלב על כר הדשא. במשחק המכריע בשלב הבתים נגד אוסטריה הוא שבר צלע. הפציעה השביתה אותו ממשחק רבע הגמר נגד פורטוגל, בה ניצחה גרמניה 2:3. לאו שינה את שיטת המשחק מ-2:4:4 ל-1:5:4 כאשר פרינגס איבד את מקומו לטובתם של תומאס היצלספרגר וסיימון רולפס, שעושים ביחד את העבודה שהוא עושה לבד.

"אם הייתי פרינגס המאמן הייתי מרכיב את פרינגס השחקן"

פרינגס לא החלים באופן מלא, אבל הוא לא מאלה שיוותרו על משחק חצי גמר. "אם הייתי המאמן פרינגס הייתי מציב את השחקן פרינגס בהרכב הראשון", אמר בביטחון ונתן רמז שלא משתמע לשתי פנים ללאו. "כמובן שיש בכך סיכון להציב שחקן עם צלע פגועה בחצי הגמר, אבל זה בוער בעצמותיי לשחק".

לאו החליט שלא להרכיבו לבסוף, ולהמשיך עם אותו הרכב שהביא לו את הניצחון על פורטוגל. פרינגס לקח קשה מאוד את ההחלטה של המאמן, אבל עד מהרה התעשת וקיבל אותה. לאו סיפר כי לאחר שפרינגס עיכל את הבשורה המרה הוא דפק על דלתו ואמר לו כי גם הוא היה לוקח את אותה החלטה. "זו תגובה קלאסית, זה הראה והוכיח לי שהוא שחקן גדול עם תכונות של מנהיג", התפאר לאו בחניכו.

אלא שבחצי הגמר, בניגוד גמור לרבע, גרמניה נראתה במחצית הראשונה, ללא פרינגס, כאובדת עצות. חסרונו הורגש ביתר שאת. בתחילת המחצית השנייה הבין לאו את טעותו והכניס את פרינגס במקומו של רולפס הפצוע. מכאן והלאה המשחק של הגרמנים קיבל תפנית חיובית ושטף הרבה יותר. פרינגס לא אהב את יחסם של השחקנים הטורקיים: "קיבלתי הרבה בעיטות ופגיעות משחקני טורקיה", אמר הקשר. "אני אוהב שחקנים שנותנים כבוד ליריב, לפגוע בצלע שבורה זה כבר הרבה יותר כואב מלעשות עוד כתובת קעקע", אמר פרינגס המכוסה בקעקועים רבים.

"באיירן? לא מעניין"

פרינגס החל את הקריירה שלו באלמיניה אאכן, לפני שעבר לוורדר ברמן. אחרי שנתיים בבורוסיה דורטמונד עבר לבאיירן מינכן ב-2004. למרות שזכה עימה בדאבל, לפרינגס הספיקה עונה אחת בבוואריה. הוא לא אהב את האווירה בקבוצה: "לא הסתדרתי עם המאמן פליקס מגאת' וגם לא אהבתי את תשומת הלב הרבה של התקשורת".

עבור אדם כה מוחצן כמו פרינגס, שרוצה תמיד להתקדם, זה נראה אולי כדבר לא מייצג, אבל פרינגס כפי שאפשר ללמוד הוא אחד שלא דופק חשבון לאף אחד. הוא ידע שאם ישוב לברמן יתקבל בברכה ויהיה שם הבוס במגרש. באחד הראיונות סמוך למעבר לברמן, כשנשאל על באיירן אמר: "היא ממש לא מעניינת אותי".

בלעדיו, לברמן ונבחרת גרמניה לא היה את הרוע שהן צריכות כדי להגיע לשלבים הגבוהים. בהתנהלותו, על המגרש ומחוצה לו, הוא מייצג את הפנים הפחות יפות כביכול של גרמניה, ולא בגלל שבגיל חמש נפל מאופניו ונפגע על ידי מכונית חולפת, דבר שהשאיר אותו עם צלקת ארוכה על לחיו השמאלית. הוא מחזיק בתור חיית מחמד דביבון בשם בילי. כמו כן, בגרמניה המטפחת את איכות הסביבה ויוצאת נגד זיהום אוויר, פרינגס מרשה לעצמו לעשות, בדיוק כמו על המגרש, מה שבא לו - הוא מסתובב בהאמר גדול ומפואר, רועש ומזהם.

מקצוען חסר פשרות

במערך ה-2:4:4, פרינגס משחק את אחד משני הקשרים האחוריים והולך צעד אחורה כשהוא מתפקד כמו ליברו, בדומה לפרנץ בקנבאואר. כך הוא מאפשר למיכאל באלאק, שמשחק לצדו ללכת קדימה יותר ומפנה לו שטחים. כל זה מקבל משנה חשיבות, כאשר לוקחים בחשבון את הפציעה של באלאק וחוסר המזל שלו בגמרים גדולים. אם פרינגס יפתח, הוא יוכל להקל מאוד על באלאק ושוב להוריד ממנו עומס קצת מעיק.

"אני חושב שבאלאק ופרינגס הם השחקנים הכי טובים שלנו", הצהיר לאו. "פרינגס הוא זה שבעצם מאפשר לבאלאק לנוע בחופשיות. הוא חש את המשחק כל רגע. העין שלו כל הזמן על הכדור, כשלבאלאק יש את האפשרות לעלות".

"נגד טורקיה חשבתי כאבים ואף קיבלתי כמה מכות בצלע הפגועה שלי, אבל לא הרגשתי דבר", טען הקשר. "אני מוכן וכשיר לשחק ולתקל. לא יודע אם אבחר, אבל אני כשיר במאת האחוזים. אני לא חושש משום פגיעה".

אחד הדברים הכואבים לו ביותר היא ההדחה על ידי איטליה בחצי גמר המונדיאל ב-2006 שנערך במכורתו. אחרי התקרית עם שחקני ארגנטינה בה היה מעורב, הוא הושעה למשחק אחד. לפרינגס היה טורניר נהדר, וחסרונו מול הסקוודרה אזורה נתן אותותיו בנבחרת הגרמנית של המאמן לשעבר יורגן קלינסמן. הפעם הוא רוצה להיות על המגרש.

העיתונות השוויצרית כבר הספיקה לשבח את פרינגס: "אחד הגיבורים של גרמניה, שעדיין לא נאמרו עליהם מספיק דברי הלל, הוא פרינגס. הוא מחזיק בתפקיד שלא מקבל הרבה הכרה, תודה וכבוד, אבל הוא עושה את העבודה שלו במקצועניות חסרת פשרות. כשהוא לא על כר הדשא, הדבר בולט לעין, כמו בחצי הגמר במונדיאל 2006 נגד איטליה".

פרינגס יפתח נגד ספרד, ואין ספק כי הנבחרת הגרמנית חייבת את האיש שיוכל להתמודד שווה בשווה נגד מרקוס סנה ולהציב אתגר קשה לצ'אבי וססק פברגאס במרכז השדה. האם ינצל את ההזדמנות הגדולה לכפר על המונדיאל ולהביא לגרמניה גביע לאחר 12 שנים?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully