וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו את טיפול ה-10,000

27.6.2008 / 15:13

הרבה קבוצות ידעו להשתמש בהזדמנות של הדראפט כדי לשדרג את קבוצותיהן. אסף רביץ מפרגן להן, ותוהה לעצמו מה עובר על ג'ורדן

ב-NBA לא נחים לרגע. שנייה וחצי אחרי האליפות של בוסטון וכבר יש דראפט. לא חסרות דרכים ליהנות מהדראפט, אני הכי אוהב את הבחירות האחרונות, השלב בו אף אחד חוץ מצ'אד פורד מ-ESPN לא מתעניין בשחקנים שנבחרים, כולל השחקנים עצמם. הפעם, למשל, הלייקרס הלכו על ג'ואי קרופורד בבחירה ה-58. ברצינות, תבדקו. חשבתי שבוסטון תגיב עם דיק בווטה, אבל להפתעתי הם הלכו על החלוץ של נבחרת טורקיה.

אבל כמה שעות לפני הבחירה ה-60 נחרצו גורלות של ילדים מוכשרים ונקבע עתידם של פרנצ'ייזים כושלים. פרט לבחירות עצמן, ליל הדראפט מתאפיין בדרך כלל בעסקאות רבות וחשובות. בשנה שעברה, למשל, זה היה הזמן בו בוסטון הביאה את ריי אלן, ובעצם התחילה לבנות את הפאזל שלה. השנה היו בעיקר הבטחות לטריידים מפוצצים, בסוף נשארנו עם לילה סולידי וכמה עסקאות שרובן התרחשו עוד לפני הדראפט. זה הרושם הראשוני מהמכלול.

עשו את שלהן

1. שיקגו בולס

הבולס הגרילו את הבחירה הראשונה ולקחו את דרק רוז. למרות שמבחינת צרכים מייקל ביזלי התאים להם יותר, השנים האחרונות הוכיחו שעם הבחירה הראשונה לא צריך להתחכם אלא לקחת את השחקן עם הכי הרבה סיכוי להפוך לפרנצ'ייז פלייר של קבוצה גדולה. רוז, פוינט גארד מגוון ונהדר, עונה להגדרה. השאלה הגדולה אצל שיקגו היא מה עכשיו, כי עם רוז אין להם סיבה להחזיק את קירק היינריך, בעוד שבן גורדון ולואל דנג סיימו חוזה ועדיין חסר לצדם שחקן פנים דומיננטי. לא ניפול מהכסא אם בקרוב יהיו שינויים משמעותיים בסגל.

2. מיאמי היט

השמועות דיברו על כך שפט ריילי לא חם במיוחד על ביזלי (בעיקר בגלל אופי בעייתי כביכול, או שלא כביכול) ושוקל לבצע טרייד על הבחירה השנייה או לבחור במישהו אחר. בסוף הוא התרצה, לפחות בינתיים. ביזלי הוא סקורר וריבאונדר גדול וצפוי לתת מספרים מצוינים מהרגע הראשון בליגה. הוא גם המועמד המוביל להיות רוקי העונה. יחד עם דווין וויד הופכת מיאמי למכונה התקפית משומנת במיוחד, ובין אם יישאר או יועבר לקבוצה אחרת, ריילי עשה נכון כשבחר בפוטנציאל הגדול ביותר.

3. מילווקי באקס

זיהו צ'אנס וקפצו עליו. ריצ'רד ג'פרסון הוא שחקן מצוין בשיא הקריירה, שבכל יום רגיל עולה הרבה יותר. הם התחזקו באופן משמעותי במחיר מציאה, ו-ויתרו רק על יי ז'יינליין, שאולי יום אחד ייתן שני שליש ממה שג'פרסון נותן. ואז הגיע הדראפט והם בחרו עוד סמול פורוורד. ועוד אחד. אני מקווה שזה אומר שיש להם בקנה עוד כמה מהלכים, כי כרגע יש לבאקס קבוצה נחמדה שאולי תגיע לפלייאוף, אבל עוד טרייד מוצלח כבר ישים אותם בעמדה של קבוצה שחייבים לקחת ברצינות.

יצאו גדולות

1. אינדיאנה פייסרס

הפייסרס ביצעו שינוי פנים מוחלט בימים האחרונים. בהתחלה הם ויתרו על ג'רמיין או'ניל והצליחו לסחוט את מעט הערך שעוד נותר לו כדי להשיג את טי ג'יי פורד, חוזה גמור ובחירת טופ 20. אני מחבב את פורד וזוכר לו חסד נעורים, למרות שבטורונטו הייתה לו נטייה לעצבן. ומה שיותר חשוב - הוא מאוד מתאים לשיטה של ג'ים אובריאן. בדראפט אינדיאנה בחרה שתי מניות בטוחות - ברנדון ראש ורוי היברט, והשיגה גם רכז מחליף - ג'ארט ג'ק. זה אומר שהם מוותרים לחלוטין על השאריות של ג'מאל טינסלי (אולי אפילו ביי-אאוט?). כמעט מבלי ששמנו לב יש לפייסרס קבוצת ריצה קלאסית - רכז עם טורבו, אוסף סווינגמנים נהדרים להרכב נמוך, וסנטרים שיעשו את העבודה השחורה, וכולם צעירים ומבטיחים. חילופי הדורות הושלמו.

2. מינסוטה טימברוולבס

הקרב על תואר הג'נרל מנג'ר הגרוע בליגה בעקבות היעלמותו המצערת של אייזיה תומאס מחיינו נכנס להילוך גבוה במהלך עסקה מאוחרת בין קווין מקהייל של מיני לכריס וואלאס של ממפיס. ומה נגיד - וואלאס לוקח בהליכה. מקהייל בחר את או ג'יי מאיו המבטיח בבחירה השלישית, למרות שהרגיש שקווין לאב מאוד מתאים לו. אז מה עשה? רקח עסקה עם ממפיס בה הוא קיבל את לאב, שנבחר חמישי, ביחד עם מייק מילר הנהדר, ואפילו הצליח להיפטר מהחוזה המעיק של מארקו יאריץ', ובכך בעצם נפטר מכל החוזים הגרועים שהוא עצמו החתים בעבר. לאב יכול להשלים בהצלחה את אל ג'פרסון, ועם יכולת הקליעה והמסירה שלו הם יהפכו לצמד גבוהים התקפי מצוין. יחד עם מילר, רנדי פוי וקורי ברואר יש לזאבים חמישייה מבטיחה במיוחד, כמו גם הרבה מאוד מקום להחתמת שחקנים משנה הבאה. לא רע, לא רע בכלל.

3. פורטלנד טריילבלייזרס

שימו לב לפורטלנד. לא, צריך להדגיש את העניין בצורה ברורה יותר - שימו לב לפורטלנד!!!!!11 הכיס העמוק של פול אלן, והניהול היעיל להחריד של קווין פריצ'ארד, ממשיכים לבנות לבלייזרס את קבוצת החלומות. הפעם הם עבדו בקטן, אבל הרוויחו בגדול - קיבלו מאינדיאנה את ג'רד ביילס מהבחירה ה-11 תמורת ברנדון ראש מה-13, וכך הרוויחו את הפוינט גארד האיכותי שהם מחפשים. ביילס הוא לא מנהל משחק קלאסי, אבל שחקן מוכשר ביותר שמיאמי בחנה בסוג של רצינות כמועמד לבחירה השנייה, והוא יכול להתאים מאוד ליד ברנדון רוי. לקראת השנה הבאה הם יקבלו גם את גרג אודן ורודי פרננדז, ויתחילו לדבר בצמרת כבר כאן ועכשיו. הליין על אליפות שלהם תוך חמש שנים עלה הלילה מ-1:1.2 ל-1:1.02.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יצאו קטנות

1. ממפיס גריזליס

איך לא. אחרי שנפטרו מפאו גאסול בשביל חוזה גמור, בשביל או ג'יי מאיו הם מוכנים לקחת את החוזה של יאריץ'. מאיו מצטרף לקבוצה עמוסת גארדים ועכשיו, אחרי שוויתרו על קווין לאב, נטולת שחקני פנים. אולי מאיו יתברר כהברקה, אבל הוא לא בדיוק מנייה בטוחה שכדאי ליצור את כל הסמטוחה הזאת בשבילו. וכן, אמרו את זה קודם לפניי, אבל גם אני התאכזבתי מהסיום המהיר של עידן הגיי-לאב בממפיס.

2. שארלוט בובקאטס

הלו, זה ג'ורדן? לפי כל ההערכות, די ג'יי אוגוסטין בבחירה התשיעית זה לא רעיון טוב. הפוינט גארד הנמוך אמור להוות שדרוג לריימונד פלטון, אבל את זה אפשר להגיד גם על יוגב אוחיון. בבחירה ה-20 הם לקחו את אלקסיס אג'ינקה, סנטרית צרפתייה עם ממוצע של חמש נקודות למשחק (או גבר בשם אלקסיס, שעשוי להיות גרוע אף יותר). הפרוייקט של הבובקאטס לא הולך לשום מקום, לארי בראון הולך להיתקל בחבורת שחקנים נטולת מנהיג שאין דרך רצינית לחבר בינהם, והספירה לאחור לתלונות שלו בתקשורת על הצוות שמתחתיו כבר החלה.

לקחו הימור

1. ניו ג'רזי נטס

ג'יי זי חבר טוב של לברון ג'יימס. ג'יי זי הוא אחד מהבעלים של הנטס והוא הולך להעביר אותם לברוקלין בשנה הבאה. ג'יי זי תמיד חושב בגדול. המטרה המרכזית שלו היא להביא את לברון לברוקלין ב-2010, כאשר המלך יכול לצאת מהחוזה שלו בקליבלנד. לשם כך היו מוכנים הנטס להעביר את ג'פרסון, עם חוזה עד 2011, למילווקי בתמורה לחוזה של בובי סימונס (עד 2010) והפוטנציאל של יי. יש אמנם לנטס חור בפאוור פורוורד, אבל הטרייד הזה לא מחזק אותם בשום דרך פרט לפינוי מקום מתחת לתקרה ב-2010. ועכשיו, אפילו עם החוזה המפלצתי של וינס קרטר (שהם בטח מנסים להיפטר גם ממנו ברגעים אלו ממש), יהיה להם את הכסף הפנוי לזרוק על לברון. ותהיה להם גם קבוצה - דווין האריס, מרכוס וויליאמס, יי, שון וויליאמס, ג'וש בון והבחירות בדראפט - ברוק לופז, ריאן אנדרסון וכריס דגלאס רוברטס מהווים חבורה צעירה ומוכשרת שרק מחכה לסופרסטאר. אם הוא יגיע, הנטס ייצאו גדולים. ואם לא?

2. טורונטו ראפטורס

לקחת את ג'רמיין או'ניל במצבו הנוכחי זה הימור ענק. מדובר בשחקן שהחמיץ בממוצע 30 משחקים לעונה בארבע השנים האחרונות, ובשנה שעברה נראה כמו שחקן עבר. לא בטוח שנשאר מה להוציא ממנו. אבל אני אוהב את ההימור הזה משלוש סיבות: טורונטו הפסידה מעט מאוד. פורד הפך למעמסה על ההתפתחות והיעילות של חוזה קלדרון והם רק חיפשו מי שייקח אותו. כך שהוויתור עבור אוניל היה סביר - חוזה גמור ובחירה 17. שנית, אם זה יעבוד, כריס בוש יוכל לשחק סוף סוף כפאוור פורוורד ותהיה לראפטורס קבוצת הגנה נהדרת (יחד עם אנתוני פארקר וג'מריו מון) שתשלים יכולת התקפית ידועה. הסיבה השלישית היא שטורונטו היא מסוג הקבוצות שחייבות להמר כדי לא להמשיך לשייט בשולי הצמרת ולא להפריע לאף אחד. המטרה ב-NBA היא לקחת אליפות, וטורונטו שיפרה באופן משמעותי את הסיכוי שזה אכן יקרה (לא שעכשיו הוא גבוה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully