וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור הבטוח

24.6.2008 / 22:40

גיבור היום בוואלה! יורו הוא מירוסלאב קלוסה. בגרמניה צריכים את הגולים שלו כדי לזכות, אז שינו עבורו את השיטה. בגזרת החלוץ, אין תלונות

את אנחת הרווחה של מירוסלאב קלוסה, שניות לאחר שנגח את גרמניה ליתרון 0:2 מול פורטוגל, אפשר היה לשמוע היטב עד ברלין. מעבר לשמחה על השער החשוב, שעזר לנבחרת שלו להעפיל לחצי הגמר, קלוסה ידע שהוא יכול להירגע. הכדור נשק לרשת, השער המיוחל סוף סוף הגיע.

אין שום שחקן בעולם שהשם שלו מקושר ישירות למונח "מלך השערים", יותר מקלוסה. והאמת, בצדק. חמישה שערים היו לו במונדיאל 2002, שהעמידו אותו במקום השני בטבלת מלך השערים בצוותא עם ריבאלדו. כמות זהה ב-2006 הספיקה לו לזכות בתואר. בדרך הוא הפך למלך שערי המונדיאל הגרמני הראשון מאז גרד מולר, והשחקן הראשון בהיסטוריה שכובש חמישה שערים בשני מונדיאלים ברציפות.

אחרי השער הראשון ביורו קלוסה התייצב במסיבת העיתונאים וחשף התערבות הזויה עם חברו לבאיירן מינכן, לוקה טוני. קלוסה סיפר כי השניים התערבו מי יכבוש יותר ביורו, וגילה כי עקץ את טוני בהודעת טקסט לאחר שעלה ל-0:1 במאזן הפנימי ביניהם. שלא תתבלבלו, העקיצה הזו, ועוד יותר החשיפה שלה לתקשורת, לא נעשתה סתם. קלוסה הגיע ליורו לאחר עונה די בינונית בבאיירן בה כבש רק 10 שערים, כמות מעטה עבורו, ועמד בצל של האיטלקי שכבש בצרורות.

כן, גם קלוסה יודע בדיוק מה הציפיות ממנו, אבל בשלושת המשחקים הראשונים של בית, הוא איכזב. בעיקר את עצמו. את הנחמה הוא מצא בכישלון הכיבוש של טוני, ומה רע בקצת שמחה לאיד.

חלוץ אחד, יותר נחמד

יואכים (יוגי) לאו הגיע ליורו בקונספציה התקפית. הוורסיה שלו להתקפת המשולש האגדית של פיל ג'קסון בשיקאגו בולס הייתה פודולסקי-קלוסה-גומז. בשלב הבתים, רק צלע אחת במשולש עבדה, פודולסקי. יוגי והנבחרת זכו לביקורות נוקבות, סיימו רק במקום השני בבית, ונחשבו כאנדרדוג מול פורטוגל הסקסית והאהודה.

לאו הבין שהוא צריך לשנות את השיטה. מבין צלעות המשולש, הוא בחר להמר על בטוח. על קלוסה. החלוץ זומן לשיחה: "היורו מבחינתך מתחיל עכשיו. יש עוד דרך ארוכה", אמרו לו לאו ועוזרו האנס דיטר פליק, שניהל את המשחק. השיטה הותאמה בשבילו, הוא שיחק כחלוץ בודד, פודולסקי ושווינשטייגר באגפים ובאלאק כפליימייקר. גרמניה נראתה נפלא, קלוסה כבש. עכשיו הם כבר הפייבוריטים לזכייה ביורו יחד עם רוסיה

קלוסה לא הסתיר את שביעות רצונו מהשיטה החדשה: "כשמשחקים בשיטה של חלוץ אחד לא צריך לרוץ יותר מדי אחרי הכדור, מספיק שאתה מעסיק את שני הבלמים, ואת זה עשיתי מצוין". חברו לבאיירן, מארק ואן בומל ההולנדי, כתב טור אישי ל"דה טלגראף": "למזלו של קלוסה, הוא כבש מול פורטוגל, וירד לו הלחץ מהכתפיים. הוא שחקן שהנבחרת יכולה לבנות עליו".

גם לאו יודע את זה מצוין. למרות היכולת המצוינת שמגלה באלאק, שארסן ונגר הגדיר אותו השבוע כמצטיין של האליפות, למרות ההפתעה מיכולתם של פודולסקי ושווינשטייגר, הוא יודע שבשביל לזכות גרמניה צריכה את הגולים של קלוסה. וכדי שזה יקרה, צריך לשחק בשבילו.

וקלוסה? תסמכו עליו שהוא חושב גם על שיפור הסטטיסטיקה האישית. כבר במהלך השבוע הראשון של היורו הוא הבטיח: "מלך השערים של האליפות יהיה גרמני ויכבוש לפחות שישה שערים". לאט אבל בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully