וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר מהלל וזורק את טורקיה

ראובן עטר

24.6.2008 / 21:54

עם כל כך הרבה שחקנים חסרים בהרכב הטורקי, הפערים מגרמניה הם בלתי ניתנים לגישור. באלאק יעלה לגמר, אז נראה האם הוא מסוגל לזכות בתואר אירופי

למרות שטורקיה סיפקה לנו עד עתה את המשחקים הכי דרמטיים ביורו, הפעם היא לא תעמוד באתגר ותודח על ידי גרמניה בחצי גמר היורו. הלוואי שאני טועה, אך עם כל כך הרבה שחקנים חסרים בהרכב הטורקי, הפערים בין שתי הנבחרות הם בלתי ניתנים לגישור.

כל מה שיש לנו לקוות הוא לשער בפתיחה של נבחרת גרמניה, ואנחנו מסודרים עם אחלה חצי גמר. עד עכשיו, טורקיה התחילה לשחק רק אחרי שהיא ספגה. נגד צ'כיה זה לקח לה כמעט 80 דקות, נגד קרואטיה 119, שער מהיר של הגרמנים ויש לנו משחק דרמתי ישר מההתחלה.

החסרונות בהרכב הטורקי יגרמו לפאתיח טרים לשחק סגור ולנסות להכריע את המשחק דרך מתפרצות ומצבים נייחים. אני חושש שזה לא יוכל להספיק לטורקים. החיסרון של ניהאט - קפטן, מנהיג, שחקן מאני טיים - מסמן את סוף דרכה של טורקיה. ניהאט הוא מסוג השחקנים שגורר אחריו את האחרים למשחק התקפי, נותן לשאר להאמין שזה אפשרי, בטח כשאתה בא כאנדרדוג. בלעדיו, טורקיה פחות תאמין, וגרמניה כנראה תמשיך במומנטום הטוב שלה. ושוב, הלוואי שאני טועה.

בכל מקרה, הכדורגל הטורקי עשה צעד ענק ביורו הזה, בקו ישיר למה שהם התחילו במונדיאל 2002. מה שאנו רואים היום זהו המשכו של תהליך שהחל לפני המונדיאל ב-2002, אז הטורקים עלו לחצי הגמר. עלייה שהגיעה אחרי שהכדורגל שלהם נפתח לאירופה, ולא מעט שחקנים טובים הגיעו לטורקיה ושיפרו את הענף. היום הכדורגל הטורקי כבר מסתמך פחות על זרים, אבל רואים עדיין את עקבות הלמידה שלהם מתחילת העשור. היום הם מיישמים את מה שהם למדו אז וקוצרים את הפירות עם עוד טורניר גדול מעולה.

המבחן של באלאק

מכל ארבע העולות לחצי הגמר, לגרמניה יש הכי הרבה מסורת וניסיון. אלא שביורו האחרון הוכח שזה לא ממש משנה, ושזה בכלל לא יתרון. אם לטורקים לא היה הרכב חסר, לגרמנים לא היה יתרון מולם בחצי הגמר. בהרכב מלא הסיכויים שווים, וזה תקף גם לגבי הנבחרות האחרות. גם היום אין עדיין פייבוריטית מוחלטת לזכייה.

שני המשחקים הקרובים יהיו מבחן לבאלאק, כדי לראות האם הוא מסוגל לקחת קבוצה עד הסוף לתואר אירופי, אחרי מה שקרה לו בלברקוזן וצ'לסי. כבר במשחקים האחרונים שלו בצ'לסי ראיתי את הרצון שלו לקחת אחריות ולעשות משהו מעבר. ראיתי שהוא קפץ מדרגה, ואת הדברים הוא עושה היום בקלות בנבחרת גרמניה. אתה לא רואה שום אלמנט של לחץ במשחק שלו. הוא תמיד רגוע, תמיד נינוח, תמיד מאמין שהדברים יסתדרו. ההערכה שלי שהוא ימשיך למשוך את גרמניה לגמר, אז נראה האם הוא מסוגל להוביל קבוצה לניצחון בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully