וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקפצו לנו, וכמה שיותר גבוה

24.6.2008 / 16:05

אליפות ישראל באתלטיקה קלה תיפתח ב-2 ביולי. ניקי פאלי יודע שכבר לא יהיו הרבה הזדמנויות להגיע לבייג'ינג. אלכס אברבוך רגוע

יותם רונן

מצפים לשיאים ישראליים

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

עונת האתלטיקה בארץ כבר בעיצומה, אבל כמו בכל שנה, האירוע היחיד שיכול למשוך כאן את הקהל הוא אליפות ישראל בהדר יוסף. השנה, האליפות תתקיים ב-2 וב-3 ליולי, כאשר מדובר בימים רביעי-חמישי.

שני אתלטים בלבד, איילה סטאין ואלכס אברבוך, כבר הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים בבייג'ינג. שלושה נוספים, ניקי פאלי, סיוון ז'אן ואירנה לנסקי, יוכלו לעשות את זה אם יעמדו בתוצאות קריטריון באליפות. פאלי יצטרך לעבור גובה של 2.27 מ', ז'אן תצטרך לזרוק דיסקוס למרחק של 61 מטרים ולנסקי אמורה לקבוע 12:96 שנ' ב-100 משוכות. אתלט נוסף, איתי מגידי, ינסה לקבוע את תוצאת הקריטריון בריצת 3,000 מכשולים בחו"ל, מאחר ואליפות ישראל במקצוע הזה כבר התקיימה. באליפות עצמה, הוא ירוץ ל-1,500 מטרים.

12 אתלטים מחו"ל ישתתפו בתחרות, כאשר רובם אמורים לחזק את המקצועות של האתלטים הישראלים הבכירים. אלכס אברבוך יתמודד על תואר אלוף הארץ בקפיצה במוט מול ייבגני אולחובסקי, שקפץ השבוע 5.45 מ'. אל השניים האלה יצטרפו שישה קופצים מחו"ל, במרכזם איגור פבלוב הרוסי, בעל שיא אישי של 5.90 מ'. אגב, מבחינתו של הוועד האולימפי, אלכס אברבוך חייב לעמוד בקריטריון הוכחת יציבות אותו עדיין לא השיג השנה, כדי לטוס לבייג'ינג. הגובה שנקבע לאברבוך הוא 5.55 מ'.

בקפיצה לגובה, ניקי פאלי יתמודד מול אנדריי טרשין הרוסי, בעל שיא אישי של 2.36 מ'. אצל הנשים, מעיין פורמן (קבעה השבוע 1.85 מ') תנסה לשבור את השיא הישראלי ותתמודד מול טטיאנה גריגורייבה הרוסיה (שיא אישי של 1.96 מ').

חברת "ניו באלאנס" המאמצת את איגוד האתלטיקה הקציבה סכום של 80 אלף שקלים לטובת תמריצים לאתלטים שיצטיינו באליפות. הבונוסים יחולקו לאתלטים שישברו את שיאי ישראל ואת השיאים האישיים שלהם, כמו גם לאלה שיכנסו לרשימת 10 וה-20 הטובים ביותר במקצועות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully