וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשביאק: "הסיכוי של אודי גל הוא 50:50"

23.6.2008 / 18:43

הוועד האולימפי הכריז על המשלחת לאולימפיאדה, והיו"ר ורשביאק התייחס לסיכויו של השייט להופיע בסין. פורסמו התמריצים הכספיים

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

הערב (שני), הכריז הוועד האולימפי על המשלחת הישראלית שתצא לאולימפיאדת בייג'ינג 2008. המשלחת תכלול 39 ספורטאים. מספר זה יכול להשתנות כי יש אתלטים שיכולים עדיין לעמוד בקריטריון האולימפי, וזאת עד ה-3 ביולי אז תערך אליפות ישראל. אליפות זו תהיה קריטית במיוחד לקופצים אלכס אברבוך וניקי פאלי, שצריכים להוכיח יציבות בהישגים (ללא ירידה דרמטית בתוצאות), כדי לקבל מקום במשלחת. הדאגה העיקרית בעניין זה היא לגבי יכולתו של פאלי.

יו"ר הוועד האולימפי צבי וורשביאק התייחס לפרשת החומרים האסורים של השייט אודי גל, ואמר: "אודי גל יעמוד בפני שימוע, נראה שבמשך השבוע הזה. תוצאות השימוע אמורות לעבור בשבוע הבא לוועד האולימפי ולהתאחדות הבינלאומית לשייט. הסיכוי הוא 50:50".

הוועד צופה כי המשלחת תשיג בין מדליה לשתיים, וארבעה עד שמונה השתתפויות במעמדי גמר. נושא הדגל בטקס הפתיחה ייקבע ב-13 ביולי.

יש תמריצים כספיים לכולם

הוועד האולימפי פרסם תמריצים לא רק לאלה שיזכו במדליות, אלא גם לכאלה שישיגו הישגים נאים. 240 אלף שקלים יקבל מי שיביא לישראל מדלית זהב, והסכום יורד עד ל-12 אלף שקלים למי שיסיים במקום השמיני. אם מישהו יעפיל לגמר באתלטיקה או שחיה, הוא יקבל 24 אלף שקלים. החידוש מצד הוועד הוא שיש בונוסים גם לאלה שאין להם סיכוי למדליה. במקצועות מדידים, כל ספורטאי שישבור את שיאו האישי יקבל עשרת אלפים שקלים. בענפי קרב, יקבלו הספורטאים 3,000 שקלים על כל ניצחון. בשייט, סכום התמריץ לא נקבע, אבל מי שיסיימו במקומות 1 עד 5 בכל שיוט, יקבלו גמול כספי.

הקלע גיא סטריק ייסע לאולימפיאדת בייג'ינג בזכות קווטה (כרטיס מיוחד) שקיבל מהתאחדות הקליעה הבינלאומית. סטריק לא עמד בקריטריון הבינלאומי לאולימפיאדה, אבל בזכות הישגיו והקריירה הארוכה שלו, קיבל אישור מיוחד, ובכך תם חודש של חוסר וודאות לגבי עתידו האולימפי.

בחודש מאי קבע סטריק את אחד ההישגים הגדולים ביותר של הקליעה הישראלית בכל הזמנים, כשהישווה את שיא העולם בירי 60 כדור מרובה זעיר במצב שכיבה. סטריק השיג את התוצאה הנפלאה הזאת בתחרות גביע העולם במינכן. הקלע יהיה הספורטאי ה-38 במשלחת הישראלית לסין, וזו תהיה לו האולימפיאדה הרביעית במספר.

עדיין קיים סיכוי קלוש שאחד מהקיאקיסטים, מיכאל קולגאנוב או רועי ילין, יקבל קווטה מההתאחדות הבינלאומית, אך נוכח מצבם הנוכלי של שני הספורטאים, הסיכוי לכך הוא קלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully