וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות קבעה: 16 קבוצות בליגת העל החל מ-2009/10

23.6.2008 / 23:00

צפו ביום הסוער במשרדי ההתאחדות. יעקב שחר זעם: "בהצבעה חשאית הכל היה נראה אחרת". איוניר יאמן את הצעירה, אוחנה את הנוער

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יועד כהן

מזכירות ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (שלישי) את המלצותיו של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, והחל מעונת 2009/10 תוגדל ליגת העל ל-16 קבוצות, והליגה הארצית תבוטל בסוף עונת 2008/09. כמו כן, התקבלה בקשתו של לוזון להחמרת הענישה על עבירות משמעת. הדיון לגבי תקרת שכר השחקנים בליגת העל לא עלה להצבעה, ונדחה למועד אחר.

"ההחלטה הזאת תתרום רבות לכדורגל הישראלי"

מתוך 31 חברי מזכירות (רק ריקי בכר, יו"ר דירקטוריון הפועל, נעדר מההצבעה) 24 הצביעו בעד, 4 נגד ו-2 נמנעו. המשמעות המעשית היא שבעונה הבאה יעלו 5 המדורגות ראשונות מהליגה הלאומית, בעוד תהיה רק יורדת אחת מליגת העל. הקבוצה שתסיים 11 בליגת העל תשחק מול זו שתסיים במקום השישי בליגה הלאומית במבחנים, והמנצחת תשחק גם היא בליגה הבכירה.

"ההחלטה הזאת תתרום רבות לכדורגל הישראלי ואין לי ספק שמדובר בהחלטה נכונה שהתקבלה ברוב קולות", אמר אבי לוזון. על אביב בושינסקי, שתקף את ההחלטה, אמר לוזון: "עם כל הכבוד אליו, מתוך 30 חברי ההנהלה 24 הצביעו בעד".

בסיום הדיון זעם נשיא חיפה שחר על ההחלטה ואמר לחלק מהנוכחים: "אם זו היתה הצבעה חשאית הכל היה נראה אחרת".
לוזון בחר שלא להגיב לדברי שחר: "אני לא יכול להתייחס לכל דבר שמישהו אומר".

כמו כן, מינויי שלושת מאמני הנבחרות הצעירות בכדורגל - מוטי איוניר לנבחרת הצעירה, אלי אוחנה לנבחרות נוער א' ונוער ב' וטל בנין לנבחרת נערים א' - אושרו היום (שלישי) בישיבת המזכירות של ההתאחדות לכדורגל. השלושה יחתמו על חוזים לשנתיים ללא אפשרות להתרתם. מינויו של אלון חזן, המועמד לנבחרת נערים ב', יאושר בכפוף לסיכום שאליו יגיע עם יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון. משה סיני ימשיך לשמש עוזר מאמן הנבחרת.

שינוי מבנה הליגות

ליגת העל:
עונת 2008/09: האחרונה יורדת ללאומית, מקום 11 למבחנים נגד הירידה לליגה הלאומית
עונת 2009/10: 16 קבוצות

הליגה הלאומית:
עונת 2008/09: חמש הראשונות עולות לליגת העל, האחרונה יורדת לליגה א'. מקום שישי למבחנים על מקום בליגת העל, מקום 11 למבחנים נגד הירידה לליגה א'
עונת 2009/10: 16 קבוצות

הליגה הארצית:
עונת 2008/09: שבע הראשונות עולות ללאומית, ארבע האחרונות יורדות לליגה א'. מקום שמיני למבחנים מול המקום ה-11 על מקום בליגה הלאומית
עונת 2009/10: הליגה תבוטל

יעקב שחר: "ההצעה רעה לכדורגל הישראלי"

יעקב שחר, מהמתנגדים להצעה, אמר היום כי " זה לא טוב לכדורגל ואין לי ספק שאם הצעתו של גברי לוי להצבעה חשאית הייתה מתקבלת, התוצאות היו שונות. די מוזר שבשעתו, בשעה שהקטינו את מספר הקבוצות בליגה מ-16 לתריסר, השינוי נעשה בהצבעה חשאית.

"לעצם ההצעה, היא רעה כי הכדורגל בישראל אינו מספק די כדורגלנים מצטיינים כדי שהרמה תהיה גבוהה יותר. אין היום שחקן ישראלי אחד ששתי קבוצות רבות עליו בנושא גובה שכרו. מה שיקרה כעת, עם תוספת של ארבע קבוצות, ששחקנים מדרג ב' יהיו מבוקשים יותר על ידי אותן קבוצות ומחירם יאמיר ללא הצדקה".

לטענת שחר, בשלב מוקדם מדי של הליגה חלק גדול מהקבוצות יאבדו עניין במשחקים: "בזמנו, כשחשבו להגדיל את הליגה ליותר מ-12 קבוצות, הקימו ועדה בהרכב מנדלבוים, צבי רוזן ויעקב גרונדמן ז"ל וזו המליצה להשאיר את המצב ולא להגדיל. אין לי ברירה אלא לקבל את דעת הרוב, אבל בפני חברי ההנהלה לא הונח חומר שיתמוך בשיקולים להגדלת מספר הקבוצות. אולי גם החלטה שישחקו בכדור מרובע במקום בעגול היתה עוברת.

"חלק גדול מהמצביעים הם בעלי אינטרסים. גם לי יש אבל הם קשורים להטבת המצב. הם חוששים לרדת ליגה ולא מעניין אותם כיצד הכדורגל נראה. חלקם התבטא שקשה להם לעמוד שוב במתח שליגה קטנה יותר מייצרת, שיילכו לקונצרטים.

שחר גם אינו סבור שטעה כאשר לא הקים לובי נגד ההחלטה, לפני ההצבעה: "קשה לעשות נפשות כאשר ישנם נציגים רבים מליגות נמוכות. הנה, חמש קבוצות תעלינה, אז למה הנציגים שלהן צריכים להתנגד? שווה להם להצביע, לעלות ולרדת. עכשיו יושבים יושבי ראש אחדים ונחים על כיסא בהנאה. הם יודעים שלא צריך מאמץ רב להישאר בליגת העל.

"הכדורגל יהיה פחות מעניין והיום הוא לא טוב כי אנחנו ושתי התל- אביביות היינו גרועות ובית"ר ירושלים היתה פחות גרועה. כשכולנו היינו טובים, היו משחקים מצוינים בין הקבוצות הללו. גם הקבוצות ששיחקו סגור לא מפריעות, כי קבוצה שמשחקת טוב חייבת להתגבר על קבוצה הנוקטת בסגנון הזה. גם ביורו אנו רואים את זה".

נשיא מכבי חיפה מסכם: "מה יקרה אם השיטה תיכשל? מה האלטרנטיבה ואיך ייצאו ממנה? ישבו שניים-שלושה אנשים ודנו בתוכנית סודית והביאו לנו מוצר מוגמר עם המון שאלות ללא תשובות".

לשאלה אם ההחלטה תגרום לשינוי בהיערכות החיפנית לעונה הקרובה הנשיא הדגיש: "ההכנות נערכות בשפיות. אנו מחפשים זרים ברמה טובה, יש לנו ישראלים טובים ואני מצפה שנפתח את הליגה ברגל ימין ותהיה לנו עונה הרבה יותר טובה".

עדכון ראשון: 10:32
עדכון אחרון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully