וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן לנצח את השדים

הכוכבים מליגת האלופות מדברים פתאום על ביטחון, והאוהדים מהמרים על איטליה. הספרדים יודעים שהם טובים יותר מהאיטלקים, אבל טראומות העבר מפריעות להם להבין זאת

צילום ועריכה: אמיר לב

ביטחון, זה המפתח עליו דיברו במחנה הספרדי לפני איטליה. ביטחון, ביטחון, ביטחון. על פניו אלמנט קצת מצחיק כשמדובר בשחקנים שבמהלך חודשי השנה רצים ובועטים במדי ליברפול, ריאל מדריד וברצלונה, אבל הי, זה רבע הגמר והיריבה היא איטליה.

"הקללה" של נבחרת ספרד, מי לא מכיר אותה? 24 שנים לא עברה הנבחרת שנחשבת דרך קבע לאחת מהטובות בעולם, את רבע הגמר בטורניר גדול וניצחון במעמד כזה הוא דבר כמעט בלתי ידוע עבורה כשהיריבה היא השכנה מארץ המגף.

לואיס אראגונס הודה כבר לפני כמה ימים ש"לא זו היריבה שקיוויתי לפגוש" ובמשאל של אתר האינטרנט של 'אל פאיס' הספרדי, 60 אחוזים העריכו שדווקא איטליה תנצח. אז מה אם הנבחרת שלהם כל כך הרשימה בשלב הבתים? אז מה אם איטליה נראתה עייפה ושבלונית? אצל הספרדים קיים חשש אמיתי מהשדים הרודפים את הנבחרות שלהם ביותר משני העשורים האחרונים.

האיטלקים מודעים היטב לתחושות אצל השכנה והחליטו להצטרף לחגיגה. פאביו קנבארו אמר לכלי תקשורת בספרד: "אני מאמין שננצח 0:1. אנחנו נבחרת מגובשת יותר וזה הנשק שלנו", ובארצו התנחמו בעובדה שאם האזורי לא משחקת טוב, לפחות היריבה משקשקת. כך החלו לצוץ להן בימים האחרונים כותרות בסגנון "ספרד מתה מפחד".

אז ביטחון עצמי יהיה המפתח וכרגע נראה שהוא לא בשמיים, אבל בספרד הנוכחית מנשבת רוח רעננה. יכול להיות שהיא עשתה זאת גם בעבר ובכל זאת הודחה, אבל הקרדיט מגיע גם לנבחרת הזו. בזכות אינטליגנציית המשחק הבלתי נגמרת של הקשרים המרכזיים הפותחים ושל אלו שממתינים על הספסל, הנבחרת האדומה הציגה עד עכשיו את חבורת השחקנים החכמה ביותר ביורו וכשכל החוליות האחרות עובדות בסנכרון מלא. התצוגות עד עכשיו, כולל זו של המחליפים נגד יוון (1:5 הייתה תוצאה ראויה יותר), שוות מועמדות לתואר.

על פניו, הנבחרת של אראגונס פייבוריטית לניצחון שגם יביא לה סופסוף קצת נחת במלחמת הסגנונות העתיקה שהיא הכריזה על הכדורגל האיטלקי, אבל שוב, זה הזמן בו תמיד מתעוררים השדים. לכן, על המגרש הטקטיקה תתפוס מקום משנה, התזמון של הגליץ' יהיה טיפה פחות חשוב והכל יתנקז לראש של 11 השחקנים שיפתחו בהרכב האדום. הם יותר טובים, השאלה היא אם הם מאמינים בזה. אם התשובה שלילית, אפשר להגיד אדיוס.
ספרד הודחה מטורנירים גדולים שלוש פעמים ב-22 ביוני, אבל גם איטליה מכירה את היום הזה היטב. כשאזורי הודחה בחצי גמר יורו 1988 ובשלב הבתים ב- 2004, לוח השנה הראה בדיוק על אותו תאריך ארור. זה הזמן הספרדי לנפץ את "הקללה" ולהעביר אותה לשכנה. הכל בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully