וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ר חינו

20.6.2008 / 16:48

למרות שלוש אליפויות רצופות במכבי חיפה, רוני לוי עדיין לא מצא קבוצה חדשה בליגת העל. יכול להיות שיש לכך קשר ליחסי אנוש בעייתים, מאבקי אגו וטיפוח צעירים?

בסוף חודש ספטמבר היה רוני לוי שותף לאחד האירועים המביכים, אם לא המוזרים, של העונה בכדורגל הישראלי. אדורם קייסי, אחד השחקנים הכי אהובים ומקובלים על הקופים של מכבי חיפה, נזרק במהלך האימון לחדר ההלבשה. רוני לא ריחם. הוא הניף את היד לכיוון היציאה מהדשא של כפר גלים, וקייסי, שעמד נבוך, ביקש הסברים ולא קיבל, בלע את הרוק ושתק. האקט המשפיל הזה זכה לגיבוי של הבעלים יעקב שחר עוד לפני שהמאמן שלח את אדו לפנסיה מוקדמת ובפועל, היה זה אקורד סיום צורם של קריירה מפוארת. באותו רגע, אותו אקט סימל את כוחו הרב של רוני לוי במכבי חיפה, אבל רק בסיום העונה התברר שזה סימל לא פחות את הבעיות האנושיות, שעשויות להפריע, בין היתר, לרוני לוי למצוא קבוצה חדשה. בטח כשמדובר במאמן שזכה בשלוש אליפויות ברציפות, ונשאר ללא קבוצה.

בינתיים קייסי חזר למועדון כמנהל קבוצה ורוני לוי נשאר בחוץ. היום, כשרוני לוי מוצא את עצמו בלי קבוצה בכירה להתחיל איתה את העונה, מתברר כי הסודות השמורים של הירוקים מהכרמל חלחלו ככל הנראה לקבוצות אחרות בארץ. סודות שמורים שפורשו על ידי חלק משונאיו כעקב האכילס שלו כמאמן: יחסי האנוש מעורערים, ריבים לא מעטים, האופוזיציה שיצר לעצמו בהתנהלות שלו מול בכירים במועדון ושחקנים צעירים. אלו אולי רק כמה מהסיבות לכך שהמאמן יושב בבית ולא מוצא קבוצה שתקפוץ עליו בליגת העל. ליגת העל של הכדורגל הישראלי, אבל גם של יחסי האנוש והסובלנות.

כולם טועים, אני בסדר

הריב בין המאמן לשעבר לבין מנהל הקבוצה הנוכחי החל כשקייסי חשד, על פי גרסת גורמים מסוימים, כי דברים שנאמרים באימונים מודלפים מיד לתקשורת על ידי המאמן ומקורביו בקבוצה. המגן, כך מספרים, החליט לבדוק את הנושא ולשים לכך סוף. באחד מאימוני הקבוצה הוא דאג לומר בקול רם מה הוא בדיוק חושב על הנעשה במועדון. למחרת פתח קייסי את העיתונים הארציים וקרא שבמכבי חיפה לא ממש מרוצים מההתנהגות שלו. קייסי, על פי אחת הגרסאות, הבין שהבעיה בקבוצה היא חמורה משחשב. לטענת גורמים במועדון, הוא זיהה את המדליפים, אבל אז היה מאוחר מדי. לוי זימן אותו לשיחה, קייסי סירב להיכנס לחדר והמאמן החליט לסלק אותו לעיני המצלמות. אקט משפיל לשחקן עבר גדול, שהביך אפילו את שונאיו, שנאלצו לצפות בכך. בסוף, מספרים בחיפה, שחר כנראה הבין שקייסי צודק וחיכה שהמאמן יעזוב על מנת להחזיר אותו. מי שקיבל את ההחלטה בסופו של דבר הוא דווקא המנכ"ל, איתמר צ'יזיק, ותכף תבינו גם למה.

גם צ'יזיק לא חיבב את לוי, בלשון המעטה. הפנטזיה לשמוע אותם מברכים אחד את השני בברכת בוקר טוב, הפכה לבדיחה בחדר ההלבשה. "זה כמו שאסד יגיע אל משכן הכנסת בירושלים ויצהיר שהוא לא רוצה מלחמות", תיאר זאת אדם הבקיא בפרטים. ואם כבר אסד, כדאי להזכיר שמערכת היחסים העכורה עם צ'יזיק, שכנראה בסופו של דבר עמדה ללוי לרועץ, היא עוד מקרה בסקאלת הפיצוצים של המאמן. כאשר הוא הסתכסך עם מנהל הקבוצה לשעבר, אריה בורנשטיין, הראשון מצא את עצמו די במהרה מחוץ למועדון. מאמן הכושר אברי מונצ'ר לא תיקשר עם המאמן ומצא את עצמו מחוץ למערכת של יעקב שחר. יש עוד. עם רביד גזל המאמן הסתכסך בצורה קשה כאשר הושיב אותו על הספסל ולא נתן לו לצאת עד שהשחקן ביקש וקיבל שחרור מהקבוצה. הפיזיותרפיסט פיני שרון נאלץ לקבל אישור בכדי לעבוד עם דקל קינן משום שגם אותו המאמן לא רצה במערכת במשך זמן מסוים.

יום עסל, יום בסל

מקורב לקייסי סיפר השבוע לוואלה! ספורט כי הפיצוץ עם המגן היה רק קצה הקרחון במסכת היחסים הקשים והלא ברורים בין לוי לשחקניו. "ההתנהלות שלו כלפי שחקנים הייתה מביכה. רוני חיפש להעביר מסרים מכוונים נגד שחקנים. כשאדורם העביר את זה הלאה בתוך המועדון, אז התחיל הבלגן בין שניהם". שחקן אחר בקבוצה גם הוא התייחס ליחסי העבודה עם מאמנו לשעבר. "אימון אחד אתה יכול לשבת עם רוני על קפה והוא יסביר לך בצורה יפה למה אתה לא משחק', אימון למחרת הוא יכול לעבור לידך מבלי ללחוץ לך את היד, לנהוג בקרירות ולא לדבר אתך. יום עסל, יום בסל. יכול מאוד להיות שהקרירות הזו עם שחקנים זה משהו שלא עובד כמו שצריך בקבוצות הגדולות".

השאלה הנשאלת היא האם יחסיו הקשים של רוני לוי עם אנשי מכבי חיפה השפיעו על בכירים בקבוצות אחרות וגרמו להם לחשוש מהבאתו למועדון שבאחריותם. יש כאלה שאומרים שכן. העובדה היא שמכבי תל אביב לא החתימה את רוני לוי (יש אנשים הטוענים שהוא אפילו לא היה מועמד רציני), והעדיפה את רן בן שמעון. האם הרקורד של מאמן קרית שמונה היוצא, שכבודו במקומו מונח, מרשים יותר מהרקורד של מאמן שהגיע עם הקבוצה שלו לשמינית גמר גביע אופ"א וזכה בשלוש אליפויות ברציפות? אבי נימני כנראה סבור שכן.

במהלך התקופה האחרונה הוזכר שמו של רוני לוי כמועמד לאימון הנבחרת האולימפית. אחת המשרות הרגישות בכדורגל הישראלי. זו שמפגישה אותך כמאמן עם כשרונות לא בהכרח מלוטשים, שחייבים הכוונה ואוזן קשבת. בכירים בהתאחדות סיפרו שלוי היה המאמן ש"הכי פחות דחף את עצמו לתפקיד". בעוד שמאמנים מתחרים אחרים קיימו שיחות יזומות עם אבי לוזון, רוני לוי, כך מספרים, חיכה לשיחת הטלפון המיוחלת. "הוא פשוט לא רצה את התפקיד הזה", אמרו בהתאחדות.

בכלל, כשמסתכלים על יחסיו של לוי עם שחקנים צעירים מבינים למה לוזון לא נלחם עד הסוף כדי להביא את רוני לוי לצעירה. "רוני היה משפיל את השחקנים הצעירים בקבוצה", אומר אדם המקורב למועדון מכבי חיפה. "בחדרי ההלבשה הוא היה יכול לקלל שחקנים מול כולם. באימונים הוא היה מוציא אותם לרוץ לבד בלי סיבה. באחד מהמשחקים האחרונים שלו כמאמן הקבוצה הוא דאג להגיד לשי מימון כי 'יש לו סיכוי לשחק בעונה הבאה רק בעירוני חדרה'. זו הייתה מערכת היחסים בקבוצה. הצעירים פחדו להגיד לו שלום". שחקן בקבוצה מאשר את רוח הדברים. "לפעמים היינו שומעים הערות שלו מהספסל לשחקנים ותופסים את הראש. לא היינו מאמינים שאנחנו שומעים את הקללות האלו", הוא מעיד. "זה היה משפיל, לפעמים אפילו מבזה אותנו כשחקני מכבי חיפה".

במועדון מתלוננים על כך שרוני לוי שיתף את השחקנים הצעירים רק בשלבי הסיום של העונה, כשלמכבי חיפה לא נשאר על מה לשחק. אפילו לא על הכבוד. "רוני שיתף את הצעירים רק בגארבג' טיים של העונה", אומרים גורמים במועדון. "פתאום מוחמד גדיר נכלל בסגל, פתאום ישראל זגורי מקבל הזדמנות. מה קרה? לאיפה נעלם המאמן שאוהב לרוץ עם נבחרת הוותיקים?". גם את בירם כיאל, אשר לוי טוען כי הוא זה שקידם אותו במהלך העונה, דחף בכלל יעקב שחר. "כיאל היה הפרויקט האישי של שחר ולא של המאמן", אמר גורם במועדון. הקשר עם שחקנים צעירים הוא אחד מהגורמים הראשיים בטרנספורמציה ממאמן כדורגל סטנדרטי למאמן כדורגל בכיר. לוי, על פי הנראה, לא לגמרי הצליח לעשות את המעבר הזה, ואולי בגלל זה, גם בגלל זה, הוא לא מאמן היום את הנבחרת האולימפית.

ברור כי לא רק יחסי האנוש הבעייתיים הם אלו שישאירו את רוני לוי בלי קבוצה בעונה הבאה. "רוני לוי רוצה לאמן במועדון גדול", אומר מקורב למאמן. "הרבה יותר מאשר שהוא רוצה לאמן בקבוצה טובה, כמו קריית שמונה או נתניה, הוא רוצה לאמן במועדון עם היסטוריה, עבר וקהל. בית"ר המשיכה עם שום, הפועל תל אביב המשיכה עם גוטמן. אבל העובדה שמכבי תל אביב לא ניהלה איתו אפילו משא ומתן רציני צריכה להדליק אצל רוני נורת אזהרה. קבוצות גדולות אוהבות מאמן שמטפח צעירים ואולי חוסר הפרגון שלו לצעירים במכבי חיפה הפריע לו לקבל קבוצה אחרת". בתחילת העונה לא היה מוכן לשמוע רוני לוי על ההצעות שקיבל ממכבי נתניה. "עכשיו", אומרים מקורבים של המאמן, "הייתה זו בני יהודה שקיבלה את הסירוב המסורתי".

"חברות זה חברות, אימון זה אימון"

לזכותו של המאמן חייבים לומר גם מילה טובה. בכל זאת, שוב נזכיר, שלוש אליפויות ברציפות הן לא דבר של מה בכך. "רוני לא יוותר על החליפה, על הג'נטלמניות, על ההפרדה בין חברות ומקצוע, וזה עומד לזכותו", אומר מקורב למאמן. "אצלו חברות זו חברות ואימון זה אימון. יש שחקנים שלא יודעים לעשות את ההפרדה הזו ובגלל זה הכדורגל שלנו נראה כפי שהוא נראה". גם מאמן בכיר בכדורגל הישראלי, שאימן בעונה האחרונה בליגת העל, הסכים כי הבחירה במאמנים כאלו ואחרים היא לא בהכרח מסיבות מקצועיות בלבד. "יש מאמנים בחוץ שלא מצליחים לקבל עבודה. אולי אחרים מחוברים יותר מהם, אבל מה שבטוח הוא שלא שופטים רק הצלחות", אומר המאמן. "אני אישית הפסקתי להבין את סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. אולי הכל נובע מפוליטיקה?". אולי.

תגובת רוני לוי: "אני לא מוכן להגיב. אם אתה (נועם – נ.ת) רוצה ללכלך, תלכלך. שבת שלום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • רוני לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully